50 Reacties

4 jaar geleden

Bij mijn eerste bevalling werd ik ingeleid en had vrij weinig gegeten. Tijdens de weeën kreeg ik honger en wilde een stukje twix. Ik voelde tijdens het eten een wee opkomen en gaf het stukje aan mijn vriend en zei; niet opeten 😂. Uiteindelijk heb ik de twix niet opgegeten 😃.

4 jaar geleden

Ik kreeg dit washandje op mijn hoofd, de verloskundige, verpleegkundige, geboortefotograaf en wij hebben er hard om morten lachen

4 jaar geleden

Toen ik net getoucheerd was voor het eerst en 9 cm bleek te hebben, schreeuwde ik binnen 5 min ‘ik moet poepeeeen!!!’ tegen de verloskundige in het zh. Zij wist gelijk hoe laat het was en pakte haar spullen bij elkaar en bereidde zich voor terwijl ik mn eerste persweeen al kreeg.. ze trommelde de verpleegkundige op en er kwam nog een man binnen. Ze vroeg me: vind je het erg als deze gynaecoloog in opleiding bij je bevalling is? Waarop ik antwoordde: ‘kan me niet schelen!! Al staat heel t ziekenhuis aan mn bed, hij moet er nu uit!!’ Hahaha achteraf hebben we hier keihard om gelachen 🤣 en deze beste meneer in opleiding heeft mn bevalling gerockt en mij zoveel kracht gegeven tijdens het persen 👌🏻

4 jaar geleden

Tijdens m'n eerste bevalling kwam de glazenwasser de ramen zemen. Gelukkig konden de gordijnen snel dicht 🤣

4 jaar geleden

Heerlijk deze verhalen! Wij hadden ook veel de slappe lach in het ziekenhuis. - tijdens het wachten tussen de persweeën door grapte mn vriend: zal ik een muziekje opzetten? Zo lijkt het net een begrafenis. Waarop de ene flauwe grap na de andere kwam, want dat wachten op een wee bleef maar grappig. Hierop merkte de verpleegkundige op dat ze kon herinneren dat ik als belangrijk punt in mn geboorteplan had gezet: gebruik humor. En bij tips voor partner: Maak grapjes. Nou, dat zat wel goed want ze vond me opvallend ontspannen voor de omstandigheden 🤣 - tijdens het persen zelf ging mn vriend meepersen waardoor ik de slappe lach kreeg, want dat leidde vreselijk af - mn vriend was heel "bang" dat ik zou poepen tijdens het bevallen. En wat gebeurde er? 30min na start van de weeopwekkers moest ik overgeven en had ik diaree tegelijk als reactie op de hormonen. Schaamde me dood maar kon door de weeeenstorm niet veel meer doen als alles laten gebeuren. Dus ik grapte dat we dat dan maaar vast gehad hadden en dat het niet meer zou gebeuren tijdens het persen 🙈 - tijdens het persen kwam de "roomservice" binnen wat eten/drinken aanbieden, waarop de verpleegkundige liet weten dat het geen goede timing was, waarop de gastvrouw bleef aandringen om toch wat te komen brengen 🤣

4 jaar geleden

Haha geniaal dit. Ik moest dus ook 2u lang persweeën wegpuffen (krijsen), dit was echt onmenselijk. Maar gezien dit een enorme druk steeds gaf op mijn achterwerk/anus, had ik het daar schijnbaar ook de hele tijd over als ik kon praten. Dingen als dat ik me niet kon voorstellen dat die ooit nog zou herstellen, of dat het leek alsof de baby daaruit wilde komen. Mijn vriend grapte tijdens die persweeën ook 'Er is nog nooit iemand via de anus geboren he? Eens moet de eerste keer zijn'. Ging die verloskundige daar dus heel serieus op in, dat dat toch echt niet mogelijk was via het darmkanaal 🤣

4 jaar geleden

Na een vlotte ontsluitingsfase (5 uurtjes) bij mijn eerste kindje had ik zin om te starten met de persfase. Echter na 3 uur persen op eigen kracht zonder goede persweeen (ondanks de opwekkers) zei ik tegen de gynaecologen en mijn man: ik vind dit toch niet zo leuk.

4 jaar geleden

Ik wilde mijn weeën opvangen in het bad maar absoluut niet bevallen in bad. Dit leek me niks. Helemaal prima, ze zouden het bad voor me laten vol lopen. Ondertussen had ik een enorme weeën storm en ineens volledige ontsluiting. Dus ik mocht gaan persen. De arts assistent merkte even droog op: "je bad is alleen net wel vol dus je mag nog in bad." Waarop ik reageerde: "ja ik wil in bad, heb er immers nu voor betaald!" En het was een wonderlijke ervaring in bad! 10 min persen en daar was ze!

4 jaar geleden

Geniaal dit topic 👌 Ondanks dat ik een pittige bevalling heb gehad met zowel weeën- als persweeën storm, zijn er echt wel hilarische momenten geweest 😂 Het breken van mijn vliezen was zo'n moment 🙈 Nu had ik op het randje net meer vruchtwater dan normaal, maar het moment dat mijn vliezen gebroken werden... Het werd een non-stop waterval, ondanks volledig ingedaald kindje. Voor het mini stukje lopen naar het bevalbad kreeg ik een kraamverband, maar het gutste me er dwars doorheen... We hebben nog net onze tassen die te dichtbij konden kunnen redden... Echt dweilen met de kraan open, incl meconium want de kleine had gepoept in het vruchtwater.. Zal me een zooi geweest zijn 😅 Tijdens de persfase kreeg de kleine hartslagdipjes, dus tijd voor een knip & evt vacuumpomp.. Moest het even laten weten wanneer de volgende perswee kwam voor die knip... Heb ze de hele pauze op de hoogte gehouden 'nog niet, nog even wachten, bijna, nog heel even, komt er aan, heel even nog, ja'... Vervolg hierop was dat we nog 1 perswee konden proberen en dat anders helaas toch echt die pomp ingezet zou worden... Geloof dat ik gezegd heb dat ik de kleine er dan toch echt even zelf uit ging persen met de volgende perswee ... Mijn frustratie op de perswee erbij gegooid en het is me ook gelukt ook 😎 De kleine geboren en wel meteen giga schijt aan zijn moeder... Eerst poepen in het vruchtwater en na de geboorte mij dus helemaal onderpoepen 🙈 Nadat we het ruime gouden uur geknuffeld hadden, ging ik naar de douche.. Links en rechts had hij me ondertussen helemaal onder gepoept 😅 Nog steeds ben ik zijn favo mikpunt om onder te plassen en langs zijn luier af onder te poepen, tot grote hilariteit van mijn partner. Zelf kan ik er gelukkig ook hard om lachen 🤣

4 jaar geleden

Reactie op 0821

Haha geniaal dit. Ik moest dus ook 2u lang persweeën wegpuffen (krijsen), ...
Oh ja eindelijk iemand die ook dat herkent van je anus. Ik vroeg de verloskundige of er ook anusweeeen bestaan. Hij kende ze niet en moest lachen. Ik zei, nou bij deze, ik heb ze. De verloskundige had bij mij het briljante plan om de persweeën 2u te laten gaan, zodat de kleine nog verder in kon dalen en de bevalling zou versnellen daarna. Ik helemaal blij met m'n ruggenprik omdat ik de weeeenstorm van eerder niet verdragen kon (rug en buikweeen) had ik nu 2u lang anusweeeen 🤣🤣🤣

4 jaar geleden

Reactie op DeniseMls

Oh ja eindelijk iemand die ook dat herkent van je anus. Ik vroeg de verlosk ...
Haha hier nog eentje! Ben blijven googlen op anusweeen, menn wat waren die heftig!

4 jaar geleden

Reactie op DeniseMls

Oh ja eindelijk iemand die ook dat herkent van je anus. Ik vroeg de verlosk ...
Dit had ik dus ook exact zo, echt niet normaal vond ik het.. maar goed, tis achter de rug 😅

4 jaar geleden

Ik ga stuk om sommige verhalen hier hahaha! Ik vond het vooral grappig hoe mijn man deed. Ik begon met gebroken vliezen om 8u in de ochtend en kreeg direct weeën. Ik heb hem de eerste drie uur niet echt gezien want hij was; - de kattenbak aan het schoonmaken - stofzuigen beneden, boven en de trap - de vaatwasser aan het uit en inruimen - de kliko aan straat en het afval wegbrengen - de vluchttas aan het compleet maken Nesteldrang op het moment supreme 😂 Gelukkig ging het met mij verder goed en had ik ‘m niet nodig maar echt… 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op wesa

Ik ga stuk om sommige verhalen hier hahaha! Ik vond het vooral grappig hoe ...
Oh prachtig! Die van mij ging midden in de nacht ook ineens de was doen 😅 Toen de kleine net geboren was, moest de arts assistent en de gyn even komen controleren en hechten. Weliswaar wilde ik zo min mogelijk mensen aan m'n bed, uiteindelijk stonden er 1 gyn, 2vk,1 arts assistent en een co. Waarvan de gyn en de co zich niet hadden voorgesteld. Dus ik vragen 'en wie ben jij dan?' 🤭 Vervolgens met hechten keek de co een beetje ongemakkelijk en stond aan de zijkant, dus ik 'je mag wel kijken hoor, jij moet het nog 'leren' 😅. De gyn kon mn grapjes even later ook niet waarderen - strenge blik - 'oh, is dat sarcasme'. Stuk chagrijn, maar ze kon hechten als de bliksem 😁

4 jaar geleden

Ik heb tegen de anesthesist gezegd dat ik een goede review over hem zal schrijven op Yelp. Ik was hiiiiiigh as a kite 😅

4 jaar geleden

Ik heb tegen de anesthesist gezegd dat ik een goede review over hem zal sch ...
Fantastisch dit 👌👌😂

4 jaar geleden

Reactie op wesa

Ik ga stuk om sommige verhalen hier hahaha! Ik vond het vooral grappig hoe ...
Haha wauw, ik dacht dat die van mij gek deed. Ging op z'n gemak de koelkast schoon staan maken 😂

4 jaar geleden

Ik moest tijdens het persen poepen🙈 ik schaamde me rot toen verpleegkundige het ging afvegen waar mn moeder en mn man bijstonden🤦🏻‍♀️

4 jaar geleden

Ik moest echt huilen omdat ik moest poepen🙈 bij eerdere bevallingen had ik die schaamte niet deze keer vreselijk🤣 En toen de kleine man er bijna uit was hoorde ik ineens mijn zus aan de andere kant van het bed die lag onder het bed foto's te maken anders konden ze het niet zien aangezien ik op mijn hurken naast bed zat...het komt er nu aan hoor zei ze🤣

4 jaar geleden

Reactie op Ra2020

Ik moest tijdens het persen poepen🙈 ik schaamde me rot toen verpleegkundig ...
& @MM85 hier ook gekakt tijdens het persen hoor!! Ik had het niet echt door. Achteraf schaamde ik me ook en zei ik ook oh sorry hoor vind t genant!! Hun keihard lachen en zeiden dat ze t vaak zelfs ‘fijn’ vinden want het is een teken dat het goed gaat. En dat 8 of 9 op de 10 vrouwen het hebben. Dat stelde me weer gerust 🤣