17 Reacties
4 jaar geleden
Dit is wel een betrouwbare site dacht ik!
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/264-alcohol-drinken-als-je-borstvoeding-geeft
4 jaar geleden
Mij is vertelt per glas ongeveer 2a3u tellen. Een fles zijn ongeveer 5 glazen denk ik. Dus dat is dan minstens 10uur.
Ik dacht per glas tellen maar geen idee of je zo effectief moet tellen. Misschien moet je tellen vanaf dat je laatste glas leeg is.. Ik zou het zeker goed navragen.
4 jaar geleden
Reactie op Anoniempje1992
Mij is vertelt per glas ongeveer 2a3u tellen. Een fles zijn ongeveer 5 glaz ...
Na online research kwam ik eerder idd ook op elke 2 a 3 uur uit. Ik zou zelf denken dat je telt vanaf je 1e glas en niet vanaf je laatste aangezien al direct na het 1e glas je lichaam aan de slag gaat om de alcohol te af te voeren, maar heb hier in de adviezen nooit iets over gelezen 🤷
4 jaar geleden
Reactie op Itepietje
Na online research kwam ik eerder idd ook op elke 2 a 3 uur uit. Ik zou zel ...
Een fles wijn is trouwens 7 standaard glazen dus je zou 14 uur moeten wachten. Afkolven en weggooien hoeft dan weer niet al kan ik me voorstellen dat je na 14 uur wel op springen staat...
4 jaar geleden
Haha ik heb dit dus ook aan mijn kraamhulp gevraagd die zei; voor elk glas 3 uur tellen dus voor 7 glazen 21 uur.. hoewel ik nog nooit 7 glazen uit een fles gekregen heb 😜 De Boezemvriend (borstvoedingswinkel in Amsterdam) schijnt staafjes te hebben waarmee je kunt controleren of er nog alcohol in je melk hebt! Ik heb ze nu ook online gevonden; https://www.moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl/borstvoeding-alcohol-test.html
4 jaar geleden
Reactie op CndBsks
Thanks allemaal! Heb volgende week een feestje en even afwegen of het het w ...
Heb je na je bevalling al weer een wijtnje oid gedronken? Een fles wijn lijkt mij heerlijk, maar ik kan echt niks meer hebben.. Ben onderhand al van de kaart na een half glaasje 🙈😅
4 jaar geleden
Reactie op CndBsks
Thanks allemaal! Heb volgende week een feestje en even afwegen of het het w ...
Zo ik heb me een partij zin om even loco te gaan 😂 Ik heb het helaas nog niet aangedurfd een glaasje te drinken ivm de troosttietjes als ze een jankaanval heeft.
4 jaar geleden
Reactie op saartje2024
Zo ik heb me een partij zin om even loco te gaan 😂 Ik heb het helaas nog n ...
Dit is ook wat mij weerhoudt, dat clusteren! Maar ik zou toch zo graag champagne willen drinken tijdens een sunset kijken op het strand.. of een overheerlijke Gin&tonic maken en een boekje erbij lezen..
Geduld mama’s.. geduld😅
4 jaar geleden
Reactie op EstelleGustavo
Dit is ook wat mij weerhoudt, dat clusteren! Maar ik zou toch zo graag cha ...
Hahaha nou ik zou ook al tekenen voor een nuchtere sunset op het strand oooh jaloers op dat heerlijke weer bij jullie!