48 Reacties

5 jaar geleden

Misschien toch je partner lief aankijken tot je het zelf durft.

5 jaar geleden

Dju, ik zet nu reeds 14 weken injecties (clexane), maar ik blijf het even erg vinden... Bepaalde plekken doen wel echt minder pijn heb ik al gemerkt, als je deze gevonden hebt kan het misschien makkelijker gaan om te steken? Ik merk hoe dichter bij de navel hoe pijnlijker...

5 jaar geleden

Hem afwisselend in je linker en rechter boven been spuiten? daar mag fragmin naar mijn weten ook gespoten worden. Lijkt mij ook een fijner idee ;)

5 jaar geleden

Ik heb spuitjes met Fraxiparine en moet ook dagelijks prikken ivm verleden trombose arm. Ik prik in de ochtend dan heb ik het gehad voor de dag en hoef ik er niet meer aan te denken, misschien kun je dat doen ipv ‘s avonds prikken? Ik wissel elke dag af van links naar rechts op mijn buik zolang dat kan en anders in mijn been. Ik zag er erg tegen op en was bang dat het niet zou lukken, maar denk altijd aan de baby. Alles voor de kleine! 🙏🏻

5 jaar geleden

Thuiszorg aanvragen, heb je recht op.

5 jaar geleden

Zou het misschien een idee zijn om in het been te spuiten? Of komt het echt door de naald op zich om jezelf te spuiten? Vraag anders de apotheek of dit niet in tablet vorm kan ipv een spuit

5 jaar geleden

Gewoon aan je partner vragen, why not? Is toch een kleine moeite. Mijn partner spoot ook sommige injecties tijdens de IVF omdat ik dat rotprikken vond. Het is zonde om hier stress van te hebben. Veel liefs

5 jaar geleden

Mijn man leerde de spuitjes zetten (kon zelf niet tegen naalden, maar als je in de fertiliteit terecht komt, moet je wel 🙈). Moest me van de spuitjes niets aantrekken (voorbereiden en het zetten) en dat gaf me wel rust.

5 jaar geleden

Ik weet helemaal niet of dit kan.. maar ik als diabeet heb een naaldje die ik op mijn spuit kan zetten en deze gaat door middel van een knop naar binnen. Ik zeg hem dus op mijn buik en dan pas schiet ik heb erin. Vind de angst veel minder en de pijn ook. Wellicht is dat mogelijk?

5 jaar geleden

Vind je het vooral vervelend om in je buik te doen? Ik spuit namelijk n mn bovenbenen (ook fragmin). Vind ik een fijner idee dan in mn buik. Ze zeiden dat dat bij zwangeren ook veel gebruikelijker is. Plus je kan wat makkelijker zien wat je doet. Als je stress krijgt van de naald dan denk ik dat het vooral echt wennen is... vind ik in ieder geval wel nog steeds (spuit nu ruim een week) Oefening baart kunst denk ik dan maar

5 jaar geleden

Oh en inderdaad ene dag linker bovenbeen, andere dag rechter bovenbeen.

5 jaar geleden

Reactie op Maria M

Ik heb spuitjes met Fraxiparine en moet ook dagelijks prikken ivm verleden ...
Advies met fragmin is in de avond prikken

5 jaar geleden

Reactie op Amarèl

Advies met fragmin is in de avond prikken
Oh vandaar! Dat wist ik niet, dacht dat je zelf kon kiezen hoelaat prikken. 😬

5 jaar geleden

Ik moet ook fraxiparine spuiten, maar heb een enorme prik angst. Mijn vriend doet het iedere avond na het eten. Wel in mijn buik, dat vind ik minder eng dan in mijn been. Maar ik ben wel benieuwd hoe dat straks dan moet als mijn buik dikker wordt en met een strakkere huid. Dan toch maar overstappen naar mijn been? Uiteindelijk ga ik misschien zelf prikken, maar nu durf ik er niet eens naar te kijken.

5 jaar geleden

En wat mij erg helpt, is dat mijn vriend mij tijdens het spuiten afleidt! Bijvoorbeeld door te vragen wat ik als eerste aan wil pakken in de babykamer, wat dingen zijn die we écht nog moeten regelen, waar ik naartoe wil op babymoon (in een fantasiewereld waarin je weer kan vliegen enzo). Dat helpt mij heel erg en merk dan veel minder van het prikje.

5 jaar geleden

Reactie op R_E

En wat mij erg helpt, is dat mijn vriend mij tijdens het spuiten afleidt! B ...
Super lief van je vriend :)

5 jaar geleden

Mag ik vragen wat het is en waarom je dat moet gebruiken? Geen tips verder, alleen interesse en medeleven. Lijkt me erg naar om te moeten doen, zeker bij je buik nu. Veel sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op Amarèl

Super lief van je vriend :)
Ja hè. Ik vind het ook echt heel lief en fijn dat hij het wil doen. Al die spuiten zijn natuurlijk belangrijk en ik wil niet dat er iets gebeurd met mij en/of de baby, maar dat maakt het alsnog niet makkelijk om ze iedere dag te zetten.

5 jaar geleden

Reactie op Kloffie

Mag ik vragen wat het is en waarom je dat moet gebruiken? Geen tips verder, ...
Ik moet iedere avond spuiten vanwege het antifosfolipidensyndroom. Ik heb in het verleden en longembolie gehad en daaruit is gebleken door verder onderzoek dat ik dit syndroom heb, hierdoor loop je verhoogde kans op trombose/embolieën. Zoals het er nu naar uitziet moet het tot 24 uur voor de bevallig en daarna ook weer verder, het is vooral voor mij. De kleine krijgt er nauwelijks iets van mee Ik spuit in mijn buik aangezien het vanuit het verleden in mijn been veel pijnlijker is en de kans groter is dat je een spier raakt, dan heb je flinke spierpijn. Buik is over het algemeen veel minder pijnlijk maar dit is per persoon ook verschillend denk ik. Wel fijn om trouwens nu in deze tropic te merken dat meerdere dames moeten injecteren, dit geeft het voel een beetje dat je niet de enige bent (wat ik uiteraard wel weet maar lotgenoten vinden is soms wel prettig)

5 jaar geleden

Ik moet ook spuiten (humira) en vind het momenteel ook eng in mijn buik te spuiten. Dokter gaf aan om in de bovenbenen te spuiten en het aan mijn vriend te vragen. in de bovenbenen vind ik helemaal niks!