14 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben dat korte lontje alleen als ze een lange dag heeft maar dat is dan meer vermoeidheid en dan ligt ze hier ook echt optijd op bed. Misschien dat voor hem de dagen nog te lang zijn?

2 maanden geleden

Klinkt voor mij inderdaad ook alsof de belasting nog teveel is. Wij hebben besloten om het voorlopig bij 2 lange en 3 korte dagen te houden en daarmee zit onze dochter al echt op haar max. Bij oververmoeidheid wordt ze heel prikkelbaar, dwingend en luistert slecht. Voor niemand van ons wenselijk 😇.

2 maanden geleden

Ik heb niet het idee dat hij echt oververmoeid is. We bieden hem af en toe een dutje aan maar dan gaat hij ook niet slapen alleen op zn kamer zitten. Hij lijkt wel echt overprikkeld. Nu is het vakantie en lijkt het alleen maar erger terwijl het mij logisch leek dat hij juist even kon opladen

2 maanden geleden

Reactie op LL97

Ik heb niet het idee dat hij echt oververmoeid is. We bieden hem af en toe ...
Onze dochter wil ook geen dutje doen en slaapt juist extra weinig sinds school. Maar wat je zegt, vooral die prikkels zijn inderdaad vooral veel. De orthopedagoog waar onze dochter bij loopt heeft wel eens gezegd dat extra prikkelbaarheid bij rust vaker voorkomt omdat na op adrenaline/volhouden doorgaan er tijdens vakantie ineens ruimte is om naar het lichaam te luisteren. Hetzelfde als dat veel volwassenen pas tijdens hun vakantie merken dat ze eigenlijk toch wel flink aan vakantie toe waren en stiekem het toch veel was waardoor het eruit komt.

2 maanden geleden

Reactie op Itepietje

Onze dochter wil ook geen dutje doen en slaapt juist extra weinig sinds sch ...
Dankjewel voor je reactie. Stelt me een beetje gerust. Ik vind het zo lastig want ik wil niet dat hij dingen mist op school of minder snel vriendjes maakt omdat hij er minder is

2 maanden geleden

Reactie op LL97

Dankjewel voor je reactie. Stelt me een beetje gerust. Ik vind het zo lasti ...
Ik snap je zorgen, maar hier heb ik niet het idee dat onze dochter cruciale dingen mist door het 3 keer in de week eerder ophalen. Geen idee hoe dat bij jullie is, maar onze dochter is juist beter in staat om vrienden te maken of te leren als ze lekkerder in haar velletje zit.

2 maanden geleden

Herkenbaar! Ons zoontje is vooral heel erg moe en overprikkeld. Hij wordt dan ook dwingend en brutaal, veel boos en huilen. Heel lastig, want hij wil tegelijkertijd ook alles, na school bij zijn nieuwe vriendjes spelen etc. We houden hem nu elke woensdag thuis, maar nog steeds zegt hij bijvoorbeeld op vrijdagochtend dat hij te moe is om te gaan. Ligt nu ook weer een middagdutje te doen op de bank… Hier is het nog heel erg zoeken naar de balans, hopelijk vinden we die snel.

2 maanden geleden

We hebben intussen een weekend met woedeaanvallen achter de rug🙈 En dat na een week vakantie. Dus ik denk dat we ook even in gesprek gaan met de juf want iets zit hem niet lekker. We gaan hem voorlopig op jullie adviezen op woensdag thuis laten. Hopelijk helpt dat al iets

2 maanden geleden

Reactie op LL97

We hebben intussen een weekend met woedeaanvallen achter de rug🙈 En dat na ...
Wat vervelend zeg. Is het wellicht een heel pienter jongetje met een ontwikkelingsvoorsprong? Want ook onvoldoende uitdaging kan voor dit type kinderen zorgen voor disbalans en woede uitbarsting.

2 maanden geleden

Reactie op Itepietje

Wat vervelend zeg. Is het wellicht een heel pienter jongetje met een ontwik ...
Wij denken wel dat hij slim is maar of hij echt een voorsprong heeft of dat wij ons eigen kind gewoon slim vinden dat is misschien iets waar de juf iets over kan zeggen

vorige maand

Reactie op LL97

Wij denken wel dat hij slim is maar of hij echt een voorsprong heeft of dat ...
Ik was benieuwd. Heeft het gesprek met de juf en wat druk van de ketel qua minder uren nog iets uitgehaald?

vorige maand

Hier ging het goed, eerste weken echt wel moe na een hele dag school maar het lukte hem allemaal wel en vond het al heel snel helemaal geweldig op school, vraagt regelmatig waarom ik hem 'nu al' kom ophalen 🤣😜 maarr sinds een week luisterd hij gewoon totaal NIET, als ik iets tegen hem zeg komt hij met een bijdehand weerwoord, moet gewoon 4x herhalen en alsnog doet die het niet pas als ik echt klaar mee ben en hem naar zn kamer stuur wilt hij sorry zeggen maar ook niet gemeend. Sfeer is echt niet gezellig want hij denkt dat die alles zelf bepaald en de baas is? zowel thuis als op school zijn we bezig met hem dat hij voor zichzelf op moet komen en praten als hij iets wilt/niet wilt omdat hij daar nog veel moeite mee had/heeft en dus erg snel gaat huilen, nu vind ik het een beetje lastig want misschien hierdoor komt ook zijn gedrag naar mij (volwassenen) toe nu?

vorige maand

Hier is het intussen nog niet veel beter. De juf gaf aan dat alles op school heel goed gaat alleen dat hij erg speels is. Waarbij ik dan weer denk ja dat is toch niet vreemd voor een kind van 4🙈 Ik heb het idee dat er gewoon zoveel van die kids gevraagd wordt. Hij kan ineens echt tellen ipv cijfers noemen, cijfers lezen, Engelse liedjes. Ik snap wel dat hij dan op is als hij thuis is. Voorlopig nog even op woensdag thuis en hopen dat het met tijd beter wordt. Op school is er in ieder geval niks geks aan de hand.

vorige week

Hier hetzelfde, onze ervaring is dat ze moe en overprikkeld is. Het is een intense tijd met al dat sinterklaas gedoe ook. Wat bij ons helpt -rustige weekenden/woensdagmidddagen houden -structuur geven en consequent blijven (geeft veiligheid) -veel echte aandacht geven en als je dat een uur hebt gedaan dan afwisselen met even zelfstandig spelen - met rustige leeftijdsgenootjes (buiten) laten spelen Maar ik werk in het voortgezet onderwijs en daar is dit ook een bekende tijd van korte lontjes en korte spanningsbogen