16 Reacties

4 jaar geleden

Mijn baby had dat ook. Was vreselijk toen hij zich elke keer weer open krabde. Ik heb hem een week lang badje gegeven met havermout (door is goed te malen in een keukenmachine) erin. Dat hielp zo goed tegen de jeuk. Ze zeggen wel met eczeem moet je niet te vaak in bad stoppen. Maar die week in een bad met havermout deed hem echt goed. Ik was ook tegen hormoon zalf maar dit was ook de enige dat hem echt hielp. Gebruik nu cortison. Ook wat s’nachts help om tegen de jeuk te gaan is een slaapzak met lange mouwen. Zo kunnen zijn nagels niet zijn gezicht of iets open krabben

4 jaar geleden

Wij zitten ook middenin zo’n traject met hopelijk een kleine doorbraak, want net een huidtest gehad en koemelk lijkt zeker een boosdoener. Ik geloof niet in symptoombestrijding maar zou op zoek naar de oorzaak. Denk wel dat soms een paardenmiddel (hormoonzalf) nodig is om de huid weer te herstellen. Hebben jullie ook gekeken naar allergieën? En ik hoor ook goede verhalen bij eczeem over het alternatieve circuit. Baat het niet dan schaadt het niet toch?

4 jaar geleden

Reactie op iowe

Wij zitten ook middenin zo’n traject met hopelijk een kleine doorbraak, wan ...
Fijn dat er wat meer duidelijkheid is voor jullie! Hoop dat het snel mag genezen🍀 Gekke vraag: waar heb je je huidtest aangevraagd? Ik heb namelijk al een aantal keer bij de dermatoloog gepolst naar een allergie test maar daar werd heel makkelijk over gedaan dat dat niet het geval zou zijn… hoor graag hoe jij dat hebt aangepakt!

4 jaar geleden

Reactie op Bella1988

Mijn baby had dat ook. Was vreselijk toen hij zich elke keer weer open krab ...
Ah wat fijn! Ja wij hebben inderdaad badderen even gestopt en hebben -billenwasdagen- geïntroduceerd 😅. Ik zal een poging waging om met haver in bad te gaan. Hoeveel gebruikte je?

4 jaar geleden

Reactie op nk-ak

Ah wat fijn! Ja wij hebben inderdaad badderen even gestopt en hebben -bille ...
Ik volgde deze link. https://readysetfood.com/blogs/community/eczema-babies-oatmeal-bath Heel veel succes en sterkte.

4 jaar geleden

Erg herkenbaar van je eczeem. Toch is hormoonzalf helaas wel de oplossing hiertegen bij dusdanig eczeem, dit krijg je vaak helaas niet meer weg met normaal vette zalven etc. Wij gebruiken verder naast de hormoonzalf la roche posay lipikar baume +.

4 jaar geleden

Wij hebben het hier thuis ook. Arme jongen zit er helemaal onder op z'n hoofd. Het krabben gaan we tegen met sokjes overdag en een te grote slaapzak 's nachts. Ook ligt hij in de cosleeper. Dan kan ik bij de minste piep zijn handjes naast zijn lichaam doen en daar vasthouden. Soort van inbakeren, maar dan zelf doen. Doe het soms ook wel met het dunne dekentje. Dan draai ik die strak om hem heen en leg ik hem onder zijn billen vast. Mocht hij toch gaan draaien dan draait hij van de deken af en kan hij niet vast komen te zitten. Verder is het enige wat de eczeem weg kreeg toch echt de hormoonzalf. Cortison hielp niet om het erg te krijgen. Die moesten er elke dag smeren. Nu met locoïd zitten er op een afbouwschema. En dat werkt! Eindelijk! Overdag livsane zonder rozenolie. Voor het slapengaan locoïd. Inmiddels is ook vastgesteld dat hij koemelkallergie heeft via het consultatiebureau. De dermatoloog wil nu ook andere dingen testen, zoals pinda's en kippemeiwit. Want hij drinkt al maandenlang geen koemelk meer maar zijn eczeem is nog niet weg. Mijn advies; zorg dat je kindje het zo fijn mogelijk heeft. Sokjes zodat hij zichzelf niet kan krabben, 's nachts ook. Ik smeer ook die vette livsanezalf 's nachts als hij veel zit te krabben. En ga in gesprek met je dermatoloog. Die moet dit toch echt gaan oplossen. Desnoods vragen om een second opinion. En niet bang zijn voor hormoonzalf! Uiteindelijk hoeft het maar kort om het probleem te verhelpen (soort kickstart van de oplossing voor de huid) en daarna ben je er weer van af. Zonder is het ons echt niet gelukt. Succes meid en sterkte!

4 jaar geleden

Ik was zelf een kind met heftig eczeem, mijn moeder was ook tegen hormoonzalf en heb mijn hele jeugd herinneringen aan eczeem en vettige niet werkende zalven en gedoe. Daarom smeer ik nu wel hormoonzalf bij mijn eigen kinderen die ook beide eczeem hebben (wel beide verschillend, mijn zoon heeeel droge huid met heel droog jeukend eczeem, mijn dochter meer nattend en lijkt pas te jeuken als het haast al open is en er echt akelig uit ziet). Hormoonzalf is hier het enige dat werkt en wat we ook relatief snel en dan zo kort mogelijk smeren, niet wachten tot het eczeem echt doorbreekt want dan duurt het erg lang voor het onder controle is en de huid weer rustig. Tussendoor vetten we zo goed mogelijk om doorbraken zoveel mogelijk te voorkomen en volgen de we leefregels om de huid niet teveel uit te drogen (bij mijn zoon bijna geen doen die zweet midden in de winter in een koude kamer in een romper onder een zomerdekbed nog) Als regimes met hormoonzalf via de dermatoloog icm goede therapietrouw (dus echt smeren als voorgeschreven) en leefregels onvoldoende helpen, dan zou ik met een dermatoloog/allergoloog gaan kijken naar goede diagnostiek naar onderhoudende factoren, als irritaties en allergieën. Als er namelijk een trigger is die het steeds opwekt dan kun je smeren wat je wil maar krijg je het niet onder controle…

4 jaar geleden

Ik betwijfel over het feit dat kinderen met eczeem 1 keer per week in bad mogen badderen. Het is zo dat wanneer ze minder gewassen worden ook vuil en bepaalde zuren wat meer wordt op de huid komt waardoor er meer irritatie ontstaat. En zweet is zoutig en dat gaat in de wondjes eczeem in het huid branden. Dusss of het nou goed is om je kind 1x per week in bad te doen laat ik aan jullie over. Mij werd het ook aangeraden door een dermatoloog bij mijn kinderen. Maar met een beetje logisch nadenken kom ik hieruit.

4 jaar geleden

Ik lees hier veel medische tips maar wellicht is het een idee een keer langs een homeopaat te gaan? Mijn broertje heeft eczeem gehad in de ergste gradatie, mijn moeder is uiteindelijk voor een homeopathische behandeling gegaan omdat ze echt niet meer wist wat ze moest doen en met succes, toen onze kleine ook eczeem kreeg rond de leeftijd van 4 maanden heb ik ook contact gezocht met een homeopaat, onze kleine is nu bijna 8 maanden en van zijn eczeem af. Wij smeren alleen nog met Naif crème om zijn huid goed te hydrateren. Ik hoop dat jullie ook iets vinden wat voor jullie maar vooral voor de kleine helpt want jeuk is vreselijk.

4 jaar geleden

Reactie op BabyMay2019

Ik lees hier veel medische tips maar wellicht is het een idee een keer lang ...
Oja kleine aanvulling, mocht je geen borstvoeding geven maar flesvoeding probeer dan eens geitenmelk. Kabrita is mild en kindjes met eczeem reageren hier vaak ook beter op dan op Nutrilon🤗

4 jaar geleden

Ik zie heel veel goede verhalen over deze creme, ook op instagram (bijv. van de Huismuts): https://www.tinytodd.com/ Misschien het proberen waard? Je kan ook even hun instagrampagina bezoeken, daar staan veel ervaringsverhalen met foto’s.

4 jaar geleden

Hier helpt sowieso de puckababy 4 seizoenen slaapzK en de 4 seizoenen slaapzak van prenatal. Beide hebben aan de slaapzak zelf krabwantjes zitten wat maakt dat hij niet meer in zihn slaap zich open kan krabben. Daarnaast gebruiken wij nu de lipikar baum van La Roche Posay. Zij hebben ook een speciale eczema MED crème. Helpt hier super goed

4 jaar geleden

Reactie op BabyMay2019

Oja kleine aanvulling, mocht je geen borstvoeding geven maar flesvoeding pr ...
Ja nou dit!! We zijn nu een weekje over op kabrita en merk dat hij in ieder geval minder jeuk heeft en zichzelf in de rondte krapt. Dinsdag hebben we weer een afspraak bij de derma staan. Ga dit keer alles op alles zetten voor een huidtest…

4 jaar geleden

Ik zie heel veel goede verhalen over deze creme, ook op instagram (bijv. va ...
Zeker proberen waard! Dit was voor ons de eerste stap toen we moesten helen van de toxische reactie die onze kleine kreeg op teerzalf. Binnen no time was zijn huid weer goed? Echt een wonder middel. Helaas heeft onze man toch iets meer nodig dan alleen tinytodd. We gebruiken het nu icm aquafor baume van eucerin met heel af en toe antibiotica zalf als hij natte wonden heeft. Gaat gelukkig al veel beter!

4 jaar geleden

Reactie op nk-ak

Fijn dat er wat meer duidelijkheid is voor jullie! Hoop dat het snel mag ge ...
Ik weet het niet, blijkbaar was de laatste keer dat we er waren haar huidje genoeg bewijs. Maar ook nu zegt kinderarts dat het niet met elkaar te maken kan hebben maar daarom krijgen we nu ook provocatie testen. :(