22 Reacties
4 jaar geleden
Ons mannetje 10 + 5 weken was bij zijn geboorte 4038 gr en 52 cm redelijk flinke jongen eerste bv geprobeerd..(viel toen 500 gram af) maar gauw over gegaan op flesvoeding vond ik toch meer mijn ding. Nu drinkt hij rond de 5 x 180 (soms minder). Hij is nu zelf gemeten...ja schrik niet 67 cm en ongeveer 6 kilo. Over twee weken naar het CB dus ben benieuwd...krijgt hij zijn eerste inentingen.
4 jaar geleden
Ons meisje was met d'r geboorte 50cm & 2596gram
Laatst bij het CB was ze 55cm & 4035gram
Ze krijgt 5 x 150cc/5
4 jaar geleden
Jeetje, wat drinken jullie kindjes al grote flesjes. Mijn dochtertje (donderdag 11 weken) krijgt meestal 6 x 120/4 aangeboden en laat daarvan nog steeds geregeld zo’n 30 staan. Krijgt gewoon niet meer op 🙈. Sinds een aantal nachten slaapt ze van de fles van 22.00 door tot een uur of 7 in de ochtend, alleen vannacht veel last van reflux en daardoor nachtflesje gegeven. Ja Bij geboorte was ze 3550 gram en geschatte lengte zo’n 51 cm. 2 weken geleden bij cb: 58 cm en 4765 gram. Heeft een moeilijke start gehad met niet willen eten en hierdoor ziekenhuisopname, dus heeft ook lang geduurd voor ze terug op geboortegewicht was en ze kon met 7 weken oud haar geboortepakje nog aan🥰 nu toch echt meer richting maat 62.
4 jaar geleden
Bram was bij de geboorte 4650 gram & 54 cm. Nu bij elf weken 6300 gram & 64 cm. Drinkt 5x 180 cc
4 jaar geleden
Senn is nu 10 weekjes en bij de geboorte 50cm en 3055 gram. 2 weken geleden met 8 weken dus, was hij 57.5cm en 5005 gram. Hij drinkt nu 5x per dag 150/5, maar bied hem altijd de laatste fles 180/6 aan en gaat toch af en toe al wel op. Als hij door de dag heen na een flesje nog honger heeft maak ik ook 30cc bij.
4 jaar geleden
Oooh top! Hier 6003 en 62 cm maar dat zou “te snel gaan” maar volgens mij valt dat allemaal wel mee 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Hellobabyn3
Oooh top! Hier 6003 en 62 cm maar dat zou “te snel gaan” maar volgens mij v ...
Haha daar ben ik al mee gestopt naar te luisteren sinds de zwangerschap. Als ze maar goed drinken, lekker slapen en vrolijk zijn toch en hun “eigen groeilijn” volgen. Gelukkig zijn ze hier bij CB heel duidelijk elk kindje is anders toch😀
4 jaar geleden
Oei als ik dit zo lees dan hebben wij een klein vreetzakje. Meneer drinkt 5x180cc en is woensdagmiddag 7 weken. Blij de geboorte was hij 3130 en 51cm. Bij het laatste weegmoment (toen 4 weken) was hij 4040 en 54cm. Schat hem nu op 5000 gram. Als we hem minder geven wil hij niet slapen en huilt hij veel. Hierdoor helaas ook moeten stoppen met de bv. Meneer bleef maar vragen en ik had niet voldoende.
4 jaar geleden
Gister bij CB geweest met ruim 8 weken en meneer woog 5930 gram en is 59,5 cm. Hij krijgt sinds een week of twee 5x180+6 maar drinkt deze niet altijd helemaal op. ‘s Nachts laten we hem komen wanneer ie komt en dat moment zijn we qua hoeveelheid voeding aan het afbouwen. Zitten nu op 1,5 schepje en doen dan wel nog iets meer water zodat hij wat meer verzadigd is. En de ochtendfles geven we altijd tussen 7 en 8!