15 Reacties

3 jaar geleden

ik heb ook gekocht in sale 92 voor winter blijkt ze verlopig echt nog niet aan te kunen dus hoop dat ze het komende maaande beetje groeid. voornamekijk indd de broeks pijpen zijn lang 86

3 jaar geleden

Ik koop alleen dingen op de groei die altijd kunnen, zoals broeken en (dunne) vestjes. T-shirts ook wel, als ze zijn te combineren met een vest. Truien en een jas zijn vaak ook wel in de aanbieding als je het nodig hebt! Zo heeft de Hema nu 30% korting op kleding, waaronder de tussenjassen en winterjassen. Ik weet niet wanneer hij zijn groeispurt heeft dus durf dat niet zo goed aan!

3 jaar geleden

Hoe groter de maat hoe meer het uit kan. Ze gaan steeds langer met een maat doen, en als ze volgens een lijntje groeien kun je dus ook steeds beter inschatten wanneer ze er ongeveer ingroeien!

3 jaar geleden

Wat is eigenlijk een beetje de richtlijn qua snelheid van maten? Ik durf dit dus nooit zo goed omdat ik niet zo goed weet hoeveel maten vooruit ik dan moet denken.

3 jaar geleden

Reactie op Amarèl

Wat is eigenlijk een beetje de richtlijn qua snelheid van maten? Ik durf di ...
Vgm vanaf dat ze 1 jaar zijn 1a2 maten per jaar....

3 jaar geleden

Ik doe dit ook, heb bv van de zomer kleding gekocht voor herfst/winter in maat 80-86. Wel dus maar een maat groter dan dat hij in de zomer had (74). Hij zit nu in maat 80 en er liggen dus al truien/broeken in maat 86 klaar voor van de winter. Maat 92 durfde ik niet aan omdat ik niet weet wanneer hij in die maat zit.

3 jaar geleden

Ja ik doe dit ook!! Vooral als er sale is. Ik had het afgelopen jaar goed ingeschat/gegokt maar ik merk dat het deze winter beter had gekund. Ik doe het vanaf nu zo: hij zit in maat 74, dat is 1 maat kleiner dan gemiddeld voor zijn leeftijd. Ik wil kleding voor ongeveer dec/Jan dan check ik welke maat gemiddeld is op die leeftijd en neem dan 1 maat kleiner. En max een jaar vooruit kopen, echt niet meer.

3 jaar geleden

Reactie op Amarèl

Wat is eigenlijk een beetje de richtlijn qua snelheid van maten? Ik durf di ...
Hier heb je een idee van de algemene maten. Als je kindje nu een maat voor- of achter loopt kan je daar voor het jaar erna ook rekening mee houden.

3 jaar geleden

Reactie op anoniemietje

Hoe groter de maat hoe meer het uit kan. Ze gaan steeds langer met een maat ...
Mijn dochter zit met haar lengte ietsje pietsje onder de curve man en ik zijn beide niet zo groot 1,68 & 1,70. Beide indonesische roots misschien is ze daarom wat kleiner. Maat 80 was bijv van 9 tm 12 maanden, dochter is nu bijna 13 maanden en broeken maat 80 zitten nog steeds ruim.

3 jaar geleden

Reactie op GB1220

Mijn dochter zit met haar lengte ietsje pietsje onder de curve man en ik zi ...
Mijn beide kinderen lopen ook steeds een maat achter, zijn ook niet zo groot. En hebben de gewoonte halverwege een seizoen van maat te wisselen dus als ik iets moois zie wat ik echt wil hebben koop het meestal maar. Vaak kunnen ze er begin van het seizoen niet in maar ben ik een paar maanden verder reuze blij dat ik het heb als het ineens zover is 😄

3 jaar geleden

Daarnaast is het per merk/winkel ook nog heel verschillend hoe groot of klein dingen vallen. Ik heb van m’n oudste zoontje alles per maat/periode bij elkaar bewaard en merk nu dus dat sommige 86 vallen als een 80 en sommige als een 92. Daardoor lastig inschatten als je op de groei wilt kopen.

3 jaar geleden

Reactie op anoniemietje

Mijn beide kinderen lopen ook steeds een maat achter, zijn ook niet zo groo ...
Dat is hier precies het geval inderdaad! Zo halverwege de zomer paste opeens haar zomer kleertjes 🤣😅

3 jaar geleden

Ik blijf het idee hebben dat die maattabellen ook niet kloppen. Dochter zit iets boven de gemiddelde groeicurve (niet veel) maar van het meeste zit 80 goed of ruim en ze is 14 maanden. 86 is echt nog veeeeeeel te groot. Dus ik heb nog steeds het idee dat het gemiddelde van de groeicurve en de maattabellen niet op elkaar zijn afgestemd 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Loon_21

Ik blijf het idee hebben dat die maattabellen ook niet kloppen. Dochter zit ...
Haha dit denk ik ook elke keer! Mijn zoontje zit op het gemiddelde en past nu ook goed in 80 maar 86 is inderdaad veel te groot (behalve van tumble n’ dry)

3 jaar geleden

Reactie op Loon_21

Ik blijf het idee hebben dat die maattabellen ook niet kloppen. Dochter zit ...
Dat heb ik ook. Mijn dochter zit op +1 qua lengte, maar is nu 13 maanden en zit qua kleding nu net in maat 80. Veel van 74 past ook nog. Maar ligt ook erg aan het merk. Ik kijk vooral naar haar eigen groeilijn en dan kan ik voorspellen welke maat ze ongeveer wanneer gaat dragen. Ik koop niet veel vooruit, merk dat het soms toch fout gaat. Vooral jassen zijn altijd veel groter. Ze past nu nog in haar winterjas van vorig jaar maat 68 😅