27 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op NS91
Ach arm mannetje!! Wel herkenbaar helaas al die krabbels en het rode. Kreeg ...
Ja zo zielig en zo vervelend al die opmerkingen! Ik krijg ook steeds te horen, doe je er dan niks aan? Kind, kon ik er maar wat aan doen!!! Kan wel huilen soms, dat mooie koppie en huidje zo kapot te zien gaan 😥
4 jaar geleden
Reactie op Anomom99
Ja zo zielig en zo vervelend al die opmerkingen! Ik krijg ook steeds te hor ...
Heel herkenbaar. En mijn focus ligt er ook zo ontzettend op. Als ik hem uit bed haal is het eerste wat ik doe kijken of hij er geen nieuwe krabbels bij heeft..
En het is ook zo snel gebeurd.. waardoor je bijna altijd te laat bent
4 jaar geleden
Reactie op Eefhm
Havermoutbad!!! Gewone havermout in een hydrofiele luier stiekje erom en in ...
Bedankt voor de tip! Hij gaat 1 keer per week in bad, hij vindt dat zo leuk dat wil ik hem ook niet ontnemen. Maar met opzet al 1 keer per week. Maar ik ga het proberen! Hopelijk morgen doorverwijzen naar dermatoloog na al 4x dokteren
4 jaar geleden
Wat vervelend! Ons zoontje heeft sinds 2 weken ook eczeem en wij gebruiken nu wel hormoon crème. Ik snap dat je er op tegen bent, maar met een paar dagen werd het minder. We houden de huid nu goed vet met 20% vasaline crème en dat werkt goed. Ik heb de lichte eczeem plekjes niet met hormoon crème ingesmeerd, maar alleen met de vasaline crème en die zijn ook veel minder! Het schijnt ook verlichting te geven bij de jeuk :) sterkte in ieder geval!
Ohja hormoon crème is er in verschillende sterktes. We hebben de lichtste. Wellicht is dat nog de overweging waard :)
4 jaar geleden
Allereerst even virtueel wat liefde voor jullie mama’s. Inmiddels is mijn kleine na wat geworstel om zich zelf open te krabben op mij in slaap gevallen. Zo sneu..🥺
Kokosolie heeft bij ons niet geholpen, leek er zelfs nog meer uitslag van te krijgen. Ik ben sinds een paar dagen 3x op de dag wat ontdooide moedermelk aan het smeren. Dat lijkt iets wat te helpen. Verder gezichtje vet houden met vasaline parrafine(?) en lanette 20%. Ook hebben we van de dermatoloog krab pakjes gekregen ( rompers met extra lange handjes met ingebouwde handschoenen) - worden vergoed door de verzekering! Verder veel succes en hoop dat het snel wat rustiger wordt, want naast de vervelende opmerkingen is het gewoon zielig voor zo’n klein wezentje
4 jaar geleden
Reactie op NS91
Heeft jullie mannetje het voornamelijk op zijn gezicht of ook.op de rest va ...
Vooral op zijn gezicht, verder eigenlijk niet. Een paar kleine, droge plekjes soms elders op zijn lichaam. De jeuk het meest op zijn hoofdhuid, hij trekt soms bijna de haren uit zijn hoofd van de jeuk
4 jaar geleden
Helaas herkenbaar. Heb alles geprobeerd als alternatieve optie. Maar ben met hangende pootjes de lichte hormoonzalf gaan gebruiken van de huisarts. Het zorgt voor genezing. Maar tijdelijk. Want zodra ik 1.5 dag niet smeer. Gaat het jeuken en wrijft ze in bed alles helemaal open. Dus ga ook vragen voor een doorverwijzing. In het gezichtje is al zo zielig. Hopelijk is dit niks blijvends voor ze.