6 Reacties

4 jaar geleden

Geen specifieke tips alleen dat onze fysio juist wel de stoelen aanraadt met een kort zitvlak zoals de trip trap vanwege zithouding

4 jaar geleden

Ze mogen pas in een kinderstoel zitten als ze zelfstandig kunnen gaan zitten. Het voordeel van de stokke is dat je er eerst zo'n wipstoel kuipje op kan zetten. De meeste baby's zitten namelijk nog niet met 6 maanden

4 jaar geleden

Reactie op M30

Ze mogen pas in een kinderstoel zitten als ze zelfstandig kunnen gaan zitte ...
Onze fysio zei dat onze dochter met 6 mnd wel in een kinderstoel kan zitten. Je kunt bijv hydrofiele doeken in het zitje klemmen om ze goed te laten zitten. Fietsen is een ander verhaal dan moeten ze echt heel goed kunnen zitten want dan gaan ze heen en weer.

4 jaar geleden

Reactie op Marloussc

Onze fysio zei dat onze dochter met 6 mnd wel in een kinderstoel kan zitten ...
Ik werk op een kdv en dit wordt ons bij iedere cursus heel sterk afgeraden. De heupjes en ruggetje zijn er nog niet aan toe om te zitten dus forceren is dan echt niet fijn. Wat gek dat de fysio het wel aanraad

4 jaar geleden

Reactie op M30

Ik werk op een kdv en dit wordt ons bij iedere cursus heel sterk afgeraden. ...
Ja bijzonder dan he, ze zei wel dat je echt een stoeltje met korte zitting moet hebben net zoals een trip trap anderd gaan ze krommer zitten geloof ik. Misschien ligt het ook aan het kind, zij heeft onze dochter gezien. Op het kdv heb je natuurlijk allemaal verschillende kindjes met verschillende ontwikkelingen, dan is 1 lijn wel handig lijkt me. Maar ik ben geen deskundige. Onze oudste hebben we ook wel met 6 mnd laten zitten. Dacht ook dat fysios geen fan zijn van wipstoeltjes zeker met eten geven. Ik ga het wel proberen met 6 mnd, wij gebruiken geen wipstoel dus dat ze even kan zitten in een kinderstoel is wel fijn. Niet lang natuurlijk.