14 Reacties

4 jaar geleden

😅 waar je je druk om kunt maken hè Die van mij heeft denk ik 2 à 3 cm? Langer als hij moet plassen 🤭🤣 Heb me er geen zorgen over gemaakt, ik vind het er normaal uit zien. Kan me voorstellen als het er heel klein uit ziet, je je dan af vraagt of het wel normaal is. Ik heb dat juist bij zijn balletjes, soms zien ze er zo klein, verschrompeld uit en voelt de huid zo ruw en met gekke brede rimpels erin. Andere keren gewoon soepel en normale grootte. Hey het bestaat in alle vormen en maten 🤷‍♀️ Maar misschien die balletjes toch eens aankaarten bij t cb de volgende keer 🤔

4 jaar geleden

Gekke vraag, maar bespreken jullie dit wel eens met je partner? Die is vast iets meer thuis in 't reilen en zeilen van piemels 😁

4 jaar geleden

Reactie op TS30

Gekke vraag, maar bespreken jullie dit wel eens met je partner? Die is vast ...
Jawel hoor! Alleen heeft hij ook niet veel vergelijkingsmateriaal in baby piemeltjes 🤪

4 jaar geleden

Mijn zoontje zn piep is juist groot vind ik voor zo’n klein baby’tje😅 Maar hij is ook half cabo🙈

4 jaar geleden

Reactie op TS30

Gekke vraag, maar bespreken jullie dit wel eens met je partner? Die is vast ...
Moet ik inderdaad eens doen maar ik denk dat ik zijn antwoord al weet: nee niet gezien/is mij niet opgevallen/ik heb geen verstand van babypiemels En dan zijn we terug bij af 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Zuzanna

Moet ik inderdaad eens doen maar ik denk dat ik zijn antwoord al weet: nee ...
Vraag maar eens of hij het herkent dat de scrotum kan inkrimpen enzo. Dat is waarom 'ie er zit 😁

4 jaar geleden

Reactie op TS30

Vraag maar eens of hij het herkent dat de scrotum kan inkrimpen enzo. Dat i ...
O biologisch gezien heb ik genoeg achtergrond om te weten dat dat normaal is hoor! Maar of die hele huidstructuur dan ook veranderd? Misschien ook eens vragen bij t kdv als manlief het niet weet. Die hebben wél vergelijkingsmateriaal

4 jaar geleden

Idd het is maar waar je je druk om maakt. Ik werk op een kinderdagverblijf en zie echt alle soorten en maten. We hebben allemaal wat, de een heeft flaporen, de ander een wat kleinere piemel. Je kind is zoals ie is

4 jaar geleden

Nou.. ik doe geen luier meer verschonen waar andere bij zijn. De opmerkingen dat ie zo groot is vind ik niet passen. Vreselijk hoe ze staan te kijken. Arm kind.. Hij is half Colombiaans.

4 jaar geleden

Reactie op Zuzanna

😅 waar je je druk om kunt maken hè Die van mij heeft denk ik 2 à 3 cm? La ...
Het scrotum veranderd ook. Vooral bij kou bijvoorbeeld, dan worden ze kleiner en gerimpeld. Mij viel het ook op en zei het tegen mijn partner. Hij zei dat ook bij volwassenen het scrotum soms" los " is en soms strak en dus gerimpeld.

4 jaar geleden

Hahahaha sorry vind dit echt een grappige vraag😂 Je kan niet verwachten dat bij een babytje al een piemel van 10 cm hangt hè. Denk dat het gewoon heel normaal is alles moet nog groeien en iedereen is anders klein of groot dik of dun ook bij de geslachtsdelen dus. Hier wordt door kind en gezin( België) ook de geslachtsdelen nagekeken en nog geen opmerkingen over gekregen. Een te lange voorhuid kan natuurlijk altijd voorkomen. Je zou het gewoon eens kunnen laten nazien op de volgende medische controle of alles normaal is. Het lachen is niet slecht bedoeld hè 😉

4 jaar geleden

Je kan het eens laten checken bij het cb, maar zoveel mensen zoveel verschillende piemels. Daarnaast als je een stevig kereltje hebt, kan het zijn dat hij ook een vetkussentje op/boven zijn schaambeen heeft. Dit maakt dat op het oog het piemeltje ook al kleiner lijkt, doordat het wat verstopt gaat zitten door een vetkussentje. Zag al meer voorbij komen ook over het scrotum, een scrotum is nog net niet vloeibaar 😅 Maar even serieus, het scrotum is gemaakt om de temperatuur rondom de balletjes optimaal te houden, dus het krimpt, ontspant en van al dat. Om dat te kunnen doen is er aardig wat huid nodig, dus zodra het scrotum krimpt ontstaan er rimpels en voelt de huid stugger. Ontspant het dan lijkt het net uitgerekt en zonder rimpels. Wonderbaarlijke wereld zo'n zaakje 😋

4 jaar geleden

Het is vooral belangrijk dat je niet het voorhuidje naar achteren haalt. Het gaatje in het voorhuidje is soms nog wat te klein voor de piemel om doorheen te gaan, dit kan flink veel pijn doen. Dit rekt en past vanzelf en ook het formaat en de verhoudingen veranderen nog aan alle kanten. No worries.

2 jaar geleden

Hi Loutek, ik wou je vragen hoe het nu is met je zoontje en of zijn piemeltje iets gegroeid is. Ik heb namelijk een tweeling van 4 maanden, 2 jongens. De ene zit alles goed maar bij de ander zie je echt een heel groot verschil bij de piemeltjes. Ik denk de ander met moeite 1 cm is. Ik was ook al aan het lezen over micropenis. Hoor graag van je hoe het bij jou is afgelopen xx.