6 Reacties
3 jaar geleden
Ja mijn zoontje heeft het ook gehad, toen hij net 茅茅n was geworden. Eigenlijk ging het hier gelukkig vrij snel over. Na een week droogden de plekjes al in. Ik heb er zinkzalf van dr Swaab op gesmeerd en dat hielp wel.
Het kan alleen wel echt sneu zijn, want hier hadden mijn zoontje en man het ook echt in hun mond en dat is wel echt pijnlijk geweest voor ze. Regelmatkg een zetpil was daarom ook nodig bij m'n zoontje.
3 jaar geleden
Hier ook gehad. Ons zoontje had een oorontsteking en kreeg grote plekken in zijn mond. Dacht eerst dat het bij de verkoudheid hoorde, maar later kwamen ze ook op zijn handen en voeten en bij de oudste ook, dus wist gelijk wat het was. De plekjes op handen en voeten hebben ze vrijwel geen last van gehad, maar die mond... Wilde niks meer eten en drinken. Ik had de apotheek gebeld of ze er soms iets voor hadden. Zij gaven aan dat je dentinox op de plekjes kon smeren, dat verdoofd het. Dus net voor het eten op de tong gesmeerd en hij at gewoon! Paar keer nodig geweest, daarna waren ze zo weg gelukkig. Wel nog steeds kleine littekentjes/rode vlekjes op de handen en voeten.
3 jaar geleden
Onze zoon heeft dit gehad tot hij 6 maanden oud was. En kijk uit, want het is besmettelijk. Ik ben destijds besmet en weet dus uit ervaring dat het krijgen van deze bultjes erg pijnlijk is. Als ze er eenmaal zijn dan neemt de pijn af. Bultjes in je mond voelt of je mond verbrand is en je hebt geen smaak, maar is dan niet heel pijnlijk meer.
Onze zoon had het heel veel blaren op zijn handen. Daar moesten we sokken overheen doen om te voorkomen dat de blaren open gaan. Volgens mij hebben we er destijds verder niets mee gedaan. Na een paar dagen drogen de blaasjes in.