18 Reacties
4 jaar geleden
Werkelijk ik heb precies hetzelfde ! Was na hun bezoek zo geïrriteerd vond het zo respectloos hoe ze deden totaal ook geen interesse in onze kleine en of hoe het nu gaat.
Ik laat het voor wat het is een echte vriendin toont wel interesse of ze nou wel of geen kinderen wilt.
Ik merkte zelf dat we beide een heel ander pad in gaan nu. Ga er ook vanuit dat het contact zal gaan verwateren hoe jammer dat ook is.
4 jaar geleden
Nou idd wees trots op je zelf en op je kleine wondertje 😘 je hebt iets moois op de wereld gebracht en idd zijn er mensen die er niet van houden maar dat is hun probleem. Ik zou lekker je kleine mee nemen tenzij je zelf denkt dit wordt te druk voor de kleine. En anders gewoon lekker de verjaardag overslaan want jullie gaan voor. niemand heeft de recht om jou en je kleine af te kraken. Ze kan natuurlijk haar mening achterlagen . Niks van aantrekken😇😘 jullie zijn perfect saampjes🌹👍🏻
4 jaar geleden
Reactie op Gulnaz
Ook trouwens soortgelijke verhaal mee gemaakt. Achteraf vragen aan me man o ...
Wooooow, het lef!! Hoe dan.. Maeve had ook een dikke poepluier toen zij hier waren.. "Nou lijkt me echt mega goor.." ja sommige opmerkingen moet je gewoon voor je houden hoor.
4 jaar geleden
Reactie op Nienkeroos
Werkelijk ik heb precies hetzelfde ! Was na hun bezoek zo geïrriteerd vond ...
Nou ik denk dat ook bij deze vriendin.. wel jammer want we hebben zoveel meegemaakt samen maar dit vond ik echt niet leuk en dit is zo'n groot ding..
4 jaar geleden
Ik heb het niet met vriendinnen, ondanks dat ze geen moeder zijn. Maar met mijn half zus die wel kinderen heeft.. komt niet naar onze kleine maar verwacht wel dat ik naar haar dochter der verjaardag kom... sorry maar dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Zulke ben ik, ondanks dat het familie is, liever kwijt dan rijk.
4 jaar geleden
Tja sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is en zien het grote geluk dat een kind is niet in.
Maar ik heb zelf 2 kinderen en kan ook niet tegen gehuil van een ander kind 😆 en ik word ook nerveus als de mijne huilen 🤪
Onze beste vrienden hebben allemaal geen kinderen, wat jammer is want mijn oudste dochter wil soms al niet mee omdat er geen andere kinderen zijn. Het is voor beide partijen moeilijk maar moeilijk gaat ook 🤷🏻♀️
4 jaar geleden
Ik heb 1 vriendin die graag zou willen maar niet “aan de man” komt. Ik had van tevoren echt gedacht dat ze een soort tante zou worden voor mn dochter. Ze is nu vier en mijn vriendin heeft haar echt handvol keren gezien.
Maar, we hebben samen onwijs veel gezien. Dus dit zat ten dele in mijn verwachting he, dat ik dat dacht.
Anyway, als de vriendschap je dierbaar is en jullie die rocksolid basis hebben kun je dit bespreken.
Zorg dat je haar alleen hebt met een kop koffie/thee of stuur desnoods een enigszins genuanceerde app waarin je uitlegt dat het je moeilijk viel en dat je goed begrijpt dat zij geen kinderen wil maar dat alle negativiteit rondom jouw kleine je geraakt heeft. Misschien dacht zij juist te helpen omdat ze van allerlei nieuwe moeders moet horen dat iedereen steeds verwacht dat alles fantastisch is en dat echt niet zo is? En anders, agree to disagree, dit is nu een belangrijk deel van je leven en geef aan wat je van haar verwacht. Bijv. als je niets aardigs te zeggen hebt, zeg dan even niks. Of begin over iets anders als je het over wat anders wil hebben. Je hebt wss best zin om het soms eens over wat anders te hebben! Kan ook he.
Mijn goede vriendin, ik doe daar extra moeite om het over van alles te hebben en niet teveel over mn vent of de kinderen. Net als ik nooit begin over de single mannen die ik ken. Want, ik weet dat dat gevoelig ligt daar. Komt bij, dat we het wel over heeeeeel veel dingen hebben waarvoor ik heel graag bij haar ben, als dat sense maakt?
4 jaar geleden
Ik ben ook teleurgesteld in een paar vriendinnen van mij. Mijn dochter is nu ook al ruim 3 maanden en ze zijn nog niet eens langs geweest. Ik sta eigenlijk op het punt te zeggen dat ze van mij niet meer langs hoeven te komen 😅 Snap dat ook echt niet want toen 1 van hun moeder werd vond ik dat zo leuk voor dr en zag ze vaak. Maar goed.. zelfs mensen die je denkt goed te kennen kunnen je nog echt verbazen in negatieve zin. Heel rot maar dan liever afstand nemen van dat soort mensen en focus op wat belangrijk is je eigen gezin ❤
4 jaar geleden
Mijn beste vriendin, die ik al 23 jaar ken, wil ook geen kinderen.
Ze is wel gewoon langsgeweest en vroeg hier al achter voor de kleine er was.
Ze heeft zijn zoon niet gepakt omdat ze dit niet durft, maar toont wr' oprecht interesse. Ze kan ook niet tegen huilende kinderen maar geeft nooit negatieve commentaar over mijn zoon.
Ik vind het vreemd dat je zulke uitspraken maakt..
Ik zou dit zeker bespreken met haar. Het zou zonde zijn van de. Vriendschap. Het moet natuurlijk wel van twee kanten blijven komen.
4 jaar geleden
Ik zou gewoon op de man af vragen of zij het vervelend vind als je jouw dochter meeneemt naar haar verjaardag. Mocht ze ja zeggen kun je aangeven dat je dan zelf ook niet komt.
Ik zou het niet invullen voor je vriendin ook al klinkt het inderdaad wel echt alsof ze er niet op zit te wachten.
4 jaar geleden
Reactie op GB1220
Ik zou gewoon op de man af vragen of zij het vervelend vind als je jouw doc ...
Je kunt het ook vragen en eventueel die oppas proberen te regelen als ze liever geen kids heeft. Kinderen of niet, je kunt feestjes geven en daar andermans kinderen liever niet bij willen hebben.
Ik vind het persoonlijk nog steeds jammer dat een vriendin niet haar drie maanden oude baby niet even anderhalf uur bij haar vriend achter wilde laten voor mijn bruiloft. (Ik trouwde zwanger omdat ik niet met baby wilde trouwen, dus ook niet met andermans baby)
Wees vooral open en eerlijk, praat erover, maar houd er ook rekening mee dat baby erbij gewoon niet altijd handig is. Soms kun je baby meenemen, soms is dat niet handig/gezellig/gewenst en is het beter voor de relatie om een oppas te regelen. Het blijft geven en nemen. Altijd
4 jaar geleden
Ik zou expliciet vragen of je kindje welkom is op de verjaardag of niet. Indien wel, hartstikke leuk en indien niet dan lijkt mij dat je dit als vriendin zijnde kan respecteren (het is haar immers haar feestje).
Dat gezegd hebbende, dat mensen bepaald gedrag (huilen bijvoorbeeld) irritant vinden, wil niet zeggen dat ze je kind als geheel irritant vinden.
Zelf heb ik in mijn kring ook mensen die bewust of ook onbewust kindloos zijn of die uberhaupt niks met een baby niks hebben. We kennen elkaar allemaal al lang genoeg om elkaars nukken te kunnen respecteren. Zo heeft een van mijn beste vriendinnen niks met pasgeborenen, vindt mijn zwager kids pas leuk als ze kunnen stoeien enzovoorts. Voor mij echt dikke prima, want dit soort dingen zijn voor hun persoonlijk en niet alleen op mijn baby gericht als je snapt wat ik bedoel.
Daarentegen ben ik dus ook zo iemand die sinds de geboorte van mijn kind expliciet bij uitnodigingen navraagt of de kleine ook welkom is. Een 'nee' is voor mij een acceptabel antwoord en als het lukt regel ik dan ook iets anders voor de kleine. Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat je niet zit te wachten op zo'n kleintje op je verjaardag of bruiloft. Sterker nog, bij sommige gelegenheden zou ik zelf helemaal niet rustig zitten als ik de kleine meeneem.
Vriendschap is ook elkaar wensen respecteren.
4 jaar geleden
Reactie op BabyYoda86
Ik zou expliciet vragen of je kindje welkom is op de verjaardag of niet. In ...
Helemaal gelijk heb je! Ben het ook helemaal eens met je laatste zin!
Ik zal de laatste zijn die mijn kind overal mee naartoe sleept omdat ik ook best snap dat het niet altijd en overal handig is. We hebben al oppas voor bruiloften volgend jaar geregeld.
Ik heb haar gebeld en het gevraagd en zij zei dat ze het liever niet heeft, maar dat als ik geen oppas kan vinden we gewoon een andere dag afspreken en dan neem ik haar gezellig mee!
Ze benoemde ook dat het voor haar confronterend voelde omdat ze zelf totaal geen rammelende eierstokken heeft en mensen om haar heen dat wel van haar verwachten en ze voelde juist bij mij dat ze dat kon delen.
Dat vind ik dus ook wel heel fijn, dus ik heb haar gezegd dat ze dat ook absoluut mag blijven doen, maar dat het de volgende keer niet handig is om dat tijdens kraambezoek tegen iemand te zeggen.
Ohja ben me er ook onwijs bewust van trouwens dat ik nog hartstikke hormonaal ben en dat dingen nou eenmaal wat harder aankomen bij mij nu, dus ook dat uitgesproken. Werd een mooi gesprek wel.
We zijn allemaal mensen, ik was bang een vriendin kwijt te raken, zij werd geconfronteerd met haar eigen (ontbrekende) gevoelens.
4 jaar geleden
Reactie op Anoniempje1992
Mijn beste vriendin, die ik al 23 jaar ken, wil ook geen kinderen.
Ze is we ...
Ah ja, mijn man zei ook tegen mijn dochtertje: je wil vast wel even bij tante ".." op schoot???
Toen zei ik al tegen hem dat ie dat eerst moest vragen of dat ie mensen de ruimte moet geven het zelf te vragen, niet iedereen zit daar op te wachten, net zoals ik niet ieder huisdier enthousiast ga zitten aaien als ik bij anderen ben 😂
4 jaar geleden
Super goed dat jullie dit naar elkaar uitgesproken hebben! Kan mij voorstellen dat dit voor jullie beide helderheid en misschien ook opluchting heeft gebracht 💜
4 jaar geleden
Reactie op BabyYoda86
Super goed dat jullie dit naar elkaar uitgesproken hebben! Kan mij voorstel ...
Ja en dat is fijn! Ik appte haar eerst en toen belde ze me op: VOLGENDE KEER METEEN ZEGGEN HOOR IK VIND JE DOCHTER ECHT HEEL LEUK❤.
Voor mij ook weer een les 😁