18 Reacties
3 jaar geleden
Ik lees mee ! Ik zit nog op 3 flessen pd mijn zoontje is ook volgende maand 1
3 jaar geleden
Ik heb deze vraag toevallig pas gesteld aan het cb toen ik er was. Zij gaf aan dat je inderdaad gewoon yoghurt kan geven s avonds en s ochtends bij de boterham een bekertje melk. Je kon volgens haar te fles afbouwen door steeds een schepje minder kunstvoeding in de fles te doen. Dus 180 water + 5 schepje en zo verder. ☺️
3 jaar geleden
Wij hebben eerst de opvolgmelk ‘s avonds in een beker gedaan ipv fles. Toen hij hier aan gewend was zijn we er gewone melk in gaan doen en we gaan vanaf volgende week water doen.
Ochtend fles krijgt hij bij ons sinds vorige week nog maar een halve. Eerst krijgt hij een boterham en een half uur later zijn fles. Door de boterham zit ie al een stuk voller waardoor hij vaak niet eens die halve fles meer opdrinkt. Wanneer we over zijn op ‘s avonds water gaan we ‘s ochtends de gewone melk in beker geven en dan zijn we van de opvolgmelk en flessen af!
3 jaar geleden
Ik weet ook niet hoe ik moet afbouwen. Rond 11 uur krijg mn dochter een boterham maar die eet ze niet zo enthousiast. 12 uur krijgt ze ook een fles en die drinkt ze ook op. Dus ze krijgt 3 flessen nog steeds. En elke nacht wilt ze nog een fles. Ik ga het zelfde proberen ‘s ochtends eerst een boterham en daarna een fles maar hoe zit het in de nacht?
3 jaar geleden
Reactie op melindaa
Ik weet ook niet hoe ik moet afbouwen. Rond 11 uur krijg mn dochter een bot ...
Hier ging hij een tijdje terug ineens door slapen door hem nog yoghurt na z'n warme maaltijd te geven en dan voor hij ging slapen een fles. Tot die tijd kwam hij ook elke nacht en zaten we nog op 5 flesjes.
3 jaar geleden
Hier ruim 10,5 maand en we zitten nog op 3 flessen bij een dochter die eigenlijk al volledig met de pot mee eet. Toch drinkt ze haar melkjes nog lekker op. Binnenkort was ik van plan om de middagfles gewoon in 1 x te laten vallen en dan te vervangen voor een tussendoortje. Volgende stap is dat ik de ochtendfles wil laten vallen. Ze eet 's ochtends al een hele boterham dus wellicht dat ze het daarmee ook volhoudt tot het fruitje. Laatste stap wordt pas het afbouwen van de avondfles. Die hoeft er toch nog niet mega snel af of wel? Hier wisselt het sterk hoeveel er bij de avondmaaltijd gegeten wordt. Ik vind dan aftoppen met de fles toch wel erg prettig omdat ik dan zeker weet dat ze 's nachts geen honger krijgt 🤭 veel te blij dat er geen nachtvoedingen meer zijn.
3 jaar geleden
Verder totaal geen verstand van. Maar stel dat je melk zou geven ‘s ochtends en ‘s avonds, is dat toch niet persé iets slechts? Dat kan verder geen kwaad neem ik aan… ik ken mensen die drinken nog steeds melk wanneer ze wakker worden. Zo heb je mensen die sapjes drinken, of mensen die melk drinken.
Of geldt dit niet voor baby’s?
Als je baby melk lekker vindt.. geef je toch gewoon die ene fles😇 (misschien wil je over stappen op bekers, wat ook helemaal prima zou zijn)
Dit is totaal niet aanvallend bedoeld, meer van: ik hoop dat je het niet als een ‘mn baby moet straks van de fles af want mn baby is straks 1 jaar’ ziet, maar als een optie ziet😇
Mijn zoontje krijgt bv gedurende de dag en voor het slapen gaan een papfles + ‘s nachts leg ik hem nog aan. Heb eigelijk geen haast om iets te minderen. ‘S nachts zou fijn zijn als ie beter zal slapen en dus geen bv meer krijgt, maar verder. Helemaal prima!
3 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 11 maanden, ook bijna 1. Ze mogen volledig met de pot mee eten, dat kan oom gewoon, maar niks moet toch? Mijn zoontje krijgt 2 flessen nog op een dag van 150 ml, ochtend en avond. De ochtend ga ik vanaf volgende week (vakantie) vervangen voor brood met water en de avondfles krijgt hij voorlopig gewoon nog lekker, ook als hij 1 is. Hij geniet daar enorm van en het kan verder geen kwaad. Het liefst zou hij nog steeds 3 flessen melk per dag drinken, dus hij krijgt nog lekker lang zijn avondfles van mij 🥰
3 jaar geleden
Mijn neefje is trouwens pas gestopt met de fles melk in de avond toen hij 2,5 was, die vond het ook heerlijk om zijn momentje melk te hebben. Dus doe gewoon wat goed voelt en waar je kindje behoefte aan heeft. Niet behoefte in de zin van nodig hebben, maar meer wat je kindje prettig vindt
3 jaar geleden
Reactie op melindaa
Ik weet ook niet hoe ik moet afbouwen. Rond 11 uur krijg mn dochter een bot ...
Papfles voor het slapen gaan doet het hier goed.. en sochtends ook niet extreem hongerig
3 jaar geleden
Hier krijgt Jack havermoutpap in de ochtend, nu gemaakt met KV (120+4). Die ga ik langzaam overswitchen naar gewone melk, tussen de middag krijgt hij bij zijn boterhammetje een beker KV (150+5)dus dat kan straks ook richting gewone melk. En in de avond steeds wat minder melk gaan geven. Krijgt nu geen fles meer en wel nog wat yoghurt na het eten. Verder drinkt hij ook goed water
3 jaar geleden
Mijn zoontje drinkt heel slecht water/ thee, dus hier zijn de flessen echt nog nodig. ‘S ochtends en ‘s avonds kijk hij pap/ papfles en tussen de middag een grote fles kv, maar die verdun ik heel erg ( 150 cc met 2 schepjes) Hopelijk gaat hij snel goed water drinken. Dan kan ik straks na zijn verjaardag de flessen rustig vervangen met melk. Ik ben nu nog wat terughoudend. Stel hij gaat ook moeilijk doen met de gewone melk ☹️
3 jaar geleden
Zoon 10,5 maand zit ook nog op 3 flessen.
Ochtend 180 ga ik vanaf morgen 150 doen.
Dan krijgt hij 2 uur later ong 90 gram havermout van mama deli. Met fruit
Tussen de middag eet hij 3,5 a 4 boterham zonder korst.
Krijgt voor de middag dut 120.
Avond eten potje en toetje wil niet vers gaat niet altijd op.
En voor slapen gaan 210 fles.
En tussendoor nog drinken meneer is echt een slamper als het om drinken gaat.
Toch is het een pienter mannetje. Vraag me soms wel af of het niet teveel is maar hij doet het er goed op probeer de ochtend en middag fles af te bouwen maar meneer heeft er niet echt haast bij.
Vriendin van mij heeft een zoon van 2 en die krijgt voor het slapen gaan nog een fles opvolgmelk heeft hij nog behoefte aan.
Ik volg gewoon onze zoon maak me er niet zo druk om als hij bijv met 1,5 nog steeds een fles wil met opvolgmelk vind ik dat ook prima.