15 Reacties

4 jaar geleden
Reactie op Cutechaos
Wat mij verteld is bij mijn vorige kindjes, is dat een maxi Cosi prima is v ...
https://www.maxi-cosi.be/c/nl-be/lange-autoreizen-met-je-baby-tips-voor-veilig-en-comfortabel-reizen-met-je-baby
Dit is wat ik er even snel op kon vinden 😁

4 jaar geleden
Precies wat cutechaos ook zegt, het is geen goede houding voor langere tijd.... ik ben nu zwanger van de derde en kan een reiswieg wel evht aanraden!!

4 jaar geleden
Maxicosi is inderdaad voor korte stukjes bedoeld omdat het niet goed voor de rug van de baby is. Als je dus wat langer op pad wil is een reiswieg wel erg fijn. Daar kan je ook je baby gemakkelijk in laten liggen als ie in slaap gevallen is of wanneer je bij mensen op bezoek bent.

4 jaar geleden
Ik heb bij mijn 1e geen kinderwagen gekocht. 9 maanden exclusief gedragen en daarna een simpele buggy aangeschaft. Een baby autostoel die niet volledig plat kan mag je maximaal 2u op een dag gebruiken, en dan natuurlijk niet iedere dag.
Voor deze baby (nummer 4) heb ik een autostoel die helemaal plat kan liggen ivm reizen naar buitenland, dit is de Jané Matrix light 2, ik heb daar ook een kinderwagen-onderstel en zitting bij, maar zal zelf toch voornamelijk weer gaan dragen.

4 jaar geleden
Die reiswieg heb ik ivm de tijd dat we bevallen en het bedrag (250 euro voor alleen 6 maanden 😱) mooi in het schap laten liggen. Wij hebben gekozen voor een luxere maxicosi die plat kan zodat je met langere stukjes in de kinderwagen je kindje toch meer in ligstand doen. Voor de rest gaan we gewoon een draagzak gebruiken.

4 jaar geleden
Naast dat je vaak hoort dat het wordt afgeraden om je baby langere tijd in een maxicosi te zetten, was een bijkomend voordeel bij mijn zoontje dat de reiswieg de eerste weken als bedje gebruikt is, omdat hij zich in het kleine wiegje nog niet goed genoeg warm kon houden. Ander voordeel vond ik dat ik na het wandelen de reiswieg mee naar de kamer kon nemen zonder de kleine er uit te halen (die werd altijd wakker als je hem optilde in zijn slaap) en dan lekker dicht bij je kon zetten.

4 jaar geleden
Reactie op Mar---
Wij hebben de stokke scoot zonder reiswieg. Daarva leggen we het zitje he ...
Deze https://www.bol.com/nl/p/stokke-scoot-kinderwagen-grey-melange-black-compleet/9200000127110678/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158638342-S-1003123461746-9200000127110678&gclid=Cj0KCQjwnueFBhChARIsAPu3YkSFdGBJwLh3moNhWWI0o1zADkG0NBLwXp_aQusO87UCAjunqVId-RkaAtr2EALw_wcB en dan hebben we ook die soort van slaapzak van afbeelding 4. Als je de wagen plat legt met die slaapzak erin ligt je baby zo fijn als een prinsje en dat zonder reiswieg. We hebben m toentertijd tweedehands gekocht