24 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben hem met middenmoter. Heel tevreden over!

3 jaar geleden

Mijne komt volgende week binnen 🥳. Heel fijn proefritje mee gemaakt
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Prima! Met middenmoter heb ik.

3 jaar geleden

Super fiets! Hier ook een met middenmotor.😊

3 jaar geleden

Hier een gewone cortina elektrische fiets (ook met stuurslot en dubbele standaard). De E-U4. Maar het is echt zelf ervaren dus ik zou kijken of je bij een fietsenwinkel oid een proefritje kan doen. De Gazelle Bloom (ook een elektrische moederfiets) vond ik helemaal vreselijk. De bagagedrager zit te dicht op het zadel waardoor het zadel niet voldoende naar beneden kon voor mij en ik had toch echt het juiste frame maat 😅 maarja... misschien heb ik wel gewoon te korte benen 😅

3 jaar geleden

Reactie op Kersje30

Hier een gewone cortina elektrische fiets (ook met stuurslot en dubbele sta ...
Oja en bij proefritjes sowieso zonder en met fietsstoeltje voor testen want bij sommige kom je anders niet op het zadel omdat het stoeltje dan in de weg zit 😅🤣

3 jaar geleden

Ik heb trouwens ook een E-U4 transport. Voor zover ik kan zien is het enige verschil dat bij de family de voordrager meer naar voren is geplaatst zodat het kinderstoeltje er op kan. Dit kan bij de transport versie ook makkelijk zelf worden gedaan. Geen idee of het scheelt qua prijs en of er nog meer verschillen zijn, maar dan weet je dat.😊

3 jaar geleden

Ik heb de Cortina E common family met middenmotor. Hele fijne fiets, hopelijk ook binnenkort met mijn dochtertje.

3 jaar geleden

Ik heb hem ook. Fijne fiets. Ik heb hem met middenmotor. Je zadelveringen zijn ook weggewerkt zodat de vingertjes er niet tussen kunnen, instap is ruimer en stuur is breder.

3 jaar geleden

wat maakt dat jullie allemaal met middenmotor hebben? ik had er een gezien met voorwiel motor. Ook omdat het prijs technisch wel scheelt

3 jaar geleden

Heb deze fiets ook!

3 jaar geleden

Reactie op syltje13

wat maakt dat jullie allemaal met middenmotor hebben? ik had er een gezien ...
Een voorwielmotor is wat minder stabiel omdat de snelheid vanuit je voorwiel wordt aangedreven. Dit geeft een hoger risico op wegglijden op de weg, zeker in bochten en als het heeft geregend. Ik wilde er in eerste instantie ook een met voorwielmotor, maar ben na proefritjes toch overstag gegaan omdat het best veel verschil maakt. Zeker met fietszitje er ook nog op en het gewicht van je kindje erbij. Ik raad je aan om zeker te gaan testen om het verschil te voelen.

3 jaar geleden

Reactie op syltje13

Ik vind het echt veel fijner fietsen met een middenmoter. Eigenlijk zou je het allebei even moeten proberen, je merkt echt verschil! Ook echt zo’n groot verschil dat ik daar graag extra voor betaal.

3 jaar geleden

Reactie op Kersje30

Hier een gewone cortina elektrische fiets (ook met stuurslot en dubbele sta ...
Wij hebben de Gazelle Bloom en vinden deze juist super fijn! Maar we zijn dan ook 1.73 en 1.80 m lang. Dus zadel staat niet op de laagste stand. Inderdaad absoluut met en zonder voorzitje testen. Niet-mama fietsen vond ik echt drama met opstappen door zo weinig ruimte tussen stoeltje en zadel.

3 jaar geleden

Reactie op syltje13

Voorwiel maakt het sturen zwaar. Je hebt ook nog een kindje daar zitten. Daarom vind ik middenmoter fijner

3 jaar geleden

Reactie op syltje13

Buiten het feit wat er allemaal al gezegd is, wil ik er ook nog aan toevoegen dat een voorwielmotor gewoon ondersteuning geeft, een middenmoter kijkt meer naar wat je zelf doet en slaat daarop ‘aan’. Zo is het me verteld door de fietsenwinkel. Ik heb ook de cortina e-common family en ben er heel erg blij mee! Ik heb er nog niet veel kilometers op gefietst, maar dat heeft met m’n herstel te maken, en zeker niet met de fiets! ☺️ Ik zou het doen! Leuke kleurtjes ook! ☺️

3 jaar geleden

Reactie op syltje13

Middenmotor De middenmotor is een krachtige motor die je een geweldige fietsbeleving geeft, doordat de aandrijving direct verbonden is met de trapas. Tevens heeft dit ook een positief effect op de gewichtsverdeling van de fiets waardoor de fiets makkelijk hanteerbaar is. Het slipgevaar is aanzienlijk kleiner bij een middenmotor dan bij een voorwielmotor. De vernieuwde middenmotor is ook efficiënter en dus zuiniger, waardoor er een grotere actieradius bereikt kan worden. Bovendien Is de middenmotor minder storingsgevoelig. Dit komt doordat de krachtsensor in de motor is ingebouwd. De krachtsensor is meestal gemonteerd bij de trapas en meet hoeveel kracht jij op de pedalen zet. Vervolgens berekent de krachtsensor gelijk hoeveel ondersteuning je nodig hebt. Voor- en nadelen van een middenmotor: + Stabiel door de positie van de motor + Natuurlijke rijbeleving, doordat de aandrijving zich in de trapas bevindt + Motor te combineren met alle soorten versnellingen – Duurder in aanschaf dan bijvoorbeeld de voorwielmotor Voorwielmotor Elektrische fietsen met een voorwielmotor zijn over het algemeen goedkoper dan een midden- of achterwielmotor. Je kunt tevens een voorwielmotor combineren met alle versnellingssystemen. Een groot voordeel is dat de voorwielmotor meteen bij het weg rijden begint te helpen, en daarbij maakt het niet uit in welke versnelling je weg rijdt. Bij de voorwielmotor is de kans echter groter dat je, door de voorwielaandrijving, weg slipt in de bocht. Door de motor is het voorwiel ook wat zwaarder om op te tillen, en is de band ook lastiger te verwisselen dan bij een middenmotor. De voorwielmotor is ook lastiger te combineren met een krachtsensor, omdat die niet geïntegreerd is in de motor. + Zeer geschikt voor vlakke wegen + Stil + Naar verhouding goedkoop in aanschaf – Minder natuurlijke rijbeleving, gevoel van voorttrekken – Zwaar sturen – Grotere kans op doorslippen op zanderige of gladde wegen Achterwielmotor Bij een elektrische fiets met een achterwielmotor kun je remmen op de motor en zo energie terug winnen, tevens slijten ze minder snel en zijn ze stiller dan een middenmotor. Net als bij de voorwielmotor begint de motor je meteen te helpen bij het wegrijden. Met een achterwielmotor zit je alleen vaak vast aan een derailleur versnellingssysteem dat sneller slijt en meer onderhoud nodig heeft dan een naafversnelling. Net als bij de voorwielmotor is de band bij een achterwielmotor ook lastiger te verwisselen. De achterwielmotor heeft vergeleken met de middenmotor een lager rendement, dus je haalt minder kilometers uit je accu. + Natuurlijke rijbeleving, voelt als een duwtje in de rug + Stil + Sterk, ideaal voor heuvelachtig landschap – Al het gewicht zit in de achterkant van de fiets – Vergt meer onderhoud in verband met open kettingkast en derailleur Dus vandaar zeker met zitje voor of later achter voor mij liever een middenmotor 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Sabine85

Wij hebben de Gazelle Bloom en vinden deze juist super fijn! Maar we zijn d ...
Dat ligt ook maar net aan welke niet-mama fiets. De niet-mama fiets die ik heb was de tussenruimte maar 2cm minder dan de Bloom haha

3 jaar geleden

Ik heb ook de cortina e-u4 transport. Top ding!!

3 jaar geleden

Ik heb trouwens ook een E-U4 transport. Voor zover ik kan zien is het enige ...
Kreeg jij bij deze uitvoering (vanwege brede rek voorop) het voor zitje er wel op?