36 Reacties

5 jaar geleden

Ik dronk tijdens mijn vorige zwangerschap vooral cappuccino, omdat gewone koffie me echt tegenstond. Nu drink ik veel decaf, maar echt lekker is het niet 😆 Wij hebben een dolce gusto apparaat, heb daarvan de cafe au lait en lungo, waar ik dan zelf cappuccino van maak. Af en toe drink ik een kopje gewone koffie. Ik zou wel je koffie proberen te beperken, ook omdat er in andere dingen ook cafeine zit, zoals chocola, cola, bepaalde thee etc. Senseo ben ik niet zo een fan van😆 Maar er is als het goed is ook decaf bonen toch? Of anders instant koffie? Ook niet mega lekker maar wel makkelijk en decaf is sowieso minder lekker dan echte. Als je alleen nog decaf drinkt ga je het steeds minder proeven en steeds lekkerder vinden 🤣

5 jaar geleden

Ik dronk altijd maar één latte ‘s ochtends, maar sinds ik zwanger ben moet ik er niet meer aan denken. Thee ook niet trouwens. Staat me zo tegen. Je kunt ook decaf koffie bonen in je machine gooien. Is ook een idee.

5 jaar geleden

Ik ben voorzichtig met koffie. Drink graag cappuccinos, die van de dulce gusto. Maar beperk het tot 1 kopje per dag.. Op m'n werk gaat 't nog al hard normaal gesproken. In groene thee zit geen caffeine. Dus ben overgestapt daarop. En zit zonder koffie nog steeds vol energie, gek genoeg!

5 jaar geleden

Haihai ,gefeliciteerd met je zwangerschap!! 🥰🥰 precies dit probleem heb ik ook. Ben ook zwanger van mn 3e, nu ong 6 weeekjes😍 dronk in mn vorige zwangerschappen ook ong 3 kopjes. Drink nu in de ochtend 1 of 2 gewone koffie en de rest van de kopjes decafe van senseo. Ben zo verslaafd aan koffie 🤣

5 jaar geleden

Ik ben overgestapt op decaf en in het weekend mag ik van mezelf een echt bakje. Wij hebben nespresso en decaf is redelijk drinkbaar. Zoals hier boven aangegeven... als je lang genoeg decaf drinkt, wen je er vanzelf aan. Alleen op dit moment staat koffie en thee mij tegen, dus dat scheelt met de cafeïne inname hahahaha 🙈

5 jaar geleden

Ik dronk sowieso maar 1-2 lattes op een dag en dat probeer ik nu te beperken tot 1, lastig is het wel

5 jaar geleden

Ik drink al maanden lang cafeïnevrije koffie capsules van de Lidl, ik vind ze lekker. Ik ben ermee begonnen omdat ik hoorde dat een teveel aan cafeïne je vruchtbaarheid verminderd. Nu dat ik zwanger ben ik er helemaal aan gewend. Alleen op mijn werk drink ik 1 kopje filter koffie. Trouwens groene thee bevat ook cafeïne dus daar moet je ook niet te veel van drinken. Ik drink nu zelf veel Rooibos en kamille thee.

5 jaar geleden

Reactie op Francisca

Ik dronk tijdens mijn vorige zwangerschap vooral cappuccino, omdat gewone k ...
Ik vrees dat als ik decaffé bonen in de machine stop mijn vriend gaat protesteren (iets met heiligschennis 😜). Gelukkig drink ik verder alleen water en af en toe een sapje. Dus het ligt echt aan de koffie bij mij. Maar je hebt wel een punt dat wanneer je alleen decaffé drinkt je het verschil wss minder gaat proeven. Misschien toch maar pads kopen voor de Senseo 😅

5 jaar geleden

Reactie op IBWalstra

Ik ben voorzichtig met koffie. Drink graag cappuccinos, die van de dulce gu ...
Dat dacht ik ook maar bleek niet waar te zijn. In groene thee zit wel degelijk caffeine/theïne. Bij Simon levelt kan je groene thee zonder theïne halen, maar of dat de smaak bevorderd is voor een iedereen zelf te bepalen 😂

5 jaar geleden

Reactie op VanesB

Ik drink al maanden lang cafeïnevrije koffie capsules van de Lidl, ik vind ...
Zijn dat capsules voor de Dulce Gusto? Ik heb helaas alleen een Senseo verder dus ben nu opzoek naar "lekkere" decaffé pads

5 jaar geleden

🙈 hier een koffie verslaafde! Mijn 4e zwangerschap. Ik drink normaal 6 tot 10 koppen koffie per dag! Ik probeer er zeker vewust op te letten, maar ik ga de koppen niet tellen. En drink wanneer ik zin heb. Wel drink ik s avonds thee ipv. Koffie! Slaap ik beter😇 Ik ben van mening dat mijn lichaam(voor zo ver dat kan) "gewend" is aan de hoeveelheid wat je normaal drinkt. Alles wat ik nu minder drink is mooi meegenomen😊

5 jaar geleden

Reactie op Kloffie

Dat dacht ik ook maar bleek niet waar te zijn. In groene thee zit wel degel ...
Oh meen je! Dan snel overstappen op iets zonder.. 🙈

5 jaar geleden

Hoi! Ik drink meestal 2 kopjes per dag maar wissel het nu wel af met decaffe. Ik heb zelf een nespresso machine en heb de decaffe cupjes van Douwe Egberts die vind ik prima. Volgens mij hebben ze daar ook de bonen van dus misschien is dat iets? Ik heb overigens gelezen in mama worden (boek geschreven door gynaecologen) dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat het schadelijk danwel onschadelijk is, zij adviseren Max 6 kopjes (750milligram cafeïne). Lijkt mij echter wel wat veel.... maar in ieder decaffe van Douwe Egberts is aan te raden! Groeten Nikki

5 jaar geleden

Ik dronk er 6, nu 3 overdag en na het eten een decafe. Met thee moet je ook oppassen, groene en zwarte thee zit ook cafeïne in.

5 jaar geleden

Ik drink op mijn werk 1 kop koffie, als het nog niet opvalt. Collega's halen al koffie voor me zonder te vragen omdat ik gek op koffie ben, ben nu overgestapt naar thee. Thuis drink ik decafe van Starbucks cups voor in de nespresso, goed te doen moet ik eerlijk zeggen.

5 jaar geleden

Reactie op IBWalstra

Oh meen je! Dan snel overstappen op iets zonder.. 🙈
Volgens mij kun je rooibos thee wel drinken en pickwick heeft ‘fruit fusion’ zonder caffeine en erg lekker!

5 jaar geleden

Ik ben volledig overgestapt op decafe en drink er 12 per dag.

5 jaar geleden

Ik drink ook decaf van de L’or. Daarnaast wellicht een handige tip voor iedereen.. de app ZwangerHap! Hierin kun je precies zien welke thee je wel of beter niet kunt drinken etc!

5 jaar geleden

Verse gember, munt of kamille mag ook altijd! Las dat thee met Valeriaan of lavendel Max 1 kop per dag mag.

5 jaar geleden

Ik heb ook een bonen apparaat en drink nu al langere tijd geen cafeïne meer. Was wennen in het begin, maar goed alles went. Ik gebruik nu ff tijdelijk de decafe van Douwe. Maar ga van de week ff langs de speciaal zaak