23 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben vandaag de eerste vaccinaties gehad , en heb de kleine jonge vanmiddag na de vaccinatie pas een zetpil gegeven , elk kindje reageert anders op de vaccinatie de ene is er wel ziek van en de ander niet ..

3 jaar geleden

ik zou dat niet doen, mijn zoontje had nergens last van, hooguit sliep hij iets meer

3 jaar geleden

Neehoor zeker niet doen. Mijn dochter had nergens last van. Ja sliep wat meer die dag maar verder niet. Uiteindelijk je eigen keuze maar ik zou het afwachten! Mocht ze verhoging krijgen zou ik het alsnog niet snel toedienen. Alleen als je denkt dat ze ergens echt last van heeft.

3 jaar geleden

Mijn dochter kreeg 's middags koorts en toen heb ik een zetpil gegeven. Maar er zijn ook kindjes die nergens last van hebben, dus ik zou het niet van te voren doen...

3 jaar geleden

Ik kreeg het advies om de zetpil pas te geven als hij koorts kreeg..

3 jaar geleden

Allereerst heel veel succes morgen! 🍀 Ik heb haar geen zetpil gegeven voor de vaccinatie en na de vaccinatie. Ik heb wel constant haar temperatuur in de gaten gehouden. Het was heel even 38,8 toen gelijk in bad gedaan met lauw water en na het baden is het wat gedaald. In de nacht rond 02:00-02:30 was haar temperatuur al gedaald naar 37,6 dus geen behoefte gehad aan een zetpil. Ik zou het even aankijken hoe ze het doet, het is natuurlijk je eigen keuze. Jij weet uiteindelijk ook het beste voor je eigen kindje 🥰🌸

3 jaar geleden

Zou iig niet vooraf doen. Eerst afwachten hoe ze er op reageert. Bij mij had ze 1 dagje koorts en veel geslapen, maar pas de dag erna. Heb geen zetpil gegeven want was tussendoor gewoon vrolijk.

3 jaar geleden

Ik zou het ook niet doen. Mijn zoon vroeg om meer borstvoeding, was hangerig en huilerig. Op zijn hoogst kwam hij op 38 graden en heb hem geen pcm gegeven. Zijn lichaam heeft hetzelf opgeruimd en dat lijkt mij juist beter voor zijn opbouw. Uiteraard wel in huis gehaald ;)

3 jaar geleden

Bij het vaccineren gaf de arts bij mij aan dat ik hem binnen de 3 uur na vaccineren beter geen zetpil kon geven, ze gaf aan dat het de werking van het vaccin kan beïnvloeden. Dat lijkt mij dan ook als je het vooraf geeft.

3 jaar geleden

Je moet geen zetpil op voorhand geven. Nadien enkel bij koorts. Mijn dochtertje heeft dit na de vaccinaties niet nodig gehad. Ze heeft enkel wat meer geslapen nadien.

3 jaar geleden

Afgelopen week heeft onze kleine ook z'n eerste prikjes gehad. Sochtends om 12u. En had rond 8u savonds koorts. Op het consultatiebureau zeggen ze ook dat ze pas na min 4 uurtjes last ervan krijgen voor die tijd sws niet. Dus een zetpil van tevoren heeft weinig zin. Succes morgen!!

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft een week geleden zijn eerste vaccinaties gehad en ik heb een zetpil gegeven toen hij naar bed ging. De verhoging kwam pas tegen de avond.

3 jaar geleden

Wij hebben het niet gedaan en gewacht tot het nodig was. Savonds kreeg zij een beetje verhoging en toen hebben we actie ondernomen.

3 jaar geleden

Ons zoontje kreeg ook savonds pas koorts. Voor de nacht een zetpil gedaan, kon meneer lekker op slapen! Was ook meteen de eerste nacht dat hij door sliep ... En sindsdien (nu een week) nog steeds 👍

3 jaar geleden

Het kan de werking van het vaccin beïnvloeden dus ik zou het zeker niet van te voren geven. Gister heeft ons zoontje het vaccin gehad en in de avond kreeg hij koorts, toen een zetpil gegeven en meer laten drinken. Succes;

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga haar geen zetpil geven en wacht gewoon op de reactie die ze evt gaat geven ik kan het altijd nog doen! ☺️

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dinsdag de vaccinaties gehad, bij het consultatiebureau gaven ze ook aan alleen paracetamol te geven als hij echt last heeft van de koorts of pijn, babies hebben namelijk heel snel verhoging en zo lang ze gewoon vrolijk zijn hoef je er niets mee te doen.

3 jaar geleden

Een aantal uur na de vaccinaties begon ze ontroostbaar te schreeuwen en huilen. Ik heb toen wel een zetpil gegeven. Binnen t uur kon ze weer lachen! Het heeft dus wel erg geholpen. Ik denk dat haar uren lang laten huilen ongezonder was geweest!

3 jaar geleden

Ons CB gaf aan dat je het moet geven als ze er last van hebben. Niet per se als ze verhoging hebben, want als ze nog lekker liggen te spelen is het niet nodig. Maar als ze zich vreselijk voelen en 37.5 hebben, wat geen koorts is, dan wel lekker geven. Zou wel zorgen dat je ze dus in huis hebt. Bij ons was het niet nodig. Ze had wel koorts maar sliep vooral dus had er geen last van. Je zou een koud washandje mee kunnen nemen om er daarna gelijk op te doen. Oma's tip ;) geen idee of het werkt. ik was alleen m'n washandje vergeten.

3 jaar geleden

Ik denk dat ik me meer zijn zorgen heb gemaakt dan nodig was. Inmiddels zijn haar prikjes nu 6 uur geleden. Ze lijkt wel wat rustiger maar haar temperatuur is nog normaal.