8 Reacties
3 jaar geleden
Allereerst: wat ontzettend naar dat je hier zo’n last van hebt!
Spijtig ook dat je op onbegrip vanuit je omgeving stuit, juist begrip en een luisterend oor kan zo’n groot verschil maken.
Hier ook een dame die een huilbaby was en ondanks dat ik soms de gedachte heb van daar gaan we weer en het af en toe frustratie op roept heb ik hier geen trauma aan over gehouden.
Wel heb ik EMDR gehad voor andere trauma’s en ik kan je dus alleen mijn ervaring daarover delen.
Ik heb het als heftig ervaren maar het heeft ontzettend goed geholpen.
Omdat er bij sprake was van een opeenstapeling van trauma’s heb ik behoorlijk veel sessies gehad maar na iedere sessie had ik vrij snel profijt.
Na een sessie in eerste instantie meer last (oa herbelevingen en sneller getriggerd) en ontzettend moe maar na circa 2 dagen nam dat af en ging het juist beter dan er voor.
Wie weet heb jij maar 1 of 2 sessies nodig, wat ik uiteraard hoop, en is mijn ervaring niet van toepassing maar wil iig laten weten dat mocht het zo zijn dat je klachten eerst verergeren dit helemaal normaal is.
3 jaar geleden
Jeetje wat vervelend voor jou in eerste plaats. Moet heftig zijn geweest en wat goed dat je ook hulp zoekt en het aan wil pakken 🥰
Ik heb geen huilbaby gehad en ook nog nooit emdr maar ik werk met kinderen met trauma's die vaak emdr volgen en heb veel mensen in mijn omgeving die emdr hebben gehad. Tot nu toe heb ik nog nooit gehoord dat het niet helpend is geweest en zijn er veel positieve verhalen.
Inderdaad het kan heftig zijn en geef jezelf na een sessie ook rust en plan niet teveel op zo'n dag. Ik hoop dat het je gaat opleveren wat je wenst en wel iets aan mijn berichtje hebt. Succes 😘
3 jaar geleden
Hi Valery,
Wat vervelend dat je zo weinig begrip krijgt van je omgeving. Onze dochter was geen huilbaby (gelukkig maar want ik ging er heel slecht op) wij hebben vrij moeilijke start gehad, tijdens bevalling is haar hartslag een aantal keer gevaarlijk gedaald waardoor ze uiteindelijk hebben besloten in te grijpen. Ik merkte daarbij ook vaal frustratie als m'n dochter huilde, soms huilde ik ook mee. Een periode was ik er van overtuigd dat ze het express deed (dat is natuurlijk helemaal niet zo en dat besef ik nu ook)
Ik denk dat gehuil van een baby en vooral je eigen baby gewoon een stressvol geluid is en dan helemaal als ze zoveel uren per dag huilen. Ik denk dat het goed is dat je hier hulp voor zoekt.
Ik heb zelf voor iets anders EMDR gehad, mijn ervaring was dat ik daarna heel erg moe was en dus echt geen andere afspraken moest hebben staan. Verder was ik de dagen erna wat gevoeliger en kon ik sneller schrikken van plots harde geluiden of bepaalde gebeurtenissen. Herbelevingen en dat het eerst wat erger werd voordat het beter werd.
Heel veel succes ❤
3 jaar geleden
Ookal heb ik zelf geen huilbaby's gehad ik kan me heel goed voorstellen hoe machteloos je je voelt en hoe ingrijpend en vermoeiend zoiets moet zijn. Ik word al gek als het huilen hier een uurtje vol houd. Respect hoor, je hebt het toch maar gedaan.
Emdr heb ik wel ervaring mee. Voor een hele andere situatie en ook iets anders dan de meeste mensen werd mij verteld. Maar wat hetzelfde blijft is dat het heel goed werkt als het juist toegepast word, maar erg heftig kan zijn. De ene keer had ik er weinig last van, de andere keer was ik dagen van slag. Maar uiteindelijk is het resultaat het belangrijkste.
3 jaar geleden
Wat naar dat je zo weinig begrip krijgt.
De onze heeft in mindere mate veel gehuild. Een paar weken maar, ook rond de 6 uur per dag. Mijn vriend was veel van huis en ik heb het meeste alleen opgevangen. Zo’n machteloos gevoel. Ik dacht dat ik gek werd, ik heb zoveel respect voor iedereen die dit maanden heeft vol gehouden! Dus bij deze; petje af!!
Wat je zegt is daarentegen wel herkenbaar, ik voelde mij maanden super snel machteloos bij huilen maar ik kon ook emotioneel worden wanneer ik een new Born in de winkel hoor huilen. Ik merk dat ik dat nu pas een beetje los kan laten, hopelijk biedt emdr jou verlichting. Knap dat je het aangaat.
Ik ben nu zwanger van de tweede en heb mijn vriend laten beloven dat hij er dit keer wel is, ik vrees dat ik het anders verlies 😅
Ik werk zelf in de ggz en een emdr traject kan nogal verschillen per persoon, je hebt verschillende vormen, hoe dit bij jou vorm gaat krijgen kan je behandelaar denk het beste vertellen.
3 jaar geleden
Heftig is het he. Ik heb zelf emdr gehad vanwege een traumatische bevalling. Uit deze sessies is erg veel naar voren gekomen. Ik kan mijn dochter absoluut niet laten huilen (of tegen andere huilende kindjes).
Ik ben zelf een huilbaby geweest en dit kwam met die sessies ook naar voren. Emdr heeft erg goed geholpen bij mij!
3 jaar geleden
Ik heb dit zelf ook gehad. Mijn kindje huilde ook veel en sommige fotos en filmpjes kan ik niet eens meer herinneren als ik er naar kijk. Alsof ik continue op automatische piloot gestaan heb. Uiteindelijk was ik op en ook bang dat ik mezelf niet meer kon 'bedwingen' als het zo ver kwam. Toen is mijn kindje af en toe een paar dagen weg gegaan naar opa en oma zodat ik mijn rust kon pakken. Moet eerlijk gezegd zeggen dat het wel erg traumatisch was. Heb nu weer een pasgeboren kindje en merk dat ik langzaamaan erg bang of angstig ben dat het weer die kant op gaat.
Succes lieve mama. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. 💙❤️