16 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Frenkiex
Hoi! Zit je toevallig al in de praatgroep van stichting zegh op FB? Ik denk ...
Ik gebruik helaas geen fb..
5 jaar geleden
Ik gebruik ‘s ochtends generiek, omdat ik die smelttabletten erg goor vind in de ochtend en er misselijk van wordt en ‘s middags smelttabletten. 2x 8mg. Merk echt geen verschil in werking 👍🏼 en scheelt heel veel geld ;) bij mij wordt gelukkig gewoon vergoed vanuit basisverzekering
5 jaar geleden
Hi !
Ik heb ook HG en ben morgen 22 weken.
Ik heb pas vanaf week 14 zofran gekregen omdat het in de eerste trimester niet geheel onveilig is vanwege risico op hazenlipje of open gehemelte.
Ik heb voor 40st zofran €135,92 moeten betalen en het is van het merk Novartis.
Echter, de prijs is afhankelijk van welke zorgverzekeraar je hebt.
Tot 31 december zat ik bij OHRA en nu bij zilverenkruis en ik zie wel dat de prijs anders is.
Ik denk eerlijk gezegd dat je je geen zorgen hoeft te maken over onveilige stofjes (lijkt me niet dat ze dat op de markt brengen?) maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat je lichaam net anders reageert op een bepaalde samenstelling...
Kan je zelf niet googlen wat er precies in zit en even vergelijken?
5 jaar geleden
Reactie op latjong
Ik gebruik ‘s ochtends generiek, omdat ik die smelttabletten erg goor vind ...
Zofran smelt vanuit basis? Dan ga ik t even navragen.
5 jaar geleden
Fijn dat zoveel dames verschillende merken ondansetron gebruiken tijdens de zwangerschap. Dat is een geruststelling.
5 jaar geleden
Reactie op latjong
Ja eerst natuurlijk vanuit eigen risico maar die is inmiddels al lang op du ...
Eigen risico heb ik ook meteen moeten betalen en vervolgens heb ik facturen van rond de €190 per maand alleen al voor zofran moeten betalen... die van mij is menzis aanvullend. En ondertussen heb ik al van t merk Pharmachemie al gebruikt.. 😊
5 jaar geleden
Reactie op mom2bvan2e
Eigen risico heb ik ook meteen moeten betalen en vervolgens heb ik facturen ...
Had je de zorgverzekeraar trouwens nog gesproken waarom ze dit niet vergoeden? Ik vind het namelijk wel gek dat dit per zorgverzekeraar verschilt en zou zeggen dat dit buiten je eigen risico gewoon onder de dekking van de basisverzekering valt.
Hier kreeg ik de Zofran smelttabletten trouwens überhaupt niet eens mee van de apotheek, ze wilde dat ik eerst de goedkope tabletten zou proberen en als dat ivm het braken niet zou gaan moest ik maar weer bij ze terugkomen.