13 Reacties

4 jaar geleden

Helpt bergzalf niet van drs Leenarts? Eczeem op de hoofdhuid is vaak berg namelijk en deze zalf heeft bij mijn dochter erg goed geholpen en heeft ook een eczeem gevoelig huidje! Sowieso heb je verschillende soorten eczeem dus als iets niet werkt gewoon naar de huisarts gaan. Die kan dan een juist bijpassend zalfje voorschrijven. Lanettecreme werkte hier bijvoorbeeld matig en dus een klein hormoonzalfje gekregen. Nou bijna alle eczeem is weg op nog 1 plekje na! 👌🏻

4 jaar geleden

Reactie op Kersje30

Helpt bergzalf niet van drs Leenarts? Eczeem op de hoofdhuid is vaak berg n ...
Dat laatste was trouwens op haar lijfje zelf (lanette en hormoonzalfje)

4 jaar geleden

Wij gebruiken deze crème (ook op zijn hoofdhuid in z'n haren) en we zijn er super blij mee en de berg is weg. Mijn zoontje heeft een gevoelige/snel geïrriteerde huid als reactie op koemelk, geen eczeem. Maar het ziet er sinds het gebruik van de crème veel rustiger uit. Het is fijne crème en het ruimt ook nog eens heerlijk!

4 jaar geleden

Reactie op Kersje30

Werd het bij ons juist veeel erger van! Helemaal rood en jeukend. Pas op met die zalf! Echt even advies van de huisarts in winnen. Soms kan tijdelijk een kleine hoeveelheid hormoonzalf echt enorm helpen

4 jaar geleden

Ik smeer het ook op de hoofdhuid. Geen bos haar hier, maar wel veel dons . En de crème werkte heel snel . HoofdHuid ziet er weer piekfijn uit.

4 jaar geleden

Reactie op anoniemietje

Werd het bij ons juist veeel erger van! Helemaal rood en jeukend. Pas op me ...
Hier ook! Dus dat ga ik inderdaad niet meer gebruiken

4 jaar geleden

Reactie op Snabbel54

Ik smeer het ook op de hoofdhuid. Geen bos haar hier, maar wel veel dons . ...
En gebruiken jullie dan de BAUM lotion?

4 jaar geleden

Reactie op NS91

En gebruiken jullie dan de BAUM lotion?
Ja die gebruiken we hier ook

4 jaar geleden

Reactie op Kersje30

Berg zalf is juist bedoeld voor berg en niet voor eczeemschilfers, dat staat ook op haar gebruiksaanwijzing. Desondanks dacht ik ook dat het gewoon berg was en ging het eerst weg maar gelijk daarna lag de boel open. Uiteindelijk alleen maar weggegaan met hormoonzalf. Zou dus niet zo snel meer deze zalf gebruiken, van de rest van haar producten ben ik wel fan van!

4 jaar geleden

Reactie op anoniemietje

Werd het bij ons juist veeel erger van! Helemaal rood en jeukend. Pas op me ...
Sneu dat het erger werd! Het is zeker geen one size fits all zalf, maar berg is een van de vele soorten eczeem vandaar mijn reactie.

4 jaar geleden

Reactie op iowe

Berg zalf is juist bedoeld voor berg en niet voor eczeemschilfers, dat staa ...
Bergzalf is idd voor berg, heb ook niet gezegd dat je die voor andere soorten eczeem kan gebruiken en/of op andere plekken dan het hoofd. Maar berg is wel een vorm van eczeem, net als contacteczeem, atopisch eczeem, seborrhoisch eczeem etc. Roos bij oudere kinderen/volwassenen is trouwens ook een vorm van eczeem heeft mijn huisarts verteld. Gezien de vorm berg erg vaak voorkomt bij baby's logisch ook dat je daar in eerste instantie van uit gaat. Daarom vroeg ik ook aan NS91 of bergzalf niet zou helpen voor het geen wat tussen de haartjes zit. Berg vind ik ook zelf vrij makkelijk te herkennen met behulp van internet. En sowieso kan je meerdere soorten eczeem tegelijk hebben. Mijn dochter had last van berg en atopisch eczeem. Op 1 plekje na is alles nu weg. Berg is weg door het gebruik van bergzalf en atopisch eczeem door lanettecreme en een hormoonzalfje wat door de huisarts was voorgeschreven.

4 jaar geleden

Reactie op Kersje30

Bergzalf is idd voor berg, heb ook niet gezegd dat je die voor andere soort ...
Bergzalf heb ik hier 1 keertje geprobeerd maar omdat het een combinatie is van berg en ander eczeem, werkt het hier juist averechts. Wel bedankt voor het meedenken!

4 jaar geleden

Reactie op NS91

Bergzalf heb ik hier 1 keertje geprobeerd maar omdat het een combinatie is ...
Beide soorten op het hoofd ook echt? Pfoe dat lijkt me lastig. Zou in dat geval zeker naar de huisarts gaan voor een zalfje.