26 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook een maand geleden ongeveer. Tot bloedens toe en vuurrood. De enige zalf die hier hielp is inotyol. We hebben 3 zalven geprobeert en enkel bij deze zalf zagen we bijna meteen beterschap. Echt zielig he 🥺

4 jaar geleden

Mijn tip die ik kreeg van de week, natte plas luier langer aanlaten. Maar omdat je schrijft dat ze diarree heeft, heeft dat volgens mij geen zin. Verder ken ik nog heilwolle, dat helpt soms ook.. Succes!

4 jaar geleden

Zwarte thee, af laten koelen en een beetje op de huid doen.. Succes!

4 jaar geleden

Wij hadden dat in het ziekenhuis aan de hand. We gebruiken nu Inityol crème, maar toen het poepje open lag, kregen we groene klei-zalf. Dat er dik opsmeren en dan bij elke wissel met lauw water en een washandje afspoelen.

4 jaar geleden

Bij ons helpt de billenbalsem van weleda goed tegen luieruitslag. Misschien helpt het ook voor jou kleintje

4 jaar geleden

Heilwol, het vet in de wol zorgt voor een goed huid herstel en het wol zorgt voor een ‘lucht” laagje tussen de luier en de billen. Hierdoor wordt het niet afgesloten.

4 jaar geleden

Geef je borstvoeding? Als mijn zoon een plekje heeft, dep ik dat met moedermelk en doe ik moedermelk in z’n badjes. Echt heel sneu, hoop dat ze snel herstelt 😢

4 jaar geleden

Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken! Heel erg bedankt. Ik geef inderdaad nog borstvoeding dus dat ga ik zeker proberen. Morgen meteen ook nieuwe zalfjes halen. 😊

4 jaar geleden

Aldanex, echt top creme. Ons zoontje heeft het ook heel extreem gehad (kapotte billen, echt alles geprobeerd, en dikke paniek bij verschonen) ik gebruik niets anders meer.

4 jaar geleden

Bij ons werkt elke luier haar billen even droog deppen met een hydrofiele doek en daarna dr leenarts billenzalf er op. Echt hardnekkig smeren, elke keer weer.

4 jaar geleden

Lanoline/schapenvet op een afgedepte droge huid, lekker vet. En misschien dat wasbare luiers helpen: de stof afdemt meer dan wegwerp, wat irritatie kan verminderen. En mischien heilwol?

4 jaar geleden

Enige wat bij ons helpt (tip van de huisarts) is de billen drooghouden. Wij doen een gaasje tussen de billen. Absoluut geen zalf, gezien het open is. Als je een wondje op je hand hebt doe je er ook geen crèmes op. En veel verschonen (wat je al doet). Verder water doekjes gebruiken en lekker luchten. Bij de action verkopen ze bijvoorbeeld honden train matjes. Die gebruik ik dan op het boxkleed. Dat als de kleine plast of poep dat je het gemakkelijk opruimt.

4 jaar geleden

Onze zoon had dit vorige week, 14 luiers per dag. Ook natte, rode billen en de zalf bleef niet plakken. Wat hielp was calendulan billenzalf. Hebben 1 dag gesmeerd en de billen waren uitgedroogd. Een goede basis om weer te smeren met zinkzalf/sudocreme. Wat je absoluut niet moet gebruiken is talkpoeder! Dat maakt het erger en doet heel zeer. Daar zit menthol in, en dat kunnen de kapotte billen niet waarderen. Om diarree te voorkomen moet je geen fruitpotje geven en ook minder melk. Je moet dus meer groente geven. Onze huisarts zei dat de diarree dan met 2 dagen minder moet zijn / weg moet zijn. Onze zoon had 1 dag na dit dieet alweer compacte ontlasting.

4 jaar geleden

Reactie op Mama Jort

Onze zoon had dit vorige week, 14 luiers per dag. Ook natte, rode billen en ...
O, en de billen schoonmaken met babyolie en make-up wattenschijfjes. Je hebt ook billendoekjes met babyolie, die zullen ook wel werken. Niet de gewone natte billendoeken gebruiken.

4 jaar geleden

Camille thee en ja afspoelen zodat je verder niets nodig hebt en dan deppen met een hydrofiel

4 jaar geleden

Laten luchten. Dan droogt het heel snel in. Echt de meest briljante tip die ik gehad heb. Kan natuurlijk wel een beetje een zooi worden. Dus leg er wat hydrofiele doeken onder. Doe dat een paar keer per dag voor een kwartiertje. Gaat echt helpen

4 jaar geleden

Reactie op F3

Heilwol, het vet in de wol zorgt voor een goed huid herstel en het wol zorg ...
Idd heilwol werkt super

4 jaar geleden

Ik gebruik alleen water wips. Calendula reinigingsmelk van weleda en billenzalf. Maar ik laat haar vaak tussendoor 'luchten' ze vind het prachtig in haar blote kont. Wel wat eronder leggen natuurlijk

4 jaar geleden

Bij ons is Maizena (gewoon die voor in gerechten) al 2 kindjes lang het magische middel tegen dit soort vreselijke billendrama.

4 jaar geleden

Reactie op Thjus

Bij ons is Maizena (gewoon die voor in gerechten) al 2 kindjes lang het mag ...
Een apotheekmedewerkster zei tegen ons dat je dat niet meer mag gebruiken als de billen open zijn. Dan kan het in de bloedbaan komen en dat is gevaarlijk