3 Reacties

茅茅n maand geleden

Klinkt alsof het erg hard is? Hier varieert het een beetje, van zacht tot een gewone drol maar nooit zo extreem hard dat ik dat door z'n luier heen zag. Hij poept wel veel 3 tot 6 keer per dag.

茅茅n maand geleden

Mijn dochter heeft zeer harde ontlasting, al haar hele leven eigenlijk sinds de overgang van borstvoeding naar kunstvoeding. Ze drinkt ook altijd al te weinig dus denk dat daar bij ons een belangrijke oorzaak ligt. Ik ga zelf binnenkort het fodmap dieet volgen voor darmklachten en hoop te ontdekken waar ik zelf overgevoelig voor ben. En dan zo ook mijn dochter te kunnen helpen. Zou wel eens kunnen zijn dat tarwe bij ons niet zo goed valt en neiging heeft tot obstipatie. Een andere reden voor obstipatie op deze leeftijd is dat kinderen het poepen een beetje eng vinden zeker als je oefent met zindelijkheid. Dan gaan ze het ophouden. Ook als het bv een beetje pijn doet omdat het hard is. Dan maakt het zichzelf erger omdat hoe langer ontlasting in de darm blijft hoe meer vocht terug het lichaam ingaat hoe harder het wordt. Je zou het cb om tips kunnen vragen of lezen op thuisarts.nl om te kijken wat je al zou kunnen doen. En ik begrijp dat ze ook nog naar de kinderarts gaat?

茅茅n maand geleden

Verschilt maar soms is het echt een bal, hij drinkt goed maar altijd een moeilijke poeper geweest. Ik zweer daarom bij Roosvice pruimen diksap, daarmee poept hij nu iedere dag!