23 Reacties

4 jaar geleden

Wij eten op dinsdag en vrijdag standaard bij onze ouders en de kleine gaat dan mee. We vertrekken dan wel om half 7 zodat hij gewoon om 7 uur in bed kan liggen. We gaan ook af en toe gewoon uiteten. We reserveren dan al om 17:00 zodat we ook dan op een fatsoenlijk tijdstip weg kunnen. Hij kijkt z’n ogen altijd uit en vindt het fantastisch om te zien dat iedereen in zo’n restaurant hem aandacht geeft!

4 jaar geleden

In de avond gaan wij ook niet weg! Wel eens apart, maar niet samen. Denk dat we in de toekomst dan toch we eens mensen gaan vragen om op te passen. Overdag ondernemen we wel steeds meer met hem nu hij langer wakker kan zijn. We vinden zn dutjes belangrijk dus met het middagdutje zijn we wel thuis of ik neem een campingbedje mee als ik op visite ga bijv naar een vriendin of mijn zusje ga. Ook twee keer geprobeerd dat hij dan in de wagen slaapt, maar dat werkt voor het lange dutje niet goed meer.

4 jaar geleden

Reactie op JVM8

Wij eten op dinsdag en vrijdag standaard bij onze ouders en de kleine gaat ...
oh wat fijn! Wij eten dus ook 2 dagen in de week bij ouders, maar die kunnen pas rond 18:00/18:30 gaan eten ivm werk. Het gaat echt niet meer, ze is dan gewoon te moe.. Vind het wel heel jammer ☹️

4 jaar geleden

Reactie op MND88

In de avond gaan wij ook niet weg! Wel eens apart, maar niet samen. Denk da ...
Best wel jammer is dat af en toe hè? Overdag ondernemen wij wel van alles, maar wij hebben geluk met een dame die wel voldoende in de wagen kan slapen en het buiten eigenlijk altijd naar haar zin heeft waardoor we de wakker tijden iets kunnen rekken. Maar ik kan me niet voorstellen dat we de komende jaren niet als gezin bij iemand kunnen gaan eten, dat moet toch wel iets flexibeler worden hoop ik 😅.

4 jaar geleden

Wij hebben een erg flexibel kind. Hij slaapt bijv in de slaapkamer van onze familie en we hebben een babyfoon mee. Of we gaan rond 17:30 een stukje wandelen of rijden, dan valt hij standaard in slaap en kan ie wat langer opblijven. De max zit voor ons dan op 20:00/20:30. Maar met vakantie zijn we nog flexibeler, dan tukt ie lekker in de buggy 😂

4 jaar geleden

Reactie op toju94

Wij hebben een erg flexibel kind. Hij slaapt bijv in de slaapkamer van onze ...
Maar gaat hij ‘s-avonds dan nog wel slapen? Hier dus echt niet als ze nog een dutje doet in de avond.. Dan is het echt feest tot laat. Afgelopen meivakantie hebben wij haar ritme ook weer verschoven en deed ze een extra dutje in de avond, maar dan sliep ze ook pas weer rond 21:30 en werd ze om 09:00 weer wakker. Dat werkt niet tijdens werkweken. Op zich is onze dochter wel flexibel, ze gaat sowieso al tussen 19:00 en 20:00 naar bed, en in het weekend wordt het af en toe zelfs 20:30, maar op de een of andere manier trekt ze het dan wel heel slecht om in de drukte te zijn, dus op visite is niet te doen.

4 jaar geleden

Reactie op augustbaby

Maar gaat hij ‘s-avonds dan nog wel slapen? Hier dus echt niet als ze nog e ...
De ene keer gaat het natuurlijk beter dan de andere. Gelukkig gaat t meestal goed! Ik kan me eigenlijk ook niet herinneren dat het niet goed ging. Soms heb je wel een cranky baby als je id avond op visite bent. In dat geval ga ik gewoon lekker naar huis en ik neem het er van op avonden dat t wel gaat. Ik ben ook zoals jou opgevoed dat ik overal naar toe ging op visite en feestjes en zo zien wij het ook voor ons met ons zoontje 😁

4 jaar geleden

Ik neem bedje mee om hem in te leggen slapen om 19 uur en als ik vertrek om 22 uur, hup slapend de Maxi-Cosi in en thuis in bed. Maar ik weet dat dit niet zomaar voor iedereen weggelegd is om te doen, Tuur slaapt gelukkig gewoon door (k moet natuurlijk niet beginnen met veel lawaai maken ofzo)

4 jaar geleden

Reactie op MammieBlomme

Ik neem bedje mee om hem in te leggen slapen om 19 uur en als ik vertrek om ...
Wat heerlijk! Dit heb ik geprobeerd (zonder maxi-cosi dan, want die gebruiken we al maanden niet meer), maar toen was ze uiteindelijk wakker van 22:00 tot 01:00 😂. Overtillen is nog nooit mogelijk geweest bij Néla, maar misschien moet ik dit vaker oefenen

4 jaar geleden

Ben nu met de kleine op vakantie naar Nederland. Op bezoek bij familie en vrienden. Wanneer hij dan moe wordt ‘s avonds kleed in hem om in zijn pyjama en doe ik hem in de draagzak. Hier valt ie dan uiteindelijk in slaap. Andere optie is om zelf visite over de vloer uit te nodigen bij jullie thuis👀😄?

4 jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Ben nu met de kleine op vakantie naar Nederland. Op bezoek bij familie en v ...
Oh daar kan ik zo jaloers op zijn 🥺. Hier een day one draagzak-hater, haha. Ze wil ook niet tegen ons aan vastgehouden worden, alleen van ons af op een arm zitten, dus dingen als een draagzak of in onze armen slapen zijn ver van mogelijk helaas.. We hebben regelmatig visite over de vloer hoor, sowieso iedere week 1 of 2 keer. Maar ik vind het af en toe ook heerlijk om de deur uit te gaan 😬.

4 jaar geleden

wij gaan liever bij schoon ouders savonds eten en dan 7uur thuis zijn soms iets later wij kijken na de kleine als ze moe word gaan we na huis. zelfs in het weekend als we wat plannen nooit later dan half 9 thuis. onze meid geeft nog niet toe aan alleen zijn dus ergens in bedje leggen lukt momenteel niet een verjaardag ga ik liefste overdag na toe of vroeg in de avond

4 jaar geleden

Jahoor doen wij wel. Waren dit weekend weg met familie en toen nog uit eten geweest. Wel vroeg en niet zo uitgebreid, maar was wel helemaal prima! Herken wel het chagrijnige na 18.00, maar dat was bij ons alleen de 1e maanden.

4 jaar geleden

Heb je geen campingbedje tot je de kleine daarin kan leggen ? Hier is hij thuis als die moe is wel chagarijnig maar als we weggaan heeft hij dit nooit en al helemaal niet bij uit eten ofzo dat vind die helemaal geweldig. Moet er wel bij zeggen hier is zijn bedtijd rond half 9/9 uur

4 jaar geleden

Ik neem hem gewoon mee. We reserveren dan meestal om half 6. Ons zoontje slaapt meestal tussen half 9 en 9

4 jaar geleden

Reactie op Onbekend79

Heb je geen campingbedje tot je de kleine daarin kan leggen ? Hier is hij ...
heb ik, maar overtillen gaat niet en dan is ze uren wakker. die bedtijd van half 9/9 uur hadden wij eerst ook, beviel me een stuk beter dan dit.. Maar omdat ze tussen 06:15 en 06:45 op moet op werkdagen is dit niet meer te doen, ze is dan veel te moe ‘s-ochtends. Toen ze nog later naar bed ging was ergens eten idd niet zo’n probleem

4 jaar geleden

Reactie op augustbaby

heb ik, maar overtillen gaat niet en dan is ze uren wakker. die bedtijd van ...
Hier werk ik ook in 3 ploegen en bij de vroege dienst moet ik hem rond half 5 uit bed halen, mijn moeder past altijd op eigenlijk dus als ik hem daar af zet gaat hij gelijk weer het bed in en slaapt hij alsnog door tot half 9/9 uur

4 jaar geleden

Wij zijn eigenlijk altijd gewoon thuis wanneer het bedtijd is. Hecht veel waarde aan haar rust en vinden het geen probleem. Af en toe gaat ze logeren zodat papa en mama me time hebben ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Onbekend79

Hier werk ik ook in 3 ploegen en bij de vroege dienst moet ik hem rond half ...
Nou wees blij! wat een lekker flexibel kind 😊. Bij ons was het dan niet half 5 maar ik probeerde wel hetzelfde als jij. Het was elke keer weer drama.. Of ze wilde uberhaupt niet slapen zo snel maar huilde dan wel van vermoeidheid, of ze sliep veel te kort en was dan chagrijnig tot haar volgende dutje.. Nu is dat allemaal niet meer. Mijn ouders passen ook op en die zijn heel blij met haar vroege bedtijd 😂

4 jaar geleden

Opties die wij doen: - Samen + baby ergens vroeg eten, rond 17:00. Nu met dat mooie weer is dat prima op het terras. - Campingbedje mee naar vrienden, is niet ideaal maar voor af en toe prima. - Oppas vragen voor avondje uiteten, of laten logeren bij opa en oma als we echt ‘lekker uit” willen. - Vrienden zonder baby bij ons thuis uitnodigen. Het is een beetje uitproberen, en accepteren dat het misschien een keer niet werkt, maar dat is oke. Heb genoeg vrienden na een half uur weer een campingbedje zien inpakken omdat het niet lukte. Of die na een voorgerecht in een restaurant zeiden: we eten thuis wel even een pizza😅 Overkomt ons ook, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd en volgende keer weer beter.