5 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben pas onze kinderwagen meegenomen en dat ging prima. We konden hem meenemen tot het boarden, dus we hoefden hem echt pas af te geven een meter voordat we het vliegtuig instapten. Ik weet niet of dat overal of altijd zo is, maar dat maakte wel dat ik het net zo handig vond om een kinderwagen mee te nemen. Enige is dat een buggy compacter is, dus dat kan handig zijn op vakantie. Wij verbleven gewoon op één plek en hadden de kinderwagen telkens gewoon staan zeg maar, maar als ik zou rondreizen zou ik voor het formaat absoluut een buggy hebben gekozen. Dat scheelt wel echt veel in ruimte, zeker in combinatie met de rest van je bagage. Overigens zou ik een volgende keer wel een stevigere hoes eromheen doen voor het vervoer in het luchtruim. Nu zat er een losse zak omheen (om alles bij elkaar te houden), maar dat is niet echt ter bescherming van de wagen. Ik zie nu her en der wel wat krasjes op de wagen.

3 jaar geleden

Wij zijn pas terug van vakantie en hadden een buggy mee. Ik kan zeggen het was perfect! Ben zo blij dat we niet ons kinderwagen mee hadden, want wij reisden ook veel dus een buggy was gewoon heel licht en compact. Of je nou een kinderwagen hebt of buggy het mag allemaal mee tot het boarden, alleen een buggy mag mee in het vliegtuig dus na het uitstappen kan je kind er meteen in. Wij vonden een buggy ook duur tot dat we in babypark showmodels tegenkwamen die te koop waren, misschien kan je dus even daar gaan kijken.

3 jaar geleden

Wij vliegen 1 juni en ik was ook van plan onze Bugaboo kinderwagen mee te nemen en daar een Stokke Prampack (beschermhoes) voor te kopen. Die beschermhoezen zijn overigens ook rond de €150 en toen ik Transavia belde om te vragen of de wagen mee mocht tot aan de gate bleek dit niet het geval te zijn. Transavia vertelde dat een kinderwagen bij de incheckbalie al ingeleverd moest worden, een buggy mag wel mee tot aan de gate. Omdat wij daar ook een auto huren en onze Kinderwagen toch best veel ruimte in beslag neemt, ik het doodzonde vindt als hij beschadigd het vliegtuig uit komt of zoek raakt en een hoes toch ook €150 kost hebben we voor de vakantie toch maar een buggy gekocht, een Maxicosi Laika2. Deze schijnt zelfs mee te mogen als handbagage omdat hij zo compact is. De leuning van de buggy kan helemaal plat, de zitting is echter inderdaad niet verstelbaar wat rijrichting betreft. Een mooie buggy voor vakantiedoeleinden, maar ik ben toch wel meer gehecht aan onze kinderwagen, dus zal de buggy hier niet veel gebruiken denk ik.

3 jaar geleden

Wij hebben tweedehands een koelstra buggy gekocht om mee op vakantie te nemen toen ons dochtertje 5 maanden was. Met 4 maanden hadden we de kinderwagen nog mee. De koelstra kunnen ze vanaf de geboorte in en heeft een hele grote zonnekap, is echt een TOP ding. Zelf vond ik het super om deze mee te nemen. Je mag een buggy namelijk mee nemen tot aan de gate en een kinderwagen moet je al inleveren als je je bagage dropt. Daarbij is een buggy lekker compact en kun je veel makkelijker mee sjouwen op vakantie. Ik zou echt altijd voor een buggy gaan, gebruik hem trouwens nu ook vaak als ik ff iets nodig heb in het dorp. Veel minder gesjouw 😊

3 jaar geleden

Oh en denk aan een draagzak voor het moment van boarden 😊 dan heb je je handen vrij!