17 Reacties

3 jaar geleden

Wij vieren het heel klein, alleen met ons eigen gezin + dat van m'n partner en als ze kunnen eventueel de buren. De familie houdt er hier wel rekening mee qua vakantieplannen, het scheelt ook dat een nichtje 2 dagen later jarig is. Mijn partner en ik zijn beiden ook in de vakantie jarig, dan zijn de meesten wel weg maar dat vinden we minder belangrijk.

3 jaar geleden

Ik ben zelf 29/6 jarig en heb dit ook wel vaak gehad. De directe familie was er vaak opa's en oma's en ooms en tantes. En verder vriendjes en vriendinnetjes. Er zullen altijd mensen op vakantie zijn..ook die geen kinderen hebben. Ik heb hier zelf nooit last van gehad. Wie komt is welkom en anders ook oke. Ik heb ben begin juli uitgerekend van nummer 2 die gaat dat ook krijgen. Wij vieren het op de verjaardagen of het weekend ervoor of erna. Eventueel kan je natuurlijk het dan zelf vieren en iets leuks doen met het gezin en groter net voor of na de vakantie. Ik zou het lekker los laten. Kinderen zijn heel flexibel en maken zich hier niet zo druk om denk ik

3 jaar geleden

Hier irriteer ik me ook aan. Mijn schoonouders zijn op vakantie als onze dochter jarig is. Doen ze altijd in die periode, dus blijven ze gewoon doen. Ik ga er geen rekening mee houden. Ze is op die dag jarig dus we vieren het dat weekend. Dan maar geen opa en oma. Nu realiseert ze het zich nog niet maar die tijd komt nog wel en dan wil ik niet dat ze zich altijd moet aanpassen omdat ze toevallig in de zomerperiode jarig is.

3 jaar geleden

Op dit moment maak ik me er nog niet zo druk om aangezien hij er toch geen weet van heeft. Als dit voorkomt wanneer hij er wel weet van heeft dan zeg ik wel gewoon tegen familie van joh, hoe zou jij het als kind vinden wanneer er niemand op je verjaardag komt omdat ze allemaal wat anders belangrijker vinden? Mijn man is ook in augustus jarig en mijn vader ook. Beide hebben een hekel aan hun verjaardag omdat er toen hun kind waren vrijwel niemand op hun verjaardag kwam. Ik probeer er dus wel voor te zorgen straks mensen bewust te maken wat het met een kind doet!

3 jaar geleden

Reactie op JVM8

Op dit moment maak ik me er nog niet zo druk om aangezien hij er toch geen ...
Dan snap ik waar je bezorgdheid vandaan komt. En terecht toch..directe familie kan er toch rekening mee houden. Helemaal op de leeftijd dat het belangrijk is voor een kind.

3 jaar geleden

Ik check eerst gewoon even wanneer mensen op vakantie gaan/zijn, en plan dan het vieren van de verjaardag als iedereen er is … gewoon beetje creatief zijn, dan maar iets later of vroeger vieren. Geen ramp toch. Had ik als kind ook, want ik ben jarig op 1e kerstdag. Ook nooit een issue geweest 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Wij leggen de datum van zijn verjaardagsfeestje al een half jaar van tevoren vast 🙊 Maar het helpt wel 😉

3 jaar geleden

Wij vieren de verjaardag van de jongens in juni al. De ene is 24 juli jarig en de andere 8 augustus. Op de dag zelf doen we het klein over met het gezin.

3 jaar geleden

Ben zelf op 31 december jarig en ondanks dat iedereen altijd plannen had was het altijd druk bij ons. Mijn dochter is van 21 juli, ik maak me dan ook niet heel veel zorgen. De mensen die het dichtste bij ons staan komen toch wel, iedereen die daarna nog aansluit is alleen maar mooi meegenomen. Kan je dit niet met je dichtste kring bespreken om te zien of die er sowieso bij zijn? Dan kan je in ieder geval rekenen op een klein groepje en wellicht zullen er daarnaast ook meer mensen kunnen dan je van te voren denkt. Je kan ook je plan wat aanpassen, plan een kleine viering zodat je niet teleurgesteld wordt. Straks als je kleine op school zit zullen ze toch ook een kinderfeestje vieren die je wellicht al voor de vakantie kan plannen, zo heeft je dochter haar feestje met haar vriendjes en vriendinnetjes al in de pocket! Ik snap heus je punt wel, maar ik zal me er niet zo druk om maken. Zolang jij er een feestje van maakt, is je dochter ook helemaal gelukkig! Succes!

3 jaar geleden

Mijn kleine is ook eind juli jarig. Wij vieren het de dag zelf klein thuis met een taartje en een kadootje van ons. En dan geven we een verjaardagsfeest als iedereen terug is van vakantie. Ik verwacht van niemand dat ze rekening houden bij het plannen van hun vakanties. De meeste hebben kinderen en zijn gebonden aan de zomervakantie of kijken naar goedkope tickets en ik geef ze geen ongelijk. Maar voor ons is het geen probleem om het op een andere dag te vieren, het feestje is er niet minder leuk om.

3 jaar geleden

Wij vieren verjaardag zoontje(6/8) gewoon rondom zijn verjaardag. Zullen altijd mensen afwezig zijn met vakantie. En straks als hij naar school gaat zien we wel verder. Opa en oma(schoonfam) zijn altijd 3 maanden naar Spanje en tante is ook vaak op vakantie rond zijn verjaardag, daarom hebben we het vorig jaar nog extra voor schoonfamilie gevierd.

3 jaar geleden

Onze dochter is van 11 aug. Vorig jaar na de zomervakantie gevierd. Nu doen we het ervoor. Ga eens kijken wat ik het prettigst vindt. Op haar verjaardag zijn we zelf ook op vakantie. Slingers mee, klein cadeautje mee en maken er samen een feestje van. Ik vind het zelf wel iets speciaals hebben en hoop hiermee dat ik haar dat ook kan meegeven. Vorig jaar heeft ze in ieder geval al enorm genoten. Iedereen op het camping veld kwam haar even feliciteren. Liedje zingen, hieper de piep hoera 🥳 en je zag haar stralen. Oudste dochter is van eind november. Ook dat is altijd even plannen ivm Sinterklaas.

3 jaar geleden

Wij houden het de zaterdag na haar verjaardag. We hebben beide grote families (kind heeft ruim 20 ooms en tantes zegmaar) dus er zullen er altijd genoeg zijn. Dit jaar nodigen we ook vrienden uit, zodat ze iedereen tegelijk kan laten weten dat ze nog een broertje of zusje krijgt (als alles goed gaat met de echo's natuurlijk).

3 jaar geleden

Zelf ben ik ook altijd jarig in de vakantie en ik vier mijn verjaardag gewoon 2 weken😄 kom gezellig waneer je kunt en dan eten we lekker taart oid

2 jaar geleden

Ja vervelend he!! Mijn ouders houden er rekening mee en mijn broer ook, maar mijn schoonfamilie helemaal niet... die zijn allemaal op vakantie. Overgroot opa, schoon opa, schoon oma's, 2schoonbroers en zussen.. En owee als we niet naar die van hun komen als ze jarig zijn, want het is je familie krijgen we dan te horen.. dat is de reden dat ik het zo stom vind

2 jaar geleden

Reactie op Bellino

Ja vervelend he!! Mijn ouders houden er rekening mee en mijn broer ook, maa ...
Daar zou ik dus dikke schijt aan hebben en bij hun ook niet meer komen. Niet met 2 maten meten

2 jaar geleden

Van volwassen mensen die in augustus jarig zijn altijd begrepen dat het een lastige maand is. Dus ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat ik een verjaardag zo min mogelijk een big deal maak. En dan vooral in de zin: je bent alleen jarig als er veel mensen komen. Want het moet natuurlijk nog wel speciaal zijn. Vorig jaar uiteindelijk niet gevierd omdat ze ziek was. En dit jaar, ach ik zie het wel.