7 Reacties

4 jaar geleden

Mijn huisarts heeft hoestsiroop afgeraden bij kleine kindjes, dacht dat het pas na 3 jaar gegeven mag.

4 jaar geleden

Ja gebruikt maar deed niks. Dampo hoestsiroop hielp goed. Maar is vanaf 1 jaar.

4 jaar geleden

Hoestdrank mag je gewoon geven ik doe het ook. Ik heb die vsm ook gebruikt deed niet echt iets. Ze vind het alleen lekker voor op de speen kan ze lekker in slaap vallen haha. Nu gebruik ik daro thijm siroop die mag je gewoon geven staat ook op de achterkant En dat werkt goed

4 jaar geleden

Reactie op Reno_99

Mijn huisarts heeft hoestsiroop afgeraden bij kleine kindjes, dacht dat het ...
De enige die mag is de daro tijmsiroop. Die mag vanaf 6 maanden geloof ik. Geen enkele andere tijmsiroop of hoestdrank mag.

4 jaar geleden

Mijn Huisarts heeft dat ook afgeraden. Je kunt beter zoutoplossing geven. Niet via spray maar pipetje of via zon injectiespuitje in de neus. Zo komt het het diepst bij de slijmvliezen. Ui bij het bed, bedje omhoog en ik geef wat water als hij veel hoest. Heel sneu 😞

4 jaar geleden

Kinderen onder de twee jaar raden wij af om hoestdempende middelen te gebruiken. En alles wat honing bevat onder de 1 jaar. Ik werk bij de apotheker. Vsm is op homeopatische basis en zou evt half uur voor of na de maaltijd gebruikt mogen worden. Tijmsiroop zou ook mogen maar onthoud dat het puur suiker+ water is wat ervoor zorgt dat het keeltje gesmeerd word. Je zou ook kunnen gaan voor een zelf gemaakt waterijsje. Dit ‘verdoofd’ ook.

4 jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties. 🙏🏼