Een grote tip voor moeder met obstipatie. Ik slik nog steeds mijn vitamine. Ook vanwege eerdere pnd. En met vitamine b d en foliumzuur verkleint de kans heel erg. En ijzer gehalte was laag dus ook pillen voor. Ik neem dus elke ochtend een yakult. Vanaf 12 jaar al last van obstipatie( 1 a 2x in de 2 weken ) en nu gewoon elke dag. En gebruik zelf niet maar activia ook een hele tip. Aangeraden door vele moeders.
Ik weet bij mezelf dat water ook een grote rol speelt.. ik drink heel graag plat water van SPA maar als ik dit dagelijks drink ben ik geconstipeerd... dus drink ik dit enkel op de dagen dat ik werk en thuis een ander merkje..
Ik drink 1 glas pruimensap van zonnatura per dag en gaat als een tierelier! De roosvicee werkt niet echt bij mij omdat je dat heel erg verdunt. Gebruik het er wel naast een glas per dag maar volgensmij ben je daar langer mee bezig dan de pruimensap, tip: drink t met een rietje haha
Ik heb zakjes gekregen van de gynaecoloog werkt onwijs goed! Zou even contact opnemen met de verloskundige of gynaecoloog of eventueel met de huisarts.
Ik eet s'morgens voor mijn ontbijt 3 gedroogde pruimen of dadels en drink een glas water. Als ontbijt eet ik een kommetje 'All bran fruit n fibre' met melk. Enkele uren later kan ik meestal gaan.
Als ik deze dingen niet eet, lukt me het ook echt niet.
Volkoren speculaas help me ook.
Ik eet dit als ontbijt of lunch en gebruik van roosvicee pruimensiroop in de ochtend en/of avond. Eerst gewoon buikkrampen van alle verstopping, maar dit is echt een lifesaver'
En als het echt niet meer gaat begon ik de dag met een goede plak ontbijtkoek en 2 koppen koffie. Koffie is natuurlijk geen al te goed advies, maar het laxeert toch echt als een baas.
Bij mijn vorige zwangerschap en deze nu ook weer heel erg last van obstipatie. Bij mij helpt probiotica van Bonusan, speciaal voor zwangere vrouwen. Elke ochtend neem ik 1 zakje voor mijn ontbijt.
Het is alleen wel prijzig.
Ik heb zelf niet heel erg last van obstipatie. Maar.. ik merk wel dat als het komt het erg plakkerig is, dus (oke TMI) het blijft nogal in de pot plakken enzo. Hebben jullie hier ervaring mee, is dat iets wat bij zwanger zijn hoort?
Ik had er ook veel last van. Tot tranen aan toe op de wc..
Nu maak ik elke ochtend een shake van een combinatie van alle tips.
-Pruimensap van Natura
-Sinaasappel
- kiwi
-Amandel melk / of magere kwark
- 2 eetlepels gebroken lijnzaad
Fruit kan je na smaak aanpassen. Vaak doe ik er ook frambozen in, hier zit veel foliumzuur in.
Goed en gezond ontbijt!
En het help heel goed bij de stoelgang!