6 Reacties
8 maanden geleden
Kan het misschien zijn dat hij de wisseling vooral spannend vindt? Is het elk jaar vooral alleen deze kant op, of herken je het ook bij de switch van zomer naar winter?
Onze dochter is heel erg van het vertrouwde, ook hier dus altijd lastig bij een seizoen overgang om dan weer te switchen met de pyjama's. Bij haar zien we dat het echt een stukje vertrouwdheid is dat ze lastig vindt om los te laten. Wij nemen haar mee door zelf op internet een nieuwe pyjama uit te laten kiezen, en dan vooraf af te spreken wanneer de oude in de wasmand gaan en naar boven. Dat vind ze dan nog steeds lastig maar door hem zelf in de wasmand te stappen heeft ze er wel wat meer grip op.
8 maanden geleden
Ik herken dit inderdaad van mijn zoontje. Nieuwe kleren, schoenen of jas is drama, totdat die het een paar keer aangehad heeft en dan is het vertrouwd en goed. Proberen hem altijd goed uit te leggen waarom die nieuwe kleren aan krijgt en dat wij ook korte kleren aanhebben en hem betrekken bij nieuwe kleren kopen. Meer kun je denk ik niet doen?
8 maanden geleden
ah ja herkenbaar, hier ook geen korte broeken noch t-shirts met korte mouwen. Ook geen truien, vesten of maillot trouwens. Gelukkig een hemdje soms wel, maar altijd lange broek en bijna altijd t-shirt met lange mouwen. Nieuwe kleren van een maat groter zijn ook altijd moeilijk. Ik denk ook het vertrouwde. Maar goede tips heb ik ook niet echt ...