7 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb altijd last van mijn darmen gehad en heb ooit de tip gekregen om 4 drukpunten in mijn buik zachtes te masseren. Je hoort enorm veel gebeuren als je dit doet en ik merk zelf direct verlichting! Leg je hand op je buik met je pink boven je navel. Je eerste drukpunt ligt nu bij je duim. Daarna leg je twee vingers boven je navel, net boven die 2 vingers zit drukpunt 2. Doe dit zelfde onder je navel, 2 vingers eronder is drukpunt 3 en je hand eronder is drukpunt 4, onder je pink. Ik masseer deze punten zachtjes door met de klok mee te draaien en na een minuutje tegen de klok in te gaan. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb en dat je er wat aan hebt!
5 jaar geleden
🙋♀️ hier ook en ben iets meer dan 6 weken ver... ik ben heel vaak geconstipeerd en vertering loopt echt traag.. met een opgeblazen gevoel en buikpijn tot gevolg
5 jaar geleden
Reactie op HRBD
Ik heb altijd last van mijn darmen gehad en heb ooit de tip gekregen om 4 d ...
Dankje voor de tip! Ga ik maar eens proberen!
5 jaar geleden
Reactie op ItStartsWithS
🙋♀️ hier ook en ben iets meer dan 6 weken ver... ik ben heel vaak geconst ...
Met 6 weken had ik precies hetzelfde. Werd er helemaal gek van. Maar ik heb de oplossing gevonden ( wat voor mij werkt). Ik ontbijt met alpro kwark, havermout, Chiazaad en paar rozijntjes. Die maak ik de avond ervoor, zodat het kan weken. Daarna drink ik een goed glas roosvicee pruimen. Kort daarna neem ik zo’n zakje macrogol en een kiwi.
Sinds ik dit in de ochtend doe, heb ik nergens meer last van. Kan gewoon weer dagelijks naar de wc. Heb geen opgeblazen gevoel en buikpijn meer.
5 jaar geleden
Ik heb zelf PDS en dus altijd veel last, nu niet beter :) ik neem smorgens verse jus d orange en/of zon klein flesje activit (lidl lijkt op activia) dat helpt me ook beter naar de wc gaan dit kan overigens het rommelen in het begin wel ff verergeren maar zorgt bij mij vooriets meer regelmaat..