Hoi dames, de laatste tijd rek ik op en span ik mijn buikspieren aan als ik wil opstaan. Is dat slecht voor de baby? Ik zit volgens mijn eigen berekening (online) op 7.1 weken. Heb a.s. Vrijdag mijn eerste afspraak en dan hoop ik een echo te maken, echter kan ik niet wachten op het antwoord van mijn vraag.
Let wel: dit gaat om herhaalde bewuste training van de buikspieren. Als je een keer van de bank bijvoorbeeld opstaat en daarbij je buikspieren aanspant, kan dat geen kwaad.
Let wel: dit gaat om herhaalde bewuste training van de buikspieren. Als je ...
Fijn. Ik heb dit dus alleen wanneer ik wakker word en mn lichaam strek (gebeurt automatisch) en af toe als ik lig op de bank en wil opstaan. Hoop dat dit geen gevolgen heeft.
Fijn. Ik heb dit dus alleen wanneer ik wakker word en mn lichaam strek (geb ...
Het gaat erom dat je geen buikspieren krijgt, waardoor je baarmoeder nauwelijks de ruimte krijgt om te groeien. In jouw geval geval is daar geen sprake van 😊
Het gaat erom dat je geen buikspieren krijgt, waardoor je baarmoeder nauwel ...
Bedankt voor je reactie ❤️ je hebt me heel wat stress voorkomen haha🙈
Is mijn eerste zwangerschap dus dan let je meer op alles, de angst om dingen verkeerd te doen.
Nee hoor! Gewoon normaal blijven leven. Maar geen zware buikspieroefeningen zoals hieronder geschreven. Vorige week ben ik op mn buik gevallen en zo van de trap af. Zelfs dan.. dat kleintje zit zo veilig! Als je echt een dikkere buik heb wordt t een ander verhaal.
Ik merk zelf alleen dat het wat moeilijker gaat en soms een beetje krampen geeft. Maar goed je gebruikt je buikspieren altijd dus er is bijna niet omheen te werken. Ben blij om te lezen dat het iig geen kwaad kan!
Hi ik haak hier graag op in als Oefentherapeut Cesar!
Buikspieren mag je prima trainen totdat de diastase (wijken van de rechte buikspier) intreed. Dit is per vrouw verschillend. Je diepe buikspier (als je je navel licht intrekt) en schuine buikspieren mag je de gehele zwangerschap trainen. Vooral het gebruik van de diepe buikspier wordt zeer geadviseerd! Als je deze dus bijvoorbeeld aanspant bij het overeind komen uit je stoel/bank/bed fungeert dit als een ‘korset’ en kan dit bekkenklachten verminderen 🙂.
Hi ik haak hier graag op in als Oefentherapeut Cesar!
Buikspieren mag je pr ...
Dit is echt de info die ik zocht!!! 👌
Zou jij misschien een aantal oefeningen kunnen geven die goed zijn om het spiercorset van de buik en rug en de bekkenbodemspieren te versterken? Of een tip voor een website waarop dit goed staat uitgelegd?