29 Reacties
5 jaar geleden
Gewoon even je verloskundige bellen, zij kan je eventueel in overleg met je juist iets voorschrijven ☺️
5 jaar geleden
In overleg met je huisarts had daar moeten staan 😅 Ik gebruik zelf Emesafene.
5 jaar geleden
Ik heb hiervoor Antimetil gekregen van mijn dokter en dit helpt echt wel goed. Veel succes☺️
5 jaar geleden
Reactie op Frenkiex
Ik heb eerst suprimal gekregen dat werkte een dag of 4, daarna emesafene di ...
Ik gaf trouwens rond de 20 keer op een dag over, en nu met deze medicatie niks😮 Bij emesafene gaf ik rond de 5x per dag over, dus wel aanzienlijk minder maar het hielp niet compleet
5 jaar geleden
Reactie op Kloffie
Hoe gaat het nu met je? Is het al wat beter?
Ik voel me sinds 2 dagen niet meer misselijk dus kan gelukkig weer wat eten en drinken! Dat geeft natuurlijk gelijk een goed gevoel. Wel 0,0 kracht nog en -10KG, dus duimen dat ik mij nu goed blijf voelen en weer goed aan kan sterken!
5 jaar geleden
Je hebt een aantal opties:
-Seabands: bandjes voor om je polsen die druk uitoefenen, waardoor minder snel misselijk
-Gember: vers, thee, in de vorm van pillen (Antimetil).
-Supramil/meclozine: tabletten tegen misselijkheid bij zwangerschap en reisziekte.
-Emasefene: tegen misselijkheid en braken.
-Metclopramide/primperan: tegen misselijkheid en braken, mag max 5 dagen worden gebruikt.
De eerste 3 dingen kun je zelf bij de drogist halen. Ik heb ze alle 3. Combinatie van gember en Suprimal heeft bij mij het braken en kokhalzen gestopt. De laatste 2 middelen zijn alleen op recept en gaan via de huisarts.
5 jaar geleden
Emesafene hielp bij mij grotendeels.
Was alleen niet blij met de rekening die net binnen kwam na een aantal weken!! 😖 Maar goed liever dat dan zo misselijk. Het heeft me door de ergste weken heen geholpen.
5 jaar geleden
Ik slik nu bijna 2 weken emesafene. Nadeel vind ik wel dat je er zo suf/slaperig van blijft. Ik kan er in elk geval niet mee aan het werk helaas.