13 Reacties
4 jaar geleden
Helpt bergzalf niet van drs Leenarts? Eczeem op de hoofdhuid is vaak berg namelijk en deze zalf heeft bij mijn dochter erg goed geholpen en heeft ook een eczeem gevoelig huidje! Sowieso heb je verschillende soorten eczeem dus als iets niet werkt gewoon naar de huisarts gaan. Die kan dan een juist bijpassend zalfje voorschrijven. Lanettecreme werkte hier bijvoorbeeld matig en dus een klein hormoonzalfje gekregen. Nou bijna alle eczeem is weg op nog 1 plekje na! 👌🏻
4 jaar geleden
Wij gebruiken deze crème (ook op zijn hoofdhuid in z'n haren) en we zijn er super blij mee en de berg is weg. Mijn zoontje heeft een gevoelige/snel geïrriteerde huid als reactie op koemelk, geen eczeem. Maar het ziet er sinds het gebruik van de crème veel rustiger uit. Het is fijne crème en het ruimt ook nog eens heerlijk!
4 jaar geleden
Reactie op Kersje30
Helpt bergzalf niet van drs Leenarts? Eczeem op de hoofdhuid is vaak berg n ...
Werd het bij ons juist veeel erger van! Helemaal rood en jeukend. Pas op met die zalf! Echt even advies van de huisarts in winnen. Soms kan tijdelijk een kleine hoeveelheid hormoonzalf echt enorm helpen
4 jaar geleden
Reactie op Kersje30
Helpt bergzalf niet van drs Leenarts? Eczeem op de hoofdhuid is vaak berg n ...
Berg zalf is juist bedoeld voor berg en niet voor eczeemschilfers, dat staat ook op haar gebruiksaanwijzing. Desondanks dacht ik ook dat het gewoon berg was en ging het eerst weg maar gelijk daarna lag de boel open. Uiteindelijk alleen maar weggegaan met hormoonzalf.
Zou dus niet zo snel meer deze zalf gebruiken, van de rest van haar producten ben ik wel fan van!
4 jaar geleden
Reactie op iowe
Berg zalf is juist bedoeld voor berg en niet voor eczeemschilfers, dat staa ...
Bergzalf is idd voor berg, heb ook niet gezegd dat je die voor andere soorten eczeem kan gebruiken en/of op andere plekken dan het hoofd. Maar berg is wel een vorm van eczeem, net als contacteczeem, atopisch eczeem, seborrhoisch eczeem etc. Roos bij oudere kinderen/volwassenen is trouwens ook een vorm van eczeem heeft mijn huisarts verteld.
Gezien de vorm berg erg vaak voorkomt bij baby's logisch ook dat je daar in eerste instantie van uit gaat. Daarom vroeg ik ook aan NS91 of bergzalf niet zou helpen voor het geen wat tussen de haartjes zit. Berg vind ik ook zelf vrij makkelijk te herkennen met behulp van internet.
En sowieso kan je meerdere soorten eczeem tegelijk hebben.
Mijn dochter had last van berg en atopisch eczeem. Op 1 plekje na is alles nu weg. Berg is weg door het gebruik van bergzalf en atopisch eczeem door lanettecreme en een hormoonzalfje wat door de huisarts was voorgeschreven.