17 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb de pindakaas en heel klein beetje tussen de 1e lepel fruithapje gedaan zodat het niet zo plakt. Het ei heb ik een heel klein stukje bij haar in de mond gedaan. Ze vond het maar wat raar, maar daarna wilde ze meer.
4 jaar geleden
Reactie op Ayla91
Hoeveel ei doen jullie? Kwart ei om mee te beginnen of meer?
Wij geven gewoon af en toe een stukje van ons als wij gekookte eieren hebben
4 jaar geleden
Wat vreemd dat iedereen wat anders doet en zelf de hoeveelheden bepaald. Ik kreeg een schema mee van het consultatiebureau hoe je veilig je kindje kan laten wennen aan pindakaas en ei en daarbij was het van belang niet "zomaar" wat te doen.
Zie hier in de link het opbouwende schema. Succes! Hier ging dat goed :)
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.jgzzhw.nl/assets/images/default/Folders/JGZ-Wennen-aan-pinda-en-ei.pdf&ved=2ahUKEwi2x4qSmMv1AhVD4aQKHQsTAXsQFnoECAQQBg&usg=AOvVaw1jEyAd2dyysaqDYs547ki_
4 jaar geleden
Reactie op Bolle buiken Show
Wat vreemd dat iedereen wat anders doet en zelf de hoeveelheden bepaald. Ik ...
Het lastige van dit schema vind ik dat ze er dan vanuit gaan dat je kindje al zoveel eetlepels op een dag eet. Dat doet onze dochter nog niet. En ik wilde al wel op tijd laten wennen.
4 jaar geleden
Ik doe gewoon een baby lepeltje 100% pindakaas door een groente prakje. Inmiddels even mee gestopt omdat mevrouw pindakaas zo lekker vindt dat ze groente zonder pindakaas weigert 😂. Ei moet ik nog proberen. stukjes vindt ze heel vies dus ik heb daar nog even mee gewacht, maar het cb gaf aan om eerst alleen het eiwit van een gekookt ei te geven, dus dit zal ik prakken denk ik.
4 jaar geleden
Mn dochter vindt ei niet zo geweldig😅 ei geel is nog oke maar ei wit spuugt ze eruit. Ik deed ook gewoon gekookte ei van ons een stukje in de mond. Later op de dag heb ik een volle babylepel met 100% pindakaas gegeven en dat vondt ze wel heerlijk. Ik weet ook niet precies met wat ik kan mengen dus doe ik gewoon ‘puur ei’ ‘puur pindakaas’.
4 jaar geleden
Pindakaas gaat hier best goed. Ik geef dit gewoon puur, drna klein slokje water.
Ei kook ik, en drna prakken. Ik meng dit dan tussen een groente in, maar t blijft lastig. Tis echt amper n schijfje wat ze krijgt. De stukjes zijn voor haar nog moeilijk te verwerken.