15 Reacties

4 jaar geleden

Ja hier ook een mannetje van drie maanden die zich steeds meer bewust is van wanneer hij naar z’n bedje wordt gebracht. Als ik hem in z’n bedje leg, begint ie al te mopperen en ‘s avonds gaat ie dan ook vaak echt huilen. Ik blijf erbij, een beetje shushen en aaien over z’n hoofdje. Soms helpt dat. Soms niet, dan pak ik hem op en hou ik ‘m vast tot ie bijna slaapt. Dan leg ik hem toch weer neer, maar blijf ik in de kamer. Soms valt ie dan toch in slaap. Als ie dan blijft huilen, dan hou ik hem vast tot ie in slaap valt en leg hem dan weg. Omdat het hele ritueel anders te lang haat duren en wij er allebei niet blij van worden 😂 Ik hoop het op deze manier op te bouwen naar dat het steeds vaker vanzelf goed gaat. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee of het ook daadwerkelijk zo werkt! 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Hier ook, morgen 3 maanden en ineens veel huilen. In de nacht vaker wakker en komt ook niet in slaap alleen. Las dat het een sprongetje kon zijn. Hopen dat het snel voorbij is, vooral voor de kleine🤞🏻

4 jaar geleden

Ik heb dit toevallig 3 dagen geleden gehad alleen is mijn zoontje nu bijna 4 maanden. Kan hem altijd gewoon neerleggen en dan valt die zelf in slaap.. Het heeft 2 dagen geduurd, vanaf gister slaapt die weer normaal. Ochtendslaap ging goed, maar vanaf smiddags ellende. Krij-sen als we hem neerleggen en als ik hem oppak gelijk stil. Niet willen slapen en echt strijden om wakker te blijven. Maar ondertussen wel doodmoe zijn.

4 jaar geleden

Ik heb 2 dingen gedaan trouwens. Hem echt een uur laten krijsen en huilen, tot die uit ellende op mij in slaap viel en dan aan de kant leggen. Maar dat was voor mij ook heel vermoeiend. Dus heb ik het geprobeerd. 10 min laten krijsen, weer uit bed gehaald en dan maar laten spelen in de box. Op een gegeven moment heeft mijn vriend hem op schoot gezet bij hem en is zelf tv gaan kijken en langzaam en strijdend tegen zijn slaap dan alsnog in slaap gevallen😂

4 jaar geleden

Ik heb 2 dingen gedaan trouwens. Hem echt een uur laten krijsen en huilen, ...
Een uur laten krijsen? 🤔

4 jaar geleden

Blijkbaar heeft hij dit nu even nodig, nabijheid, in slaap gewiegd worden etc. Niks geks aan, het is een baby. Goed dat hij zijn behoeftes zo goed aangeeft. Zoals alles, zal het slechts een fase zijn. Geniet van de knuffelmomentjes, voor je het weet is hij 12 en wil hij dat niet meer

4 jaar geleden

Reactie op Noukz

Blijkbaar heeft hij dit nu even nodig, nabijheid, in slaap gewiegd worden e ...
Doe ik zeker ;)

4 jaar geleden

Ik heb 2 dingen gedaan trouwens. Hem echt een uur laten krijsen en huilen, ...
Een uur laten 'krijsen en huilen' ???????????

4 jaar geleden

Reactie op Landelijkleven

Een uur laten krijsen? 🤔
Ik kreeg hem met geen mogelijkheid stil. Hij was zo over zn toeren dat die zichzelf voorbij ging. Niks werkte. Dus dan kan ik hem vasthouden maar als troosten niet lukt blijft die krijsen tot die moe is.

4 jaar geleden

Ik kreeg hem met geen mogelijkheid stil. Hij was zo over zn toeren dat die ...
Heb hem niet aan z’n lot overgelaten, hoop dat je dat zelf ook wel snapt😉

4 jaar geleden

Hier ook een baby van 3 maanden die dit plots heeft na afgelopen week vaccinatie. Ik dacht dat het daarmee temaken had, maar kennelijk blijkt de kleine meid vandaag een oorontsteking te hebben. Bij twijfel en aanhoudende klachten dus vooral aan de bel trekken.

4 jaar geleden

Ik kreeg hem met geen mogelijkheid stil. Hij was zo over zn toeren dat die ...
Mijn zoontje had dit ook in z'n sprongetje. Wij lieten hem 5 a 10 minuten even huilen en dan gingen we terug om hem te troosten en weer terug naar bed. Hij had het huilen echt even nodig om in slaap te vallen. Nu zijn we bijna uit sprong 4 en slaapt die heel goed zelfstandig in met af en toe een beetje jammeren. Ze moeten echt nog leren zelf in slaap te vallen. Tijdens een sprong maken ze minder melatonine aan waardoor ze lastiger en minder diep slapen. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. Als hij niet wilde slapen was het bij ons soms ook een uur krijsen

4 jaar geleden

3-4mnd is nog zo jong….. laten krijsen is niet bevorderlijk, een beetje helpen wel!

4 jaar geleden

Reactie op Marleneee

3-4mnd is nog zo jong….. laten krijsen is niet bevorderlijk, een beetje hel ...
Ik heb nooit gezegd dat ik hem laat krijsen ?😅