44 Reacties

2 maanden geleden

Ow ik wou ook al een forum starten. Hier meisje van 6 aug’21 . Ook onhandelbaar, gister was ik echt in staat een potje te janken. Helemaal op was ik. Alles nee, uitdagen. Heel veel eten, niets is goed. Ze heeft dit vaker maar nu duurt t inderdaad erg lang. Wel blij beetje herkenning tevinden bij jou:-) Eet je zoon ook meer bij zo n fase? En heeft hij meerdere fases gehad zoals deze? Meestal gaat t 2 maanden goed dn dan is er weer zo n “sprong “

2 maanden geleden

Reactie op wendy717

Ow ik wou ook al een forum starten. Hier meisje van 6 aug’21 . Ook onhandel ...
Ik herken dit echt niet van hem. Is echt wel eens opstandiger geweest maar nu is echt elk klein deingetje een strijd en is hij wisselvallig. Hier ook blij om wat herkenning te lezen in je bericht. Eten doet hij goed, alleen in de avond niet. Hier maken we geen strijd van. Hoop dat het snel voorbij is want al mijn geduld raakt op en merk dat ik steeds meer onbegrip krijg en sneller heftig reageer. Dit herken ik dan weer niet van mezelf.

2 maanden geleden

Ik heb ook een kort lontje. En ook tegen haar oudere broer. Terwijl hij er niets aan kan doen. Gelukkig is hij wel op n leeftijd dat hij het begrijpt maarja 👎🏻 niet leuk. Sterkte iig

2 maanden geleden

Reactie op wendy717

Ow ik wou ook al een forum starten. Hier meisje van 6 aug’21 . Ook onhandel ...
Hier ook heel de dag zeuren om eten en niks is goed. Al 4 weken aan de gang. Zoontje is van 5 augustus 🥺

2 maanden geleden

Reactie op Gjvk

Hier ook heel de dag zeuren om eten en niks is goed. Al 4 weken aan de gang ...
Ai, jij ook sterkte. Mag ik vragen wat zijn eet schema is? Wat krijgt hij zoal heel de dag?

2 maanden geleden

Reactie op wendy717

Ai, jij ook sterkte. Mag ik vragen wat zijn eet schema is? Wat krijgt hij ...
Jij ook!! Over het algemeen doen wij het een beetje zo maar er zijn dagen bij dat hij tussendoor nog om van alles zeurt. Uit bed: melk Ontbijt- 1/2 crackers met beleg en beker mandarijnsap. Tussendoor- koekje en knijpfruitje Lunch-bak fruit en 2 boterhammen met beleg en Optimel Tussendoor- limonade met lama puffs of iets van rozijnen of cheesedippers. Avondeten-(meestal alleen het vlees) met schaaltje pap. Warme melk voor het naar bed gaan.

2 maanden geleden

Ooow zo fijn om dit te lezen, wij zitten ook in deze fase. Ik kan die kleine man soms achter het behang plakken, ALLES is een discussie en soms is mijn geduld gewoon weg op. Hij gaat ook steeds voor het hoogst haalbare zoals een koekje en dan hysterisch als hij het niet krijgt of dingen gebeuren niet op zijn manier. Ik vind het heel erg pittig. Als jullie nog tips hebben, heel graag!

2 maanden geleden

poah k wou net een topic openen.. zoo tje hier ook... vandaag zo heftig dat k echt even uit mn slof ben geschoten en erg boos ben geworden... uiteraard nu weer dik schuld gevoel maar (alleen)staande mama met bonus kids en soms ist emmertje echt vol vol....

2 maanden geleden

Reactie op Irenetje89

Ooow zo fijn om dit te lezen, wij zitten ook in deze fase. Ik kan die klein ...
Geen tips alleen sterkte wensen.

2 maanden geleden

Reactie op Baby082021

poah k wou net een topic openen.. zoo tje hier ook... vandaag zo heftig dat ...
Sterkte💪🏻

2 maanden geleden

Herkenbaar. Was afgelopen week een uur bezig om alleen kleren en schoenen aangetrokken te krijgen 🫣. Volop weerstand en als je het dan toch aantrekt het zelf net zo hard weer uitdoen. Inmiddels hebben die hummeltje echt een hele sterke wil. Zolang alles gaat zoals madam wil of je niets van haar hoeft en ze haar eigen gang kan gaan is alles koek en ei, maar zodra er iets moet zoals aankleden, jas aan, tandenpoetsen, de kinderwagen in is het allemaal heel moeizaam en snel huilen. Hier is dat vooral ook wel echt sterker geworden sinds ze de middagdut weigert, ik zie het dus ook wel echt als een teken van vermoeidheid. Laatst werd ze een keer super goed gemutst wakker en ging alles als een zonnetje dan denk ik 'het kan dus wel, maar kennelijk zit het er momenteel meestal niet in'.

één maand geleden

Dit noemen ze helaas peuter pubertijd. Hier ook bijna altijd strijd op een niveau dat je je eerst niet eens kon voorstellen 🥲

één maand geleden

Ik vind het zo heftig... gillen bij het slapen.. dat ik een uur van te voren al zenuwachtig wordt... en dat voelt hij natuurijk ook... en bij papa zo gaan slapen.. heel frustrerend..en heftig en verdrietig tegelijk. Hopelijk snel voorbij weer!

één maand geleden

Herkenbaar! of wat ook heel irritant is, het constant jammeren en huilen om niets🙄

één maand geleden

Reactie op Itepietje

Herkenbaar. Was afgelopen week een uur bezig om alleen kleren en schoenen a ...
Het gaat hier precies zo. En inderdaad, wel het middagslaapje weigeren maar een hele dag nog helemaal niet aankunnen. Het is zo zoeken.. want ook ik heb het woord onhandelbaar al in de mond genomen. Wat kan ze bizar gedrag vertonen zeg. Einde van de dag ben ik vaak ook op en krijg een kort lontje of barst zelf in tranen uit.. Gister viel ze rond 16u in slaap in de auto, nog geen 1p minuten geslapen en het was met het naar bed gaan alsnog dik drama. Anyways.. ik houd mij voor dat het de peuterpuberteit is. Gemixt met vermoeidheid van het ontbreken van een middagslaapje. Ze zitten zichzelf en anderen enorm in de weg. Ik vind het vaak ook heel sneu.. hopelijk gaat deze fase heel snel voorbij.

één maand geleden

Heel herkenbaar. Alles moet ‘anders’ , ik wil anders, ik wil dit, ik wil dat. Ze gebruikt nu ook smoesjes om iets niet te hoeven doen, altijd ‘nee ik moet even poepen of ik heb pijn’ Gelukkig is alles een fase 🙃 En constant weglopen… daar worden we helemaal gek van. Wat doen jullie hieraan? Ze is ook niet onder de indruk als vreemde mensen haar tegen houden, dan zegt ze bijvoorbeeld dat mama wegloopt

één maand geleden

Oh dat pijn hier ook .. gillen in bed au au.. terwijl je weet dat er niks is... ik trek t heel heel slecht.. wordt er echt zi verdrietig van en machteloos en kwaad... helemaal leeg gezogen aan het einde van de dag Terwijl voor heen neerleggen weglopen en slapen niks geen problemen.

één maand geleden

Hier ook een zoontje van 2,5 jaar. Alles is echr een strijd, opstaan en meteen gillen en roepen. Douchen wat hij voorheen leuk vond is nu een strijd.. aankleden strijd.. maakt er een hele spel van en gaat staan dollen en met alles gooien. Eten is nu zo een ramp en met geluk eet hij zn boterham wel en knijpfruit en drinkt hij wat melk, maar als t hem niet zin ligt weer alles op de grond. En erna lachen. Ik hou me dan ook zo in om niet zo vroeg weer tekeer te gaan… maar soms wordt t het best teveel. Wanr zn zusje van 1 ziet dat en denkt leuk” oh dat kan ik ook!” En dan gaan ze samen zitten gillen naar elkaar:( . Hij doet nog wel een dutje, en die is voor mij echr nog heilig. Maar alles is “ ik wil dat ik wil dit’ ik wil zelf! En met alles gooien( zelfs speelgoed gaat de woonkamer rond🤯). Avondeten lust hij al een tijdje niet meer en ondanks dat ik ook geen strijd van wil maken, blijf ik het wel aanbieden en als hij weigert dan krijgt hij hooguit nog brood en anders is het gwn zn warme melk voor t slapen. En de nachten lijken soms ook zo onrustig, want dan is er weer een “ monster” of wilt hij ineens om 04:00 uur “ mama ik wil beneden spelen” “ even 5 minuten spelen”😐 kortom, deze peuter puberfase is echr niet fun en duurt voor mn gevoel echt veeeel te lang nu😏😒, ben ook helemaal op want merk dat ze beide echt best temperamentvol zijn en dus die grens gaan opzoeken. Helaas geen tips hier, knuffel en sterkte voor jullie allemaal!

één maand geleden

Reactie op Parietje

Hier ook een zoontje van 2,5 jaar. Alles is echr een strijd, opstaan en met ...
Ai! Jij hebt t ook zwaar nu zo te horen. Klinkt ook heel pittig. Hier schiet ze ook elke nacht wakker rond 4 en gaat mij dan roepen. Heel gek deed ze al vanaf dr 1,5 niet meer. Gelukkig luistert ze nu wel beter en is ze weer wat liever. Hopelijk ook snel voorbij bij jou. Zet m op mami💪🏻

één maand geleden

Reactie op wendy717

Ai! Jij hebt t ook zwaar nu zo te horen. Klinkt ook heel pittig. Hier schi ...
Ja, het is inderdaad pittig. Hij gaat 2 ochtenden naar psz en dat vindt hij ook erg leuk! Jammer genoeg maar 2 ochtenden ( ja sorry ik hou van mn kids echt, maar als je geen “ village” hebt op wie je kan bouwen en je het allemaal zelf mag doen… dan is t nogal pittig. De oma’s helpen ook niet. Dus waar kan ik nog heen voor evt hulp hahaha. En ik weet dat het allemaal tijdelijk is.. en dat het overgaat.. maar het duurt alleen te lang ahahha Hij is verder echt een hele slimme kindje. Kan al tot 20 tellen in het ned en eng. Alfabet ook ned en eng. Maar zn woordenschat is zooooo breed dat hij echt zulke gesprekken met je kan voeren en dus heeft hij op alles wel een antwoord klaar😬🤯 hahaha we hebben hem ook geleerd om emoties te benoemen. Dus als meneer iets niet mag dan hoor je al gauw; ik ben boos! Ik vind het niet leuk! Hahaha stiekem moet ik er wel om lachrn hoor😅 Die peuterstreken ook en zusje volgt hem op🤭😳🥵