8 Reacties
5 jaar geleden
Ik ga niet. Vorige zwangerschap liet bij mij de placenta spontaan los, we zijn ons kindje daardoor met 14 weken zwangerschap verloren. Exacte oorzaak is niet vastgesteld, maar vaak is dit impact-gerelateerd, dus mogelijk een val tijdens het klimmen geweest... Ook de via ferrata, waar je in principe nooit valt ga ik niet meer doen, gordel past niet goed, buik zit straks in de weg en kans op blessures is ook groter. Ik baal er echt heel erg van, maar dit jaar houden we het maar bij wandelingen... Misschien een kayak huren of wildkampeertochtje, om toch het buitenzijn te hebben.
5 jaar geleden
Reactie op Vdkdk
Ik ga niet. Vorige zwangerschap liet bij mij de placenta spontaan los, we z ...
Ow, dat is heftig! Ik vind online super weinig info, maar nu ik dit weet, twijfel ik toch erg.
Ik dacht dat 4'tjes eventueel wel nog zou lukken in toprope, +integraalgordel dragen...
Muurklimmen zal er nu sowieso niet inzitten met de zalen die al maanden gesloten zijn en ik denk niet dat k daar nu veel plezier aan zou beleven, maar k had gedacht dat rots mss wel zou lukken. Maar als er risico voor de baby is, weet ik niet of k het ga doen.
5 jaar geleden
Reactie op MammieBlomme
Ow, dat is heftig! Ik vind online super weinig info, maar nu ik dit weet, t ...
Tegen mij werd gezegd dat het klimmen veilig was, maar wanneer zoiets onverwachts gebeurt ga je overal oorzaak zoeken. Waren het de zware postzakken die ik tilde? Of de valoefeningen met klimmen? Of misschien door de koorts aan het begin van de zwangerschap? Je weet het niet, dat maakt het echt heel moeilijk...
Als je zeker weet dat je met 4tjes niet valt snap ik wel de verleiding 馃榿
5 jaar geleden
Reactie op Vdkdk
Tegen mij werd gezegd dat het klimmen veilig was, maar wanneer zoiets onver ...
Zelfs 5jes in toprope zou ik normaal gerust over zijn qua valkansen. Maar door het gebrek aan armspieren door de lockdown, ga ik die toch achterwege laten nu
5 jaar geleden
Ik klim hier nu nog wekelijks op de buitenwand van de hal in Utrecht. In overleg met fysio en vk is dat prima. Alleen geen overhang meer en alleen maar toprope. Qua niveau behoorlijk paar stappen terug gedaan. Klim nu max 6a. Puur om techniek en conditie bij te houden.
Verloskundige gaf aan dat dit prima kan, maar vooral blijven luisteren naar je lichaam. Ook mijn klimmaatje gevraagd om extra strak te zekeren. In die makkelijke routes val ik eigenlijk niet, maar stel het zou toch gebeuren dan maak ik ook geen klap.
Buiten op de rots, als ik al naar Belgi毛 zou kunnen, laat ik dit jaar maar even schieten...
5 jaar geleden
Geluksmomentje... Ik ben ondertussen al 2 keer op rots kunnen gaan klimmen, en ook volgende week staat er een klim dagje op de planning. Heel rustig en vooral de hele lage niveaus, maar het doet zo'n deugd om in de sfeer te zijn en de vrijheid te beleven die van klimmen die unieke sport maken. Het fysieke deel komt volgend jaar wel terug 馃槉