19 Reacties
5 jaar geleden
Heel erg last van!
Wat mij mij werkt: elektrische tandenborstel gaat beter dan gewone. Die is kleiner in mijn mond. Verder doe ik eerst alles aan de voorkant uitgebreid en op het laatste moment nog even de achterste kiezen. Met een paar keer kokhalzen maar dan heb ik wel alles goed gehad ;)
5 jaar geleden
Ik heb het ook, voornamelijk aan 1 kant aan de bovenkant 😅 wat ik doe is eerst mijn mond even leeg spugen (door tandpastaschuim wordt het erger) en dan goed op mijn ademhaling letten tijdens het poetsen. Krijg ik last, dan stop ik even en probeer ik het na 5 seconden weer. Uiteindelijk lukt het me wel 😊
5 jaar geleden
Ja dat is echt vervelend. Een paar tips.. ga hummen tijdens het poetsen, houdt je hoofd naar voren zodat alle tandpasta en speeksel uit je mond kan lopen, neem een andere smaak tandpasta, en goed uitademen via je mond (in door de neus, uit via je mond)
Succes!! Oh en bezoek een mondhygieniste, zij kan je helpen je mondgezondheid bij de houden.
5 jaar geleden
Heel herkenbaar, goed op mijn ademhaling letten wil nog wel eens helpen en anders probeer ik een keer extra te poetsen in de loop van de dag.
5 jaar geleden
Ik heb dit ook! Maar het lijkt ook alsof ik ineens veel meer 'slijm' in mijn keel krijg tijdens het tandenpoetsen, las ook dat dat meer aangemaakt kan worden tijdens je zwangerschap ofzoiets. Zo gauw ik dat voel gaat het mis, kokhalzen en soms zelfs beetjes overgeven. Soms werkt het als ik rustig ademhaal en tegen mezelf zeg, als je nu gaat kokhalzen moet je overgeven en dat wil je niet! Gek genoeg helpt dat het soms in de hand te houden.
5 jaar geleden
Hier hetzelfde. Ik probeer ook op mn ademhaling te letten (lukt vaak niet) en ook extra te flossen.
5 jaar geleden
Mijn tandarts zei laatst dat dat kokhalzen bij tandpoetsen tijdens de zwangerschap veel voorkomt.
Hieronder zijn er best al goed tips gegeven denk ik: kleinere borstel, ragertjes gebruiken. Ik dacht zelf misschien dat spoelen met spoelmiddel misschien nog iets kan doen, mocht het echt niet lukken.. 🤔.
En anders gewoon even de tandarts of mondhygiënist bellen. Zij hebben vast goede tips.
Succes! Lijkt me heel vervelend dit!
5 jaar geleden
Allemaal bedankt voor de tips! Ik ga eens wat dingen ervan uitproberen :-).
5 jaar geleden
Ik heb kokhalzen niet met tanden poetsen maar als ik sterke geuren ruikt begin ik meteen met kokhalzen.