13 Reacties
2 jaar geleden
Heej het aantal buisjes maakt niet veel uit. Het is 1 prik. Ik denk dat dit 3 buisjes zijn
2 jaar geleden
Reactie op aybb
Oh wauw dat zijn er al een hoop馃槺 hoe is het prikken gegaan?
Ik weet niet of je daar blij van gaat worden als ik dat vertel 馃槵. Onze dochter verzette zich enorm waardoor ze haar niet geprikt kregen omdat ze haar spieren teveel aanspande waardoor er niets uit kwam. Uiteindelijk hebben ze die 6 buistjes er druppeltje voor druppeltje uit moeten persen via een vingerprik. Dat was 1 uur lang alles bij elkaar gillen tot ze klaar waren, volgens mij was dat voor mama het meest traumatisch. Op advies van de kinderarts hebben ze toen zonder verdovende zalf geprikt (omdat ze op die leeftijd dergelijke dingen nog niet onthield), daar hadden we achteraf giga spijt van. Dus ik zou die zeker wel aanraden, al gok ik dat dat op 2 jarige leeftijd wel standaard gedaan wordt.
2 jaar geleden
Reactie op Itepietje
Ik weet niet of je daar blij van gaat worden als ik dat vertel 馃槵. Onze doc ...
Jeetje hoe heftig. Mijn dochter heeft ooit op 1 jarige leeftijd bloedafname moeten ondergaan in een Spaans ziekenhuis. Met 6 man duwden ze haar op xo n onderzoekstafel. Sindsdien werd ze super angstig voor dokters bloed etc. Bij 6 jarige leeftijd emdr therapie gedaan.
2 jaar geleden
Als reactie op de verhalen hier; onze dochter moest ook bloed prikken en aangezien ze haar bij de kinderarts al niet konden wegen omdat ze dat weigerde en alles bij elkaar gilde, hebben ze besloten haar op de kinderafdeling te prikken onder begeleiding van een pedagoog en niet bij de bloedafname. Verdovende pleister gehad van tevoren. Hele leuke afdeling, lekker spelen van tevoren en op een loopauto naar de prikkamer. Daar allemaal afleiding. Bellenblaas, muziekje. Filmpje op, bij mij op schoot en het was met een paar tranen gedaan. Geen houdgreep (alleen arm stil houden) en daarna een knuffeltje van de arts gehad. Het is al een paar maanden geleden maar ze zegt nu nog steeds dat de dokter lief was omdat ze een knuffeltje kreeg. Totaal niet traumatisch op deze manier.