12 Reacties

3 jaar geleden

Op de opvang toch vertier genoeg?! Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. In herken jouw gevoel heel erg. Ik ga wel lekker samen met ons kind naar buiten elke dag e.d. Maar het hoeft niet elke dag een groot feest te zijn zoals een indoor speeltuin.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook! Merk ook dat ik het best lastig vind dat je met een klein kind veel aanspraak hebt door vreemden op straat. Ik kan totaal niet met onbekenden praten over koetjes en kalfjes, maar met een kleintje krijg je dat er soms gewoon bij. Ik krijg het soms een beetje benauwd als ik eraan denk dat hij straks naar school gaat, op sport clubjes etc. Dat hij natuurlijk contact gaat hebben met leeftijdgenootjes, daar zal automatisch ook een stuk contact tussen mij en andere moeders bij komen kijken. Niet per se iets waar ik op zit te wachten.馃槄 Het lijkt nu misschien alsof ik heel anti-sociaal ben, maar dat is niet zo hoor. Ik ben ontzettend gesteld op mijn vrienden en familie, heb gewoon niet de behoefte om die kring uit te breiden en smalltalk is niet voor me weggelegd.馃お

3 jaar geleden

Mijn dochter gaat 2dagen in e week naar de opvang.. en ze is nu sinds een maandje grote zus geworden.. Ik ben ook niet van her afspreken elke dag, nu heb ik geen grote vriendengroep.. Zo af en toe spreek ik af.. Maar vind het zelfs net zo prettig om alleen op stap te gaan of met mijn vriend of familie.. kinderboerderij of een klein boodschapje halen bij de winkel.. Indoorspeeltuin vaak wel samen zodat er 1 bij de kleine kan blijven en 1 kan mee spelen.. Ik zie dat ze er van geniet.. en dat doet mij goed..

3 jaar geleden

Als ze 3 dagen naar de opvang gaat en met kindje speelt is dat toch heel mooi! Vind het knap dat je daarnaast 1x per week afspreekt met andere. Dat doe ik niet eens 鈽猴笍 Kindjes zijn (over het algemeen) graag bij mama dus dat is nooit saai! Geniet er maar van, straks zijn ze iets ouder en willen ze graag met andere afspreken 馃槈

3 jaar geleden

Hier ook een introverte moeder. Mijn zoontje ziet kindjes op de opvang en is dol op zijn twee nichtjes die hij minimaal 1x per week ziet. Dus ik hoop dat hij daarmee wel genoeg sociale prikkels krijgt. Wat ik vooral lastig vind, is dat ik geen vriendinnen in mijn directe omgeving heb met een kindje van dezelfde leeftijd. Ik ben zelf lang single geweest en laat moeder geworden. Dus ik heb veel vriendinnen zonder kinderen of met veel oudere kinderen. Vriendinnen met kinderen van dezelfde leeftijd wonen op minimaal een uur rijden. En het is best moeilijk om contact te leggen met andere moeders. Als ik ergens naartoe ga met mijn zoontje, dan zijn andere moeders vaak samen en is het lastig om een gesprekje aan te knopen. Maar wellicht komt daar verandering in als mijn zoontje wat ouder wordt en naar school gaat of gaat sporten.

3 jaar geleden

Thanks voor jullie reacties! Fijn dat het herkenbaar is. Ik vind het inderdaad ook fijn dat ze iig op de opvang veel kindjes ziet enzo. Merk ook dat er veel meer van je verwacht wordt als moeder qua aanspraak en afspraken maken enzo. Hoort er wel bij maar vind het zelf nog wel eens lastig omdat ik ook niet van small talk houd.

3 jaar geleden

Reactie op truuske80

Hier ook een introverte moeder. Mijn zoontje ziet kindjes op de opvang en i ...
Wellicht een bezoekje aan een mama-caf茅 brengen? Daar komen moeders veelal alleen met hun kind naar toe met het doel van extra aanspraak voor zowel ouder als kind.

3 jaar geleden

Reactie op Itepietje

Wellicht een bezoekje aan een mama-caf茅 brengen? Daar komen moeders veelal ...
Dank voor de tip, maar jammergenoeg is het mama-caf茅 hier in de regio niet meer actief sinds corona 馃槙

3 jaar geleden

Reactie op truuske80

Dank voor de tip, maar jammergenoeg is het mama-caf茅 hier in de regio niet ...
O wat zonde 馃槙. Hier is er juist toevallig net een nieuwe gestart. Bij ons organiseert de bibliotheek ook elke week iets voor kinderen tot 4 jaar. Ik ben er zelf nooit geweest maar lijkt qua info wel een beetje op een mama-caf茅 volgens mij. Wellicht doet jullie bieb nog zoiets? Al is het maar een kort voorleesmoment, ook dan zullen mama's misschien nog wel een drankje willen blijven doen.

3 jaar geleden

Reactie op Itepietje

O wat zonde 馃槙. Hier is er juist toevallig net een nieuwe gestart. Bij ons ...
Toevallig heb ik daar vorige week naar gekeken. Maar de maandelijkse peuteractiviteiten hier zijn pas vanaf twee jaar. Als mijn zoontje kan lopen, dan wil ik wel met hem naar peutergym of peuterdans. En dan zit hij alweer wat dichter bij de twee, dus dan kunnen de activiteiten in de bieb ook wat makkelijker, zoals prentenboekendans 馃槉. Zo鈥檔 voorleesmomentje zou hij echt geweldig vinden, maar dat is hier helaas niet, omdat er te weinig animo voor was. Maar dankjewel voor het meedenken. Heel lief 馃槝

3 jaar geleden

Ik ben juist iemand die prikkels opzoek. Ik ben 3 dagen vrij per week maar ga juist niet met de kleine van alles opzoeken. Als ik met vrienden afspreek met kinderen is het leuk maar niet iets wat ik bewust voor haar doe. Heel simpel, een tripje naar de supermarkt vindt een kind al fantastisch. Daarnaast moet je een kind ook in zelfbescherming nemen. Als ze al 3 keer in de week ergens anders zijn is het toch juist fijn dat ze leren dat er ook rust is? Als ik naar mijn dochter kijk, die gaat maar door. Maar dat is niet echt wat ze nodig heeft.

3 jaar geleden

Ik ben zelf ook best een introvert persoon, voel me ook niet op mijn gemak bij grote groepen en helemaal al niet bij onbekenden. Met vriendinnen dan geen problemen dus spreek ook regelmatig wat met vriendinnen en kindjes af. Mijn zoontje gaat 1xnper week naar de opvang en ziet zijn nichtjes ook regelmatig. Hij is ook wel gevoelig voor drukte en prikkels dus beperk het verder ook een beetje. Kijk een beetje wat ik heel de week al heb staan en probeer daar dus wel rekening mee te houden dat hij een rust dagje(dagen) heeft. En die vind ik dus zelf uiteraard ook heerlijk馃槈 Puntje bij paaltje, gewoon doen waar jij je goed bij voelt!馃槉