8 Reacties

5 jaar geleden

Meid.. geen rede om je druk te maken. Ik ben 24 weken en zit een stuk hoger dan 2 vingers boven de navel. Hangt van je bouw af, hoe de kleine ligt.. ik droeg hoog en de laatste weken gaat mijn buik ook wat de breedte in. Moest me geen zorgen maken ;)

5 jaar geleden

Bij de laatste controle zat mijn baarmoeder ook wat hoger dan 'gemiddeld' is ook me 3e.. Ze zeiden dat dit wel normaal was omdat je al vaker zwanger bent geweest dus niks om je zorgen over te maken 馃檪

5 jaar geleden

Hier zat de fundushoogte bij 22,5 week zelfs al bijna halverwege de navel en m'n borstbeen 馃檲馃檲. Kennelijk heb ik een korte buik waardoor de baarmoeder al snel hoog zit. Je geeft aan dat je zelf redelijk klein bent dus wellicht is jouw buik ook anatomisch iets korter waardoor het relatief al snel hoog zit. Verder gaf de verloskundige bij mij ook aan dat bij sommige meiden de buik vooral in de hoogte, bij andere in de breedte en bij andere meer in de diepte groeit. Als je verloskundige er verder niets over gezegd heeft zou ik me dus zeker geen zorgen maken 馃槝.

5 jaar geleden

Ik ben in verwachting van de eerste en had afgelopen dinsdag controle bij de vk. Ik was die dag 25 weken en mijn baarmoederhoogte zat al op 25cm. Ik krijg komende maandag een groeiecho zodat ze kunnen onderzoeken. Vk gaf aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken

5 jaar geleden

Eerste kindje en bij laatste controle (23 weken) zat mn baarmoeder ook 2 vingers boven mn navel. Ik wist niet dat dit niet goed was, totdat jij dit nu zegt. Mn verloskundige heeft er in ieder geval geen aandacht aan besteed. Ik ga er vanuit dat het wel goed zit 馃槵

5 jaar geleden

Bij mij worden altijd echo's gemaakt om de groei te controleren, en op m'n 23weken liep de baby al een week voor qua groei (in vergelijking met andere gemiddelden die je overal vind) maar volgens de gynaecoloog was het perfect normaal. Geen enkele baby groeit op dezelfde manier, misschien nu wat groter en binnen een paar weken wat trager groeien en sneller verzwaren... Zou mij totaal geen zorgen maken

5 jaar geleden

Met de 20 weken echo was de lengte van de kleine een week groter. Deze week voor de gewone controle geweest en de baarmoeder zat ook 2 vingers boven mijn navel. Niks gehoord over of het groot was voor de aantal weken zwangerschap. Zou mij geen zorgen maken.

5 jaar geleden

Mijn kindje loopt ook 2 weken voor in groei en tis mijn eerste. Ze zit qua grootte op de 99P met het hoofdje bijv en buikje 90 ofzo. Heb het advies gekregen om na het avondeten te gaan wandelen en minder koolhydraten te eten.. Ze doet het verder super goed dus maak me niet zo'n zorgen. Behalve over dat ze er straks ook nog uit moet 馃槄