26 Reacties
4 jaar geleden
Mijn zoontje had dit ook een maand geleden ongeveer.
Tot bloedens toe en vuurrood.
De enige zalf die hier hielp is inotyol. We hebben 3 zalven geprobeert en enkel bij deze zalf zagen we bijna meteen beterschap.
Echt zielig he 🥺
4 jaar geleden
Wij hadden dat in het ziekenhuis aan de hand. We gebruiken nu Inityol crème, maar toen het poepje open lag, kregen we groene klei-zalf. Dat er dik opsmeren en dan bij elke wissel met lauw water en een washandje afspoelen.
4 jaar geleden
Bij ons helpt de billenbalsem van weleda goed tegen luieruitslag. Misschien helpt het ook voor jou kleintje
4 jaar geleden
Geef je borstvoeding? Als mijn zoon een plekje heeft, dep ik dat met moedermelk en doe ik moedermelk in z’n badjes.
Echt heel sneu, hoop dat ze snel herstelt 😢
4 jaar geleden
Aldanex, echt top creme. Ons zoontje heeft het ook heel extreem gehad (kapotte billen, echt alles geprobeerd, en dikke paniek bij verschonen) ik gebruik niets anders meer.
4 jaar geleden
Enige wat bij ons helpt (tip van de huisarts) is de billen drooghouden. Wij doen een gaasje tussen de billen. Absoluut geen zalf, gezien het open is. Als je een wondje op je hand hebt doe je er ook geen crèmes op. En veel verschonen (wat je al doet). Verder water doekjes gebruiken en lekker luchten. Bij de action verkopen ze bijvoorbeeld honden train matjes. Die gebruik ik dan op het boxkleed. Dat als de kleine plast of poep dat je het gemakkelijk opruimt.
4 jaar geleden
Onze zoon had dit vorige week, 14 luiers per dag. Ook natte, rode billen en de zalf bleef niet plakken. Wat hielp was calendulan billenzalf. Hebben 1 dag gesmeerd en de billen waren uitgedroogd. Een goede basis om weer te smeren met zinkzalf/sudocreme.
Wat je absoluut niet moet gebruiken is talkpoeder! Dat maakt het erger en doet heel zeer. Daar zit menthol in, en dat kunnen de kapotte billen niet waarderen.
Om diarree te voorkomen moet je geen fruitpotje geven en ook minder melk. Je moet dus meer groente geven. Onze huisarts zei dat de diarree dan met 2 dagen minder moet zijn / weg moet zijn. Onze zoon had 1 dag na dit dieet alweer compacte ontlasting.
4 jaar geleden
Reactie op Mama Jort
Onze zoon had dit vorige week, 14 luiers per dag. Ook natte, rode billen en ...
O, en de billen schoonmaken met babyolie en make-up wattenschijfjes. Je hebt ook billendoekjes met babyolie, die zullen ook wel werken. Niet de gewone natte billendoeken gebruiken.
4 jaar geleden
Camille thee en ja afspoelen zodat je verder niets nodig hebt en dan deppen met een hydrofiel