11 Reacties
5 jaar geleden
Mijn moeder heeft dit gehad bij mijn 2 broers (tweeling)
2 van de 2 heeft uiteindelijk het bandje over gestampt en zijn ze toch iets te vroeg gekomen maar anders waren ze veel vroeger gekomen
Mijn moeder had na plaatsing ook wat branderig gevoel.
Ik was toen 14 dus hielp haar dan, haar rustig houden hielp de eerste dagen na plaatsing wel
5 jaar geleden
Reactie op ItStartsWithS
Mijn moeder heeft dit gehad bij mijn 2 broers (tweeling)
2 van de 2 heeft u ...
1 van de 2 heeft het dus over gestampt xD
5 jaar geleden
Ik ken iemand die dit ook heeft gehad. Eerste kindje werd met 32 wk geboren, bij 2e zwangerschap cerclage gedaan. Volgens mij is ze toen bij 40 en paar dagen bevallen. Dacht dat zij wel echt rustig aan moest doen, maar kan misschien per cerclage verschillen? Hebben ze daar iets over gezegd?
5 jaar geleden
Ik heb met 14 weken ook een cerclage gehad omdat ik vorig jaar helaas met 23 weken ben bevallen. Nu preventief geplaatst en krijg ook progesteron om alles hopelijk zo rustig mogelijk te houden. Ik mag gewoon werken/fietsen/wandelen etc. Een ingreep brengt altijd risico's met zich mee maar die zijn gelukkig klein. Weet je hoe lang je baarmoederhals nog was? En branderig gevoel is ook herkenbaar ja. Ik moest alleen wel een nacht blijven omdat ik zelfs met de ruggenprik nog enorm veel pijn had en mijn baarmoeder ook aardig ge茂rriteerd was en bloedde. Bij een latere controle hebben ze toen wel gezien/gevoeld dat de cerclage verzakt was dus daar maakte ik mij eerst wel zorgen om. Durfde niet eens boodschappen te doen want stel je voor... Gynaecoloog heeft mij inmiddels gerust gesteld dat het dus blijkbaar goed is dat de cerclage geplaatst is en zijn werk doet. Maar het blijft altijd spannend, ik kan niet wachten tot deze er uit word gehaald bij week 36 en dat alles tot die tijd goed blijft zitten. Verder heb ik nu trouwens nergens meer last van, lichamelijk gezien dan馃槈
5 jaar geleden
Reactie op Beertje87
Ik heb met 14 weken ook een cerclage gehad omdat ik vorig jaar helaas met 2 ...
Ik gebruikte al progesteron vanaf 16 weken en nu dus ook een bandje. Me baarmoedermond was 23 mm gisteren en 2 weken geleden 55 mm.
Ivm een zwaar beroep mag ik niet meer werken maar ik hoef geen volledig bed rust.
Ik ben vannacht nog naar het ziekenhuis gegaan omdat ik dacht dat me vliezen gebroken waren, ik verloor zoveel vocht ineens.
Maar onder de microscoop zag het er niet uit als vruchtwater.
Ik ben blij als ik een paar dagen verder ben en alles zit er rustig in pff wat een ellende.
5 jaar geleden
Reactie op bartmanni
Ik gebruikte al progesteron vanaf 16 weken en nu dus ook een bandje. Me baa ...
Jeetje ja, beetje rust zou dan wel fijn zijn. Ik hoop dat de komende weken wat beter zullen zijn en dat de cerclage in ieder geval zijn werk doet. Dat vind ik nu ook het belangrijkste en probeer me niet zo veel zorgen te maken, is makkelijker gezegd dan gedaan
5 jaar geleden
Ik heb deze week een nood cerclage gekregen omdat ik met 18w al wat ontsluiting had. Dit betekent dat ik de rest van de zwangerschap in het ziekenhuis zal blijven liggen. Omdat ik zwanger ben van een tweeling is het net nog iets kwetsbaarder. Hopelijk blijft hij netjes (en lang genoeg) zitten en kunnen we twee gezonde kindjes op de wereld zetten.