Hoi,
Net zoals iedereen zit ik ook in de laatste weekjes. Wilde graag mn bikini lijn waxen omdat ik er gewoon niet meer bij kan. Het leek me ook handiger voor tijdens de kraamtijd. Weet iemand toevallig een goeie zaak in Rotterdam/Dordrecht waar ik het kan laten waxen. Ben een beetje OCD en bang voor infecties door double dipping en dergelijke.
Waxen word in de laatste weken van de zwangerschap zeer sterk afgeraden in verband met mogelijke infecties bij de bevalling, van de open getrokken haarzakjes en poriën. Stel, je laat je maandag waxen, en je bevalt woensdag en je krijgt een infectie, dan heb je kans dat er zich een abces vormt op je schaamstreek. Dit is zeer onprettig en kan zelfs gevaarlijk zijn voor je herstel!
Ze zijn echt wel wat gewend om te zien hoor 🙃 ik houd het zelf een beetje bij op gevoel en anders hebben ze maar pech hoor. Kan het niet meer zien maar daar letten ze echt niet op bij de bevalling hoor!
Ik raad het zelf ook af.. afgelopen dinsdag heb ik me laten waxen en o m g wat deed dat toch pijn. Ik heb uit reflect mevrouw haar hand weggeduwd, en ben er gelijk mee gestopt. Ik heb me vaker laten waxen, maar tijdens je zwangerschap is je pijngrens laag.
Ik deed het een maand voor ik uitgerekend was.
A Vreselijk pijnlijk
B alweer haar terug toen ik moest bevallen
Advies laat het gewoon staan. Voorkomt ook infectie gevaar ect.
Dank jullie voor de adviezen. Ik denk dat ik het toch maar skip. Hahaha mijn man heeft dan morgen toch een extra taak om handen want ik scheer praktisch blind met die buik in de weg.
Wens jullie allemaal sterkte met de laatste loodjes.