9 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb zelf de angelsounds doppler en vond ik ons kleine al bij 10 weekjes ♥️ Maar ik doe het niet vaker dan 1 keer per week, dagelijks is te vaak. Vandaag heb ik mijn verloskundige gevraagd en ze adviseerde hetzelfde. Ook is er altijd de risico dat je de hartslag niet vind en dat kan je veel stress kosten. Veel succes met je zwangerschap 😘♥️
5 jaar geleden
Ik gebruik de doppler vanaf 12 weken, 2 keer per week. Mijn vk was er niet happig op en adviseerde dit pas vanaf 14 weken te doen en niet te vaak.
Ik merk wel dat de kleine zich verplaatst als ik z'n hartslag gevonden heb en lees op verschillende fora dat de geluidsgolven voor de baby vervelend zijn. Dus ik begrijp de vk enigzinswel 💁♀️
5 jaar geleden
Reactie op Ldm1991
Ik gebruik de doppler vanaf 12 weken, 2 keer per week. Mijn vk was er niet ...
Dit heb ik zelf ook gemerkt toen ik bij de vl hartje ging luisteren. De baby ervaart tintelingen van de geluidsgolven en elke keer als ze het gevonden had kroop het weg. Lijkt me dus geen pretje voor de baby en ik zou daarom zelf dit nooit gaan doen en al helemaal niet dagelijks...
5 jaar geleden
Mijn verloskundige zei tegen mij dat ik vanaf 14 weken wanneer ik onzeker ben langs mag komen om naar het hartje te luisteren. Elke week is daarin zelfs geen probleem!
Daarom een angelsound besteld. Ik ga het 1 keer per week eens luisteren. Misschien zelfs niet elke week maar wanneer ik er gewoon even naar wil luisteren.
Bij 16 weken ga ik naar de vk om te luisteren.
5 jaar geleden
Ik heb een doppler van de buurvrouw gekregen om te lenen, ik merk ook als ik het hartje heb gevonden dat de baby snel weer wegduikt. Ook vind ik het geluid niet prettig, heel krakend, hoog geluid. Ik voel me er niet zo prettig bij wat het voor de baby dus doet (eens of tweemaal per week zal vast geen probleem zijn maar gevoelsmatig denk ik nee.. doe het niet meer).
Maar het is wel een fijne bevestiging om het hartje te horen.. dat ben ik met iedereen eens 🥰
5 jaar geleden
Mijn man is een arts en had zo n draagbare echoapp thuis. Was tijdens mijn eerste zwangerschap 7/8 jr geleden, op mijn aandringen keken we af en toe naar de baby. Ik leerde vervolgens zelf om ermee naar de baby te kijken, deed ik dat dus dagelijks zonder weten van mn man. Ik had hem dus later verteld dat ik dagelijks naar de baby keek. En hij werd tot mn verbazing heel boos en waarschuwde mij dat te veel juist schadelijk is voor de baby. Uit angst deed ik t niet meer maar bleef met een schuldgevoel tot de geboorte in de hoop dat de baby gezond zou zijn.. Want op n dag keek ik soms wel 3/4x naar de baby. Ik kreeg vervolgens nare gedachten van stel door mij/door die stralingen is die blind/doof of is zn huid aangetast.. 🥺
Vervolgens bij andere zwangerschappen nooit meer gedacht om zo n apparaat aan te schaffen of zelf naar de baby te kijken... Als t niet goed voelt bel ik wel mn gyn kunnen ze even kijken.. 😉
5 jaar geleden
Ik wilde er eerst zelf ook geen , maar ik merk aan mezelf dat ik een hele grote angst heb dat het hartje misschien niet meer klopt.
Dus heb er toch een aangeschaft dat mocht ik weer zo veel twijfels hebben ik toch even 1 minuutje kan luisteren.
Ik merk namelijk dat wanneer ik een echo gezien heb ik weer een paar weken gerust ben.
Dus als je zo apparaat voor je eigen rust eens in de paar weken gebruikt kan geen kwaad.
5 jaar geleden
Bedankt voor al jullie reacties! Als ik alles zo lees krijg ik toch het gevoel dat het beter is om maar niet zo een dopler aan te schaffen. Wordt moeilijk om niet te vaak te luisteren en mezelf in te houden. En wil dat kleintje zeker niet vervelen met die geluidsgolven. Gewoon geduldig wachten op de afspraken bij de Vk