10 Reacties
2 jaar geleden
Hi, ik heb een zindelijkheidsbox besteld en daar zit heel veel info, uitleg etc bij. Een van de tips die zij geven is samen t potje kopen dus zelf laten kiezen maar ook potje versieren bijvoorbeeld. Lievelings Knuffeldier op het potje zetten of zelf op het potje gaan zitten. Potje in de woonkamer zetten en gewoon met kleren en al erop zitten, boekje lezen. Gewoon net het potje laten spelen alsof het speelgoed is (zolang ze er nog niks op doen natuurlijk) ik liet mijn zoontje voordat ik met deze box begon naakt rondlopen nadat hij t potje leuk begon te vinden. Paw Patrol stickers erop geplakt want PP is leven.
2 jaar en 2 maanden is ook vroeg hoor maar als je kindje eraan toe is gewoon doen. Die van mij is 2 en 3 maanden en is nu net een week zindelijk dus het kan zeker 😊
2 jaar geleden
Mijn oudste was er voor mijn gevoel heel lang niet klaar voor dus heb gewacht tot hij bijna drie was. Toen ging het vlot.
Ook fijn dat hij toen ie het op het potje gaan onder de knie had vlot over ging op de wc en dat allemaal zelf kon qua op- en afstappen en kleding omhoog en omlaag en handen wassen. Zo hadden wij er muv billen vegen na een poosje geen omkijken meer naar.
2 jaar geleden
Reactie op anoniemietje
Mijn oudste was er voor mijn gevoel heel lang niet klaar voor dus heb gewac ...
Vlot qua tijd moet ik zeggen, niet qua inspanning was echt even wat werk. Hij voelde totaaal niet aan wanneer hij moest plassen en deed het ook niet in porties maar meer kleine beetjes. Hebben hem echt bloot laten lopen en veel gedweild voor ie eindelijk door kreeg wanneer ie moest rennen en moest toen het ophouden nog even trainen.
Jongste van 2 gaan we anders doen, denk ik. Misschien op het potje poosje nadat ze iets gedronken heeft. Die plast al wel in porties is alleen echt mega koppig en houdt alles op als wij iets willen. Eens zien wat voor haar gaat werken. Omkoping waarschijnlijk 😅
Staan op internet verschillende methodes beschreven, verschilt denk ik per kind wat past.
2 jaar geleden
Wij hebben met 2 jaar en 2 maand de start gemaakt. Ze tikte alle boxjes af met voorwaarde waarop je kan starten. Met drie dagen was ze volledig zindelijk. Mijn grootste hulp van via IG snuggles and potty. Zij is van België en daar zijn kindjes veel sneller zindelijk dan hier in Nederland. Zij beschrijft ook veel achtergrond info over welke periode/leeftijd beste is om te starten en waarom dit is. Welke voorwaarde er moeten zijn om te starten.
2 jaar geleden
Dankjewel voor jullie tips. Ik heb het nu een aantal dagen geprobeerd. Wanneer hij moet plassen of poepen gaat hij nu aan zijn broek trekken als signaal maar als we hem naar de wc willen brengen rent hij weg. Met moeite krijg ik hem op het toilet. Ik heb op het toilet een microfoon, keyboard, stickers staan en daarmee wilt hij wel op het potje. Maar blijft een uitdaging soms lukt het plassen/poepen wel en soms niet.
Ik lees dat veel kindjes in 3 dagen al zindelijk zijn. Ik denk dat het bij ons nog wel even kan duren… maar er is een begin.
Hoe lang heeft het voor jullie geduurd?
2 jaar geleden
Reactie op naatje1078
Dankjewel voor jullie tips. Ik heb het nu een aantal dagen geprobeerd. Wann ...
Mijn zus is bij de 1e rond deze leeftijd begonnen en is uiteindelijk bijna een jaar er mee bezig geweest. Bij de 2e heeft ze langer gewacht en die was uiteindelijk zo goed als vanzelf zindelijk. Ik denk persoonlijk dat het van die 3 dagen ook alleen geldt wanneer je kindje er echt volledig klaar voor is. Sowieso zeggen ze bij die zindelijkheid boxen dacht ik ook dat het pas vanaf 2,5 jaar is. Sommige kindjes kunnen het daarvoor al wel, maar voor de meesten is dat echt nog te jong om het in 3 dagen te fixen.
Hier doen we de plasjes die ze op het potje wil op het potje en verder nog gewoon in de luier. We gaan er vooral geen groot ding van maken. Komt vanzelf, ze zijn nog zó jong vind ik persoonlijk. Nog alle tijd om het op haar eigen tempo te doen.
2 jaar geleden
Hier een tweeling, ze doen ALLES voor een sticker. Wil je op de wc? NEEE.. Wil je een sticker verdienen? JAAA Dan gaan we eerst naar de wc. Prima, geen gemopper, geen gezeur, plas, sticker klaar. Was voor ons wel voor de overgang van potje naar grote wc. Dat durften ze in eerste instantie niet. Maar met een sticker wel
2 jaar geleden
Dankjewel voor de reacties. We hebben toch besloten er nog even mee te wachten want hij wilde er niet op. Misschien toch nog niet klaar voor. Wij wilden ermee beginnen omdat mensen om ons heen met kinderen ook al zindelijk waren met onder de 2 jaar, waardoor wij dachten dat we het verkeerd deden. We zijn net begonnen met peuterspeelzaal en zij zeiden dat ons kindje nog heel klein is en de meesten pas bij 3 jaar zindelijk zijn, ze hebben ook kindjes van bijna 4 jaar. Ze gaf ook aan dat nu met Sinterklaas en kerst niet een goeie timing is omdat het heel druk en excited tijd van het jaar is.
Ik moet ook zeggen we hebben het nu langer dan een week geprobeerd en het was wel echt lastig. Hebben jullie nog tips wat we ondertussen kunnen doen voordat hij wel echt klaar voor is? We gaan wel beginnen met gewoon samen op het toilet zitten… hopelijk helpt dat al wat
2 jaar geleden
Reactie op naatje1078
Dankjewel voor de reacties. We hebben toch besloten er nog even mee te wach ...
Bij ons gingen ze vanaf 1.5 op het potje, alleen proberen is goed genoeg, al is het maar 3 seconden. En dan alleen voor en na het slapen. Op een gegeven moment kregen ze door wat ze moesten doen en doen nu altijd een plas. Ze hebben door als ze poepen maar 1 van de 2 absoluut niet op de wc en de ander soms als het samenvalt met het toiletmoment. Ik zou gewoon zo simpel mogelijk proberen te wennen aan potje of wc. Maak het leuk, boekje lezen, liedje zingen, geen druk, lekker de luier weer aan na de tijd. Je hebt nog alle tijd.