36 Reacties
5 jaar geleden
Hey, mijn ijzer staat ook wat lager ( had voor de zwangerschap al wat ijzer te kort ) neem nu tabletten elke ochtend... maar ijzer rijke producten helpen ook wel vooral spinazie en noten helpen mij wel..
5 jaar geleden
Dit is Miss een goede om even te lezen! Bij mij hou ik het nu door voeding onder controle ipv tabletten https://www.oudersvannu.nl/zwanger/voeding/voeding-met-ijzer-tijdens-zwangerschap/
5 jaar geleden
Wat vervelend! 6,2 valt nog mee dacht ik.. Ik kom van 5,4 en nu 6,2 en dat vindt de gyneacoloog al best acceptabel. Maar dat verschilt misschien per gyneacoloog.
Tips qua eten die hier genoemd worden inderdaad. Oppassen met melkproducten..
En mocht je stoelgang lijden onder die tabletten..was zo bij mij. De tabletten van Gentle iron werken bij mij veel fijner.
Hoop voor je dat het snel een stukje hoger wordt!
5 jaar geleden
Ik kreeg van de kraamzorg de tip om bijvoorbeeld een smoothie met rode bieten en sinaasappel te eten/drinken. Vind ik zelf heel lekker! De vitamine C zorgt voor een betere ijzeropname en de bieten zijn ijzerrijk 🙂 Spinazie en andere ijzerrijke voeding nuttigen! Staan ook tips op www.voedingscentrum.nl. Succes!🍀
5 jaar geleden
Lekker een hand verse spinazie in een smoothie doen elke dag!
Appelstroop schijnt ook veel ijzer te hebben. Daar moet je dan weer van houden, ik vind dat niks 🤮
In vlees zit trouwens ook veel ijzer! Vooral rund
5 jaar geleden
Hey, mijn ijzer staat ook wat lager ( had voor de zwangerschap al wat ijzer ...
Noten, is ook nog wel een idee ja 👌🏼 Maar wat voel je dan als het je helpt? Want heb net me dochter naar school gebracht, even brood en fruit gehaald en lig nu op de bank omdat ik duizelig ben en me futloos voel.. Hoort dat bij ijzer te kort..?
5 jaar geleden
Reactie op LisaGrol
Dit is Miss een goede om even te lezen! Bij mij hou ik het nu door voeding ...
Goed bericht! Dankje wel :) Liever met eten voorkomen dan inderdaad tabletten, want daar ben ik niet zo van omdat ik niet alle tabletten weg krijg 🤭
5 jaar geleden
Wat vervelend! 6,2 valt nog mee dacht ik.. Ik kom van 5,4 en nu 6,2 en dat ...
Dankje wel!
Ik heb geen idee, ik kreeg dit gelijk als advies🤭 tijdens het begin van de zw bloed geprikt en toen was hij goed.. Nog nooit gehad ook verder 💁🏼♀️
Hoop dat hij bij jou ook snel wat hoger wordt 😊
5 jaar geleden
Reactie op MN1005
Ik heb altijd met mijn menstruatie ijzer tekort en let extra op dan wat ik ...
Zo jammer dat dat dan weer een bijwerking is he... Aambeien heb ik ook al 🙈
5 jaar geleden
Reactie op waterlelie1996
Lekker een hand verse spinazie in een smoothie doen elke dag!
Appelstroop ...
Gelukkig lust ik wel appelstroop 🤭
5 jaar geleden
Mijn ijzer is altijd een beetje een probleem. Voor de zwangerschap nam ik 2 x per dag een shotje floradix. Hierdoor tot aan week 27 geen problemen gehad en nu weer opnieuw aan een fles begonnen. Merk meteen dat het beter gaat qua energielevel 😊 hoef nu pas met 34 weken het weer te laten controleren, omdat dit al eerder effectief was bij mij. Dus zou het echt aanraden, ondanks dat het niet de goedkoopste oplossing is
5 jaar geleden
Oh en futloos zijn + duizelig zijn zeker tekenen van ijzer tekort! Zelf ook vaak wat hoofdpijn nog erbij.
Duizeligheid kan trouwens ook van een te lage bloeddruk zijn
5 jaar geleden
Reactie op leonie12345
Oh en futloos zijn + duizelig zijn zeker tekenen van ijzer tekort! Zelf ook ...
Vind het soms zo lastig te bepalen wat het nou precies is..
Vooral nu met die warmte 🙈
Dochter naar school gebracht, nog even een klein boodschapje en moet gewoon gaan liggen anders ga ik van me stokje, zo voelt het dan... Bloeddruk is eigenlijk altijd goed geweest.. ook afgelopen maandag nog, en toen voelde ik me ook zo..
Hoofdpijn heb ik gelukkig niet..
Denk dat ik me er maar aan over moet geven 💁🏼♀️ en nog rustiger aan doen...
5 jaar geleden
Vandaag te horen gekregen dat de ijzertabletten, vanwege tekorten, niet voldoende hun werk doen. Ik zal daardoor na mijn vakantie, volgende week maandag een ijzerinfuus krijgen. Iemand hier al bekend mee? Last gehad van bijwerkingen? En ik ben helemaal vergeten te vragen hoelang dit ongeveer zal duren.