732 Reacties

4 jaar geleden

Volg , vraag me ook af vanaf hoeveel maanden?

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Wij geven savonds beetje appelmoes als hij in de tripp trapp zit bij ons aan tafel of klein stukje geprakte banaan overdag

4 jaar geleden

Wij zijn nu begonnen met oefenhapje fruit, gewoon een paar hapjes om ermee kennis te maken. Onze zoon word volgende week zondag 4 maanden. Volgende week ga ik beginnen met groentehapje savonds erbij, ook eerst als oefenhapje.

4 jaar geleden

Wij zijn gisteravond begonnen met een groente hapje. We geven dan een fruithapje in de ochtend en in de avond groente. Wij zijn al begonnen met rijstebloem met ruim 3 maanden, dit doen we dan in de laatste fles van 22:00. Ze slaapt dan tot 06:00

4 jaar geleden

Ik ben begonnen met oefenhapjes wortel, ik wil haar eerst groente geven voordat ik doorga naar het lekkere zoete fruit. Ben bang dat ze dan geen groente meer wilt(zo zou ik namelijk ook zijn) ik stoom en blend het zelf.

4 jaar geleden

Reactie op veerlebevers

Wij zijn gisteravond begonnen met een groente hapje. We geven dan een fruit ...
Die fles met rijstebloem geef je elke dag neem ik aan?

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Reactie op Happy84

Die fles met rijstebloem geef je elke dag neem ik aan?
Jaa iedere avond

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Wij beginnen met 6mnd met de Rapley/kleintjes methode.

4 jaar geleden

Hier eergisteren begonnen met wortel we geven dat rond 17uur. we beginnen eerst met groente en 1x per dag.

4 jaar geleden

Kinderarts had ons aangeraden te beginnen op 3m ivm reflux hebben dit geprobeerd met groenten maar denk dat haar darmpjes nog niet klaar zijn ervoor, nog meer krampen snacht dus nu maar even terug gestopt. Ik gaf het smiddags

4 jaar geleden

Wij gaan starten met hapjes als hij 5 maanden is. Ik ben me een beetje in aan het lezen en vriendinnen aan het vragen hoe en wat.. Ik denk dat we voor een hapje groente in de ochtend en een hapje fruit in de middag gaan.. Maar we hebben nog een maandje om te bedenken wat we willen 😋

4 jaar geleden

Reactie op Franchi

Kinderarts had ons aangeraden te beginnen op 3m ivm reflux hebben dit gepro ...
Hé wat vervelend. Zo zielig die reflux en kraampjes. ❤️‍🩹

4 jaar geleden

Ik ben nu met 4,5 maand gestart met rijstebloem pap met een lepel en groenten. Ik geef het tussen 10 en 12u op advies van de kinderarts.

4 jaar geleden

Wij gaan vanavond beginnen 🥰 ze is morgen 4 maanden

4 jaar geleden

Reactie op Happy84

Hé wat vervelend. Zo zielig die reflux en kraampjes. ❤️‍🩹
Reflux is gelukkig wel beter met medicatie... maar die krampjes ocharme...ze slaapt er ook slecht door

4 jaar geleden

Ik kijk vooral naar mn kind hoe hij reageert als wij aan tafel aan het eten zijn. Indien hij de hapjes volgt, of smakkende geluiden maakt dan gaan we over naar oefenhapjes. Ik zie het hem nu niet doen, vandaar nog niet begonnen. Hij krijgt nog volledig bv. Hetzelfde gedaan bij de oudste en pas met 6 maanden gaf hij vaste voeding te willen.

4 jaar geleden

In de familie van m'n man zitten veel darmproblemen (o.a. Colitis ulcerosa) dus wij wachten echt tot de 6 maanden om de darmpjes zo goed mogelijk te laten ontwikkelen.