78 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb nog geen aanvulling, maar ik lees dus overal dat het niet goed is om een baby in slaap te voeden. Mijn dochter valt echter altijd aan de borst in slaap.. lees nu voor het eerst dat het (gelukkig!) een fabel is :))

4 jaar geleden

Reactie op SY85

Ik heb nog geen aanvulling, maar ik lees dus overal dat het niet goed is om ...
Jouw avondmelk bevat juist stoffen zodat ze lekker in slaap kan vallen 🥰 Heeft de natuur prachtig geregeld juist!

4 jaar geleden

Jouw avondmelk bevat juist stoffen zodat ze lekker in slaap kan vallen 🥰 H ...
Precies! Deze blog was voor mij echt een eye opener: https://liefdevaneenmoeder.nl/de-verschillende-slaap-coaching-technieken-om-je-kind-te-laten-doorslapen/ En eigenlijk alles van deze slaapcoach

4 jaar geleden

Even ter aanvulling: ik heb mijn eerste altijd in slaap gevoed (Had hij echt nodig om prikkeltjes te verwerken en rustig te kunnen slapen), en mijn tweede nu ook weer. Mijn eerste sliep met 18 maanden pas door naar mijn tweede al vanaf 6 weken bijna elke nacht. Het is echt afhankelijk van je kindje en heeft niets te maken met zelf in slaap leren vallen. Heeft alles met de hersenontwikkeling te maken. De meeste kindjes slapen gemiddeld pas rond 18 maanden echt door. Dat gebeurt ergens tussen de 3 maanden en 3 jaar. Lekker in slaap helpen dus die kleintjes. Ze hebben ons hard nodig :)

4 jaar geleden

Reactie op Cooc

Even ter aanvulling: ik heb mijn eerste altijd in slaap gevoed (Had hij ech ...
Ik ben blij dat ik dit tegengekomen ben, wat een opluchting. Mijn dochter (1e kind) slaapt al sinds 7 weken door. Eerst schrok ik ervan, omdat ik steeds hoorde dat dat niet hoort. Ik ben dus die eerste nachten vaak gaan checken of alles wel goed was. Tot nu toe slaapt ze steeds door, ook tijdens de Sprongen. Ze valt altijd aan de borst in slaap en eenmaal in bed gelegd, slaapt ze door. Dat is idd hoe ze slaapt, ik heb verder niks gedaan om het te beïnvloeden. Wat kunnen al die berichten onzeker maken he..

4 jaar geleden

Reactie op SY85

Ik ben blij dat ik dit tegengekomen ben, wat een opluchting. Mijn dochter ( ...
Wat heerlijk! En een mooi voorbeeld van dat doorslapen echt niet afhangt van slaaptraining of in slaap voeden ;)

4 jaar geleden

Wij hebben onze dochter veel bij ons en wiegen en/of helpen haar in slaap. Ik ben er in het begin wel wat onzeker over geweest en probeerde veel te lezen over wat goed zou zijn voor een baby. Op een gegeven moment heb ik dat allemaal losgelaten en ben ik op mijn gevoel en dat van mijn dochter afgegaan. Ze doet het super, slaapt lekker en het belangrijkste, ze is blij 😊 Een kennis van ons vond het maar raar dat we haar zo veel droegen en bij ons lieten slapen (ze was toen 6 weken) ze gaf aan dat zij vroeger haar kind voedde en weer apart legde in een ledikant. Daarbij kreeg ik de opmerking dat zij het altijd op gevoel deed en niet allemaal uit boekjes haalde (ze suggereerde dus dat ik dat wel zou doen) Beetje omgekeerde wereld lijkt mij 😉 Van dezelfde kennis kreeg ik de cliché: Ach, huilen is goed voor de longetjes.

4 jaar geleden

Reactie op Qumar21

Wij hebben onze dochter veel bij ons en wiegen en/of helpen haar in slaap. ...
Precies, iedereen reageert ook altijd dat mijn dochter er zo tevreden uitziet. En toch word ik soms onzeker gemaakt door allerlei berichten. Dat een middagdutje zo belangrijk is enzo. Nu huilt mijn dochter al heel weinig (alleen als ze honger heeft of erg moe is), maar no way dat ik haar laat huilen...

4 jaar geleden

Dat de opvang en mijn moeder zeggen dat ik mijn zoontje van 4 maanden teveel aandacht geef. Daar wennen ze dan aan…. Blijf me echt irriteren over dit soort opmerkingen. Laat me lekker mijn zoon in slaap knuffelen als hij dat fijn vind.

4 jaar geleden

Ik denk dat een hoop slaapcoaches het mbt punt 2 en 3 niet met je eens zijn maar goed. Uiteindelijk is je intuïtie vooral belangrijk qua wat jouw kind nodig heeft, wss verschilt de beste aanpak ook per kind.

4 jaar geleden

Love it als ik ongevraagde adviezen krijg die vaak niet kloppen, tijdens mijn zwangerschap het ik het e.e.a. onderzocht maar ik doe toch waar ik mij goed bij voel en hoe ik het wil doen, het is mijn kind en ik deel deze enkel met mijn man en niemand anders, het gaat helemaal prima! Lekker aan de borst voor het slapen gaan en heerlijk knuffelen totdat ze slaapt.

4 jaar geleden

Reactie op Itepietje

Ik denk dat een hoop slaapcoaches het mbt punt 2 en 3 niet met je eens zijn ...
Tja ik vind een slaapcoach dan weer een beetje een fabeltje 😉

4 jaar geleden

Ik kreeg van mijn buurvrouw in week drie te horen dat ik mijn kleintje verwen door hem op verzoek te voeden. Ze is van de oude stempel, oud verpleegkundige 😉 Volgens haar moeten kleintjes gelijk leren dat ze met huilen niks kunnen afdwingen. In mijn ogen een fabel. Ik ben blij dat er nu wat meer ruimte is om het 'anders' en meer intuïtief te doen. Die van mij valt vaak genoeg in slaap aan de borst. Heerlijk toch 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Qumar21

Tja ik vind een slaapcoach dan weer een beetje een fabeltje 😉
Haha ja dit dus. Volgens mij zijn slaapcoaches slimme ondernemers die gretig inspelen op de grootste onzekerheden van nieuwbakken moeders en daar een bak geld voor vragen 🙈

4 jaar geleden

Oh als ik al die opmerkingen van jullie buurvrouwen, (schoon) moeders en kdv personeel (écht? als de mensen die voor mijn kindje moeten zorgen dat soort opmerkingen maken, was ik daar weg geweest☺️) alleen al lees dan gaan m'n nekharen overeind staan. Zó achterhaald en zó zielig!!

4 jaar geleden

Reactie op Annesoof83

Haha ja dit dus. Volgens mij zijn slaapcoaches slimme ondernemers die greti ...
Precies dit 😊

4 jaar geleden

CB: ‘ handen strak op de buik vasthouden, geen oogcontact maken en even wiegen tot die in slaap valt. Huilen hoort er bij, anders even weglopen’ met kers op de taart: ‘ als je het niet aankan kunnen wij ook een keertje langskomen om het voor te doen’ uhhhh als ik dit zou doen ieder willekeurig moment op de dag waar het niet om slapen draait denk ik dat de jeugdzorg zo voor de deur staat 😂 sorry maar hoe kan je zo slaap’advies’ geven

4 jaar geleden

Fabel: huilen is goed voor de longen

4 jaar geleden

Reactie op nk-ak

CB: ‘ handen strak op de buik vasthouden, geen oogcontact maken en even wie ...
😳

4 jaar geleden

Reactie op Itepietje

Ik denk dat een hoop slaapcoaches het mbt punt 2 en 3 niet met je eens zijn ...
Ik ben het ook niet eens met vele slaapcoaches 😁