4 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben 23 en van de week een folder meegekregen wanneer ik moet bellen, dit was er volgens mij wel 1 van
5 jaar geleden
Je urineleiders worden door het zwangerschapshormoon verslapt, waardoor je minder goed uit kan plassen. Er blijft dan dus makkelijker urine achter in de urineleiders, maar ook in de blaas. Hierdoor heb je meer kans op een blaasontsteking in je zwangerschap en tijdens je kraambed. Soms merk je dit door een brandend gevoel tijdens of na het plassen, of door troebele en sterk ruikende urine. Maar dit hoeft niet altijd! Ook harde buiken of een zeurend gevoel onder in de buik of rug kan wijzen op een blaasontsteking. Breng bij deze klachten wat urine naar de huisarts om het te laten controleren op blaasontsteking. Bij een blaasontsteking heb je antibiotica nodig, dit kan geen kwaad in de zwangerschap. Veel drinken en veel vitamine C (cranberrysap, sinaasappelsap) kunnen helpen een blaasontsteking te voorkomen.
Gewoon bellen voor de zekerheid
5 jaar geleden
Kan ook een vaginale schimmel zijn. Even in de gaten houden. Maar je kan ook gewoon mee afscheiding hebben vanwege hormonen wisseling wat totaal niet gek is. En je bent in zwangerschap gewoon wat meer vatbaarder er voor. Dus niet te veel stress of zorgen en je kan altijd bij de huisarts checken.