10 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb dit in het begin van de zwangerschap (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was) ook een paar keer gebruikt bij hoofdpijn. Voelde me hier ook schuldig over toen ik erachter kwam zwanger te zijn.
In principe wordt Ibuprofen afgeraden. Maar een hele enkele keer in een lage dosering zoals 200 mg kan geen kwaad. Gebruik je al de maximale dosering paracetamol op een dag voor tijdens de zwangerschap?
Ik denk eigenlijk dat je het beste met de huisarts kunt overleggen over wat je aan pijnstilling kunt innemen.
5 jaar geleden
Paracetamol nog niet gebruikt vandaag omdat het vanacht niet hielp.. van de verloskundige mocht ik maximaal 3x per dag 2 paracetamol
5 jaar geleden
Reactie op DanaDana123
Paracetamol nog niet gebruikt vandaag omdat het vanacht niet hielp.. van de ...
Bij paracetamol is het belangrijk dat je een spiegel op peil houdt. Ik zou de komende 2 dagen allebei de dagen 3x/dag 2 paracetamol nemen om te kijken of dat effect heeft. Zo niet dan huisarts bellen.
5 jaar geleden
Reactie op M30
Je mag ibu 600 hoor. 3 of 4x per dag
Ik heb fibromyalgie, en ik slikte 3 maal daags 800 mg per keer, maar door mijn huisarts en verloskundige sterk afgeraden om te gebruiken! En mocht ik het anders echt niet trekken dan maar een hele lage dosering en niet 3 of 4x per dag..
5 jaar geleden
Als de pijn echt zodanig aanwezig is, kun je eventueel ook contact opnemen met de tandarts voor een recept amoxicilline (antibioticumkuurtje). Dit kan de genezing van het gebied rond de wortelpunten ondersteunen waarmee de pijn ook afneemt. Ibuprofen wordt afgeraden.