11 Reacties

5 jaar geleden

Voor mijn 1ste zwangerschap had ik ook cystes in mijn eierstokken en dat kwam zeiden ze, omdat ik overgewicht heb, dus ben toen 45 kilo afgevallen in een jaar door fanatiek te gaan sporten en afvallen, en toen waren ze zo goed als weg, ik heb ook een tussenschot gehad en een bloed propje en die hebben ze operatief verwijderd. Nu ben ik zwanger van mijn 2de en was weer 20 aangekomen na mijn 1ste zwangerschap, en ben toch weer zwanger geraakt, maak je niet teveel zorgen, en als je wilt hou mij op de hoogte alsjeblieft Liefs patty

5 jaar geleden

Ik heb ook een cyste gehad. Ik kreeg een miskraam maar dit stond daar geheel los van zeiden ze. De cyste is vanzelf weg gegaan. Schijnt heel vaak voor te komen. Vaak weten vrouwen dit niet eens en komen ze er bijv met een echo achter. Voor zover ze destijds tegen me zeiden was het niks om me druk om te maken. Tot ik pijn zou krijgen inderdaad. Gelukkig nooit gehad.

5 jaar geleden

Reactie op Krullie88

Voor mijn 1ste zwangerschap had ik ook cystes in mijn eierstokken en dat kw ...
Hi Patty, ik heb ook overgewicht, dan weet ik in ieder geval voor de volgende keer wat ik moet doen! Ik zal hier de volgende echo een update plaatsen.

5 jaar geleden

Hoi hoi, bij mijn eerste zwangerschap zagen ze met 7 weken echo ook iets op mijn eierstok. Ze zeiden dat het idd mis een cyste kan zijn, maar het kan ook gewoon wat vocht zijn. Bij mijn termijnecho was het weg. Ik zou je niet te veel zorgen maken. Als je klachten krijgt gewoon bellen, maar zolang je nergens last van hebt kan het zomaar iets onschuldigs zijn wat over een tijdje vanzelf is weggegaan!

5 jaar geleden

Reactie op Navahe

Hi Patty, ik heb ook overgewicht, dan weet ik in ieder geval voor de volgen ...
Ja dat lijkt me erg leuk en probeer zo min mogelijk te stressen, heel veel succes meid xx

5 jaar geleden

Ik heb een endometriose cyste op mijn eierstok. Die verwijderen ze niet omdat ze dan ook een voorraad eitjes moeten weghalen. Ik was toch al gewend om veel pijn te hebben dus ik laat het mooi zitten. Dinsdag heb ik mijn eerste echo en zo benieuwd!!!

5 jaar geleden

Reactie op Monique82

Ik heb een endometriose cyste op mijn eierstok. Die verwijderen ze niet omd ...
Heb je daar veel pijn van? Ik voel namelijk niks. Wat spannend je eerste echo! Laat me weten hoe het was!

5 jaar geleden

Ik had bij m'n eerste echo ook een flinke cyste in mijn eierstok. 6 cm was die en zit er pas vanaf m'n zwangerschap. Heb namelijk 2 maanden daarvoor onderzoek gehad en toen zat er niks. Komt vaak voor, zou bij de termijn echo al gekrompen kunnen zijn. Niet erg voor de baby, vooral mogelijk pijnlijk voor mij. Voor alsnog af en toe last van maar niks wat ik niet aankan. Hopelijk is die volgende x gekrompen ☺️

5 jaar geleden

Toen ik vrijdag bij de vk was zagen ze de baby niet maar wel "iets" op mijn eierstok. Met spoed naar het zkh omdat ze bang was voor een bbz. " het kan ook een cyste zijn, maar ik zie ook de baby niet". Volledige paniek. Eenmaal in het zkh bleek er een kindje te zitten op de goede plek, incl kloppend hartje, en een cyste in mijn eierstok. De gynaecoloog heeft me op het hart gedrukt dat he tegen kwaad kon en het vaker voorkomt.

5 jaar geleden

Reactie op Navahe

Heb je daar veel pijn van? Ik voel namelijk niks. Wat spannend je eerste ec ...
Ja van de endometriose op zich heb ik veel pijn, maar dat was het heftigst tijdens de menstruatie en dat heb ik nu niet meer hihi.

5 jaar geleden

Ik heb sinds mijn 16e (ben nu 31) regelmatig dermoiid cystes gehad bij mijn eierstokken, waarbij ook veel eierstokweefsel weg gehaald is... (in totaal 5 operaties, waarvan 2 open buik en 3 laporascopisch/kijk) Nu, met ongeveer 1/4 gezond weefsel over tov van een gezond iemand, toch zwanger van onze 2e zonder problemen.. Wat bijzonder wat het menselijk lichaam allemaal kan! Beste is je niet teveel zorgen maken en vertrouwen hebben in je lijf!