10 Reacties

5 jaar geleden

Sinds je zwanger bang maakt je lichaam meer bloed aan. Je hart moet harder werken om dit ook allemaal rond te pompen.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook elke dag na werk als ik op de bank zit! Schrik er steeds een beetje van maar als het erbij hoort ben ik gerust gesteld.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook! Ik ben 19 weken zwanger van 1 kindje. Ik heb ook soms een kloppend gevoel in mijn oor van mijn eigen hartslag

5 jaar geleden

Heel normaal , ik zie mijn borstkast ook veel erger kloppen als normaal

5 jaar geleden

Ik voel en zie al weken (ben nu 18w) mijn eigen hartslag in m'n buik. Verloskundige vertelde dat er om de baarmoeder veel bloedvaten zitten en tijdens de zwangerschap dat er extra bloed word aangemaakt in je lichaam en sneller rondpompt.. dat kan je dus zien/voelen.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook enorm. Mijn hartslag is soms echt hoog en dan voel ik die kloppen in mijn buik en borstkas. Raar gevoel.

5 jaar geleden

Dat is je eigen buikslagader die je voelt. Ik voel die altijd al een beetje, maar nu echt super goed!

5 jaar geleden

Reactie op MammieBlomme

Dat is je eigen buikslagader die je voelt. Ik voel die altijd al een beetje ...
Dit heb ik ook inderdaad! Zag en voelde hem altijd al maar nu helemaal. Rustig naar mn buik kijken voor schopjes zit er niet altijd in haha

5 jaar geleden

Dat heb ik ook! Ik voel soms m’n hartslag ook in mijn buik kloppen. Ik denk omdat je baarmoeder een beetje mee “wipt” op je aorta. Je hart klopt ook echt harder omdat er meer bloedvolume is ☺️ PS wel genoeg drinken hè? Anders krijg je ook snel een hogere/hardere hartslag.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook. Volgens mij is het normaal.